سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) 28 خرداد 1396 ساعت 15:43 https://www.itna.ir/news/49225/هوش-مصنوعی-تحولات-عمیق-نرم-افزار-سازمانی-پدید-می-آورد -------------------------------------------------- عنوان : هوش مصنوعی تحولات عمیق در نرم‌افزار سازمانی پدید می‎آورد -------------------------------------------------- ایتنا- هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، توسعه‌‌دهندگان و تیم‌های عملیاتی نرم افزار سازمانی را به هم پیوند می‌دهد و باعث می‌شود که این دو موضوع، بسیار به هم نزدیک شوند. متن : سرویس‌های وب شرکت آمازون در پی آن است که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در اختیار تمامی سازمان‌ها قرار گیرد. این موضوع، در حقیقت همان بحثی است که جف بزوس، مؤسس و مدیرعامل شرکت آمازون، در آخرین جلسه انجمن اینترنت مطرح کرد. هدف بزوس آن است که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی از طریق ای.دبلیو.اس به آسانی هرچه تمام‌تر در اختیار مابقی سازمان‌ها قرار گیرد. به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی‌نت، او اذعان داشت: «حتی اگر سازمان‌ها کلاس تخصصی لازم برای بهره‌مندی از این قابلیت را نداشته باشند، باز هم می‌توانند به شکلی از این توانمندی برخوردار شوند. در حال حاضر، استقرار این تکنیک‌ها برای رفع مسائل ویژه برخی سازمان‌ها مشکل است و به تخصص بالایی نیاز دارد و بنابراین این شرکت‌ها باید برای رسیدن به بهترین پی.اچ.دی‌ها در یادگیری ماشینی رقابت نمایند و برنده شدن در این رقابت برای بسیاری از سازمان‌ها دشوار است.» بزوس خاطرنشان کرد که هوش مصنوعی، ماهیت نرم‌افزار سازمانی را تغییر می‌دهد. وی بر این باور است که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، لازمه موفقیت در کسب‌وکارهای مرتبط با آن و تمام کسب‌وکارهای جهان است. الکسا و اکو آمازون نمونه‌های معروف‌تری از این سرویس‎‌ها هستند که تا حدود زیادی از یادگیری ماشینی، سیستم‌های بینایی ماشین، درک زیان طبیعی و موارد دیگری از این دست هستند. وی افزود: «ارزش واقعی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، هنوز آنگونه که باید و شاید روشن نشده است.» در پژوهش اخیری که در فوربز منتشر شده است، هوش مصنوعی به آن حد از ثبات و آمادگی رسیده است که بتواند نرم‌افزار سازمانی را متحول نماید. برخی از جزئیات این مطالعه منتشر شده است. طبق همین گزارش 81 درصد رهبران فناوری اطلاعات برای سرمایه‌گذاری در زمینه هوش مصنوعی برنامه‌هایی دارند. مطابق داده‌های این گزارش، زمینه‌های کاری شرکت ابتدا باید با بازاریابی دیجیتال، اتوماسیون بازاریابی، اتوماسیون فروش، سی.آر.ام و تجزیه و تحلیل داده مجهز شود. اپلیکیشن‌های سازمانی این قابلیت را دارند که رفتار خرید و فروش را تغییر دهند.