سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) 2 آبان 1391 ساعت 14:55 https://www.itna.ir/news/24080/اما-اگر-ها-درباره-استقبال-سرد-کسب-کار-ها-ویندوز-۸ -------------------------------------------------- عنوان : اما و اگر‌ها درباره استقبال سرد کسب و کار‌ها از ویندوز ۸ -------------------------------------------------- ایتنا - یکی از تحلیلگران گارتنر گفته: به باور ما ۹۰ درصد از سازمان‌های بزرگ در سطح گسترده‌ای از ویندوز ۸ استفاده نخواهند کرد. پیش بینی می‌کنیم ویندوز ۸ در اوج موفقیت خود مورد استفاده حداکثر ۲۰ درصد از سازمان‌ها قرار گیرد. متن : عرضه نسخه جدید ویندوز از سوی مایکروسافت همیشه رویداد مهمی برای کسب و کار‌ها محسوب می‌شد، اما این بار به نظر می‌رسد عرضه نسخه جدید این سیستم عامل شور و شوق چندانی در میان این گروه از کاربران ایجاد نکرده است.  به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از رویترز، در حالی که چند روز دیگر به عرضه رسمی ویندوز ۸ از سوی مایکروسافت باقی مانده است، به نظر می‌رسد این رویداد توجه چندانی از سوی کسب و کار‌ها و شرکت‌ها وسازمان‌های تجاری به خود جلب نکرده است. بعضی از کار‌شناسان آی تی حتی گفته‌اند ممکن است بسیاری از کسب و کار‌ها هیچ‌گاه از این سیستم عامل استفاده نکنند.  علیرغم اینکه ویندوز ۸ ممکن است برای بسیاری از کاربران قابلیت‌های تازه‌ای مثل پشتیبانی از فناوری صفحه لمسی، رابط کاربری جذاب و غیره به همراه داشته باشد، اما بسیاری از کسب و کار‌ها گفته‌اند هنوز دلیل قانع کننده‌ای برای استفاده از ویندوز ۸ و کنار گذاشتن نسخه‌های ایکس پی و ۷ این سیستم عامل پیدا نکرده‌اند.  دوگ جانسون، مسئول بخش مدیریت مخاطره در انجمن بانکداران آمریکا که اعضای آن جزو بزرگ‌ترین خریداران فناوری‌های دنیای آی تی محسوب می‌شوند، در این باره به رویترز گفته است: واقعیت این است که ویندوز ۸ یک پلت فرم مصرف کننده- محور است و نه یک پلت فرم کسب و کار- محور. بنابر این رویدادی نیست که بتواند در این بزنگاه زمانی از نظر کسب و کار‌ها واجد اهمیت باشد. به نظر من ویندوز ۸ هیچ قابلیت جدیدی برای کسب و کار‌ها به همراه ندارد. البته رون مارکزیچ، رئیس گروه شرکت‌ها و شرکای حامی مایکروسافت نیز در این باره گفته است: مرز بین مصرف کنندگان عادی و کسب و کار‌ها چندان واضح نیست. کسب و کارهای مشتری بدین دلیل به سراغ ویندوز ۸ خواهند رفت که نمی‌خواهند خود را فقط به محدوده بین رایانه‌های شخصی و رایانه‌های لوحی محدود کنند. رویترز در ادامه گزارش خود به مواردی استناد کرده که نشان از بی‌توجهی کسب و کار‌ها به عرضه ویندوز ۸ دارد. این خبرگزاری به شرکت خودروسازی ولکزواگن اشاره کرده و نوشته این شرکت که سال گذشته سیستم عامل حدود ۶۰۰ هزار دستگاه از رایانه‌های خود را به ویندوز ۷ ارتقا داده، اعلام کرده در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای استفاده از ویندوز ۸ ندارد.  یکی از تحلیلگران موسسه پژوهشی گارتنر نیز به رویترز گفته است: به باور ما ۹۰ درصد از سازمان‌های بزرگ در سطح گسترده‌ای از ویندوز ۸ استفاده نخواهند کرد. پیش بینی می‌کنیم ویندوز ۸ در اوج موفقیت خود مورد استفاده حداکثر ۲۰ درصد از سازمان‌ها قرار گیرد.  البته رویترز در پایان گزارش خود نتیجه گرفته عدم استقبال کسب و کار‌ها از ویندوز ۸ مشکل چندان بزرگی برای مایکروسافت نخواهد بود، چون این شرکت در هر حالت حدود ۴۰ درصد از درآمد خود را از قرادادهای چند ساله‌ای که برای فروش محصولاتش با شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌بندد، به دست می‌آورد و چندان مهم نیست که این سازمان‌ها از کدام یک از نسخه‌های این محصولات استفاده می‌کنند.  رویترز همچنین گفته سیستم عامل ویندوز اهمیت مالی چندانی برای مایکروسافت ندارد، چون موفقیت مایکروسافت در بازار کسب و کار‌ها بیشتر به فروش مجموعه نرم‌افزاری آفیس بستگی دارد تا سیستم عامل ویندوز.