سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) 21 ارديبهشت 1398 ساعت 8:52 https://www.itna.ir/news/56554/اخبار-جعلی-توئیتر-فیس-بوک-یوتیوب-قربانیان-واقعی -------------------------------------------------- نامه سرگشاده به مدیران شبکه‌های اجتماعی عنوان : اخبار جعلی در توئیتر، فیس‌بوک و یوتیوب قربانیان واقعی دارد -------------------------------------------------- ایتنا - یک نماینده شرکت توئیتر گفت که شنیدن نظرات این افراد به جهت‌گیری بهتر تصمیم‌گیری‌های این شرکت کمک خواهد کرد. متن : در این نامه، که به امضای افرادی رسیده که می‌گویند از اخبار جعلی آسیب دیده‌اند، آمده است که شرکت‌ها باید تلاش بیشتری برای مبارزه با اطلاعات نادرست داشته باشند.   گروه وکلای Avaaz پشت تهیه این تصاویر برش خورده از مارک زاکربرگ در واشینگتون دی‌سی در سال گذشته بود.   به گزارش ایتنا به نقل از cnet، گروهی از افراد که خود را به عنوان قربانیان اخبار جعلی نامیده‌اند از شرکت‌های اداره‌کننده شبکه‌های اجتماعی خواسته تا بیشتر برای مبارزه با اخبار جعلی کار کنند.   این گروه در نامه‌ای سرگشاده به مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک، جک دروسی مدیرعامل توئیتر و سوزان وجسیسکی مدیرعامل یوتیوب گفت: «با وجود آنچه شما در محافل عمومی می‌گویید، ولی پلتفرم‌های شما به پخش دروغ‌های مهلک، نفرت و ترس ادامه می‌دهند. از این‌رو ما از گوشه‌های مختلف دنیا گرد هم آمده‌ایم تا بگوییم که دیگر کافیست. شما نتوانستید از ما حفاظت کنیم، ولی می‌توانید از دیگران حفاظت کنید».   این گروه که توسط گروه وکلای Avaaz سازماندهی شده بود، شامل یک ژورنالیست فنلاندی که به خاطر لو دادن کارخانه‌های ترول روسی، رهبرانی که موجب آزار و اذیت روهینگوا در میانمار شده بود با تهدیدات به مرگ مواجه شده بود، یک نوجوان واکسینه نشده و پدر قربانی تیراندازی دبستان سندی هوک می‌شود. آنها همچنین در هفته جاری با مدیران اجرائی شرکتهای شبکه‌های اجتماعی ملاقات کردند. ایده این اعتراض، از دیدگاه Avaaz، جلب توجهات به «هزینه انسانی بحران نشات گرفته از پلتفرم‌های این شرکت‌ها است».   Avaaz همچنین در سال گذشته عکس‌های برش خورده‌ای از زاکربرگ، در زمانی که وی برای ارائه شهادت به کنگره رفت، را در واشینگتون دی‌سی در معرض دید عموم گذاشته بود. کمپین «اصلاح سوابق» مربوط به این گروه از پلتفرم‌ها خواسته تا اصلاحاتی که به اجرا در آورده‌اند را، در زمانی که فردی اطلاعات نادرست را به اشتراک گذاشته یا دیده است، به نهادهای بررسی‌کننده مستقل نشان دهند.   یک نماینده شرکت توئیتر گفت که شنیدن نظرات این افراد به جهتگیری بهتر تصمیم‌گیری‌های این شرکت کمک خواهد کرد. فیسبوک و یوتیوب از واکنش فوری به این موضوع خودداری کردند.