سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) 11 مرداد 1399 ساعت 21:24 https://www.itna.ir/news/61772/هفت-چالش-کلیدی-فراروی-رهبران-فناوری-اطلاعات-سال-2020 -------------------------------------------------- عنوان : هفت چالش کلیدی فراروی رهبران فناوری اطلاعات در سال 2020 -------------------------------------------------- ایتنا- مدیران آی.تی مشکلات و چالش‌های فراوانی را پشت سر گذاشته‌اند ولی کماکان چالش‌های فراوانی پیش رو دارند. در این مطلب به 7 مورد از مهم‌ترین چالش‌هایی که فراروی رهبران آی.تی قرار دارد اشاره خواهیم کرد. متن : در حال حاضر مشکلات مختلفی در فضای فناوری اطلاعات وجود دارد. شرکت‌ها بیش از حد انتظار روی کمک آی.تی حساب کرده‌اند ولی چالش‌ها و کمبودهایی که در این زمینه وجود دارد باعث شده است که اختلاف زیادی بین انتظارات و نتایج به وجود بیاید و بخشی از مدیران از آی.تی و نقش موثری که می‌تواند داشته باشد، دلسرد شده‌اند.    به گزارش ایتنا و به نقل از سی.آی.اُ، فناوری دیجیتال در شرکت‌ها مشکلات خاصی به وجود آورده است که از جمله این مشکلات می‌توان به مسائل امنیتی و حریم خصوصی اشاره کرد. البته عدم وجود مهارت برای استفاده از فناوری‌های جدید و تمایل کارکنان به روش‌های قدیمی از دیگر دلایل مشکلات موجود است. در ادامه به 7 مورد از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی مدیران فناوری اشاره خواهیم کرد:   1. نگرانی‌های اقتصادی: در سال 2020 مهم‌ترین مشکل شرکت‌ها مشکلات اقتصادی است و از سوی دیگر حفظ امنیت اطلاعات و آموزش کارکنان هزینه نسبتاً زیادی می‌‌طلبد. 2. حریم خصوصی اطلاعات: هکرها هر روز مهارت‌های جدیدی را یاد می‌گیرند و مدیران و کارکنان آی.تی هم متقابلاً باید دانش و مهارت‌های خود را هر روز بیشتر کنند. 3. ارزیابی فناوری‌های جدید با ROI : مدیران آی.تی باید بتوانند از تمامی ابزارهای جدید در جهت رشد و پیشرفت کسب وکار بیشترین استفاده را ببرند. پیدا کردن فرصت‌‎های جدید اهمیت دارد ولی ارزیابی اثربخشی و نرخ بازگشت سرمایه هم مهم است. 4. تهدیدهای امنیتی: مدیران آی.تی باید همیشه هوشیار و برای یک حمله امنیتی آماده باشند؛ زیرا اگر این اتفاق نیفتد ممکن است مشکلات زیادی برای کسب و کار و اطلاعات پیش بیاید. 5. مدیریت ریسک: کسب و کارها و مشتریان انتظار دارند نرم افزارها و راهکارهایی به بازار بیاید که خیلی سریع روانه بازار شود و بتوانید مطابق با نیاز مشتریان پیشرفت کند. در این میان قطعاً برخی از راهکارها و نرم افزارها شکست خواهند خورد. مدیران آی.تی باید احتمال این شکست را به حداقل برسانند. 6. مشکلات مهارتی: مشکلات مهارتی کارکنان در سازمان‌ها و عدم توانایی در کار با نرم افزارها یکی دیگر از مشکلاتی است که باید به آن‌ها پرداخت. 7. آموزش کارکنان و افزایش مهارت‌ها: یکی دیگر از چالش‌های مهمی که پیش روی کارکنان قرار دارد افزایش مهارت‌های کارکنان است. مدیران آی.تی باید برای آموزش کارکنان برنامه‌ریزی کنند.