سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) 1 مرداد 1398 ساعت 9:38 https://www.itna.ir/news/57460/حضور-الکامپ-مایه-هویت-اعتبار-شرکت-ها -------------------------------------------------- مدیر عامل شرکت سورنا: عنوان : حضور در الکامپ مایه هویت و اعتبار شرکت‌ها -------------------------------------------------- ایتنا - در مقایسه با نمایشگاه کشور همسایه مان‏، یعنی همان جیتکس،‌ آنجا همه برندهای مطرح بین المللی حضور دارند که کیفیت نمایشگاه را به مراتب بالا می برند. حضور بین الملل خیلی موثر است. اگر این روابط را ما داشتیم، جیتکس دیگر جیتکس نمی شد. اکنون از کل دنیا در جیتکس حضور دارند. متن : در روز آخر نمایشگاه الکامپ گپ و گفتی داشتیم در غرفه شرکت سورنا با مدیر عامل این شرکت‏، آقای خلج، که در ادامه می خوانید. مدیر عامل شرکت امن پردازان سورنا ابتدا به معرفی مجموعه خود پرداخت و گفت: امن پردازان سورنا سال 1391 تشکیل شده است. شرکتی است که می شود گفت کارش را از صفر شروع کرده و لیکن به واسطه رشدی که داشته سال 1395 به عنوان کارآفرین برتر استان تهران انتخاب شد. سال 1396 هم از بین 18700 شرکت کار‏آفرین برتر ملی شد. ما در حال حاضر حایز رتبه یک انفورماتیک هستیم و دارای مجوز ارائه خدمات به شرکت های بزرگ دولتی و اینترپرایز هستیم. شرکت ما یک شرکت B2B است و عمده فعالیتش متمرکز بر ارائه خدمات به سازمان های بزرگ است.  وی در خصوص کیفیت برگزاری نمایشگاه به خبرنگار ایتنا گفت: ما سال گذشته شرکت نکرده بودیم. اما امسال حضور داشتیم. حسنی که امسال نسبت به سال های گذشته داشت، تبدیل شدن هزینه های ارزی به دیالی بود. این باعث اقبال بیشتر شرکت ها شد. وی با اشاره به دانش بنیان بودن شرکت سورنا‏، در خصوص شرایط دانش بنیان شدن شرکت ها توضیح داد: ما برای دانش بنیان شدن از چهار-پنج سال پیش استارتش را زدیم.  برای این منظور 30 درصد درآمد یک شرکت باید از محل فروش محصولات دانش بنیانش باشد. البته تا کنون نتوانسته ایم بهره خاصی از مزیت دانش بینان بودن مان ببریم و تسهیلاتی نگرفته ایم. خلج با اشاره به اهمیت و ارزش الکامپ برای رشد صنعت آی سی تی کشورمان، بیان کرد: اوایل که در نمایشگاه شرکت می کردیم هدف این بود که به طور مثال اگر 200 میلیون هزینه می کنی بتوانی 200 میلیون آورده داشته باشی. ولی اکنون دیدگاه ما عوض شده و ثابت شده به هیچ عنوان نمی توان به طور مستقیم به چنین درآمدی از قبل نمایشگاه دست یافت.  بلکه می توانید روابط خود را با مشتریان سابق تان تقویت کنید. به گفته وی نکته جالبی که وجود دارد برخی مشتریان انتظار دارند هر سال ما را اینجا ببینند. یکی از مشتریان ما حرف جالبی می زد. می گفت اگر ما ببینیم شرکتی دو سال در نمایشگاه غیبت داشته باشد‏، برداشتمان این خواهد بود که ما آن شرکت را اشتباه انتخاب کرده ایم و باید تجدید نظر کنیم! وی در خصوص جنبه بین المللی الکامپ تحت تاثیر تحریم ها گفت: در مقایسه با نمایشگاه کشور همسایه مان‏، یعنی همان جیتکس،‌ آنجا همه برندهای مطرح بین المللی حضور دارند که کیفیت نمایشگاه را به مراتب بالا می برند. حضور بین الملل خیلی موثر است. اگر این روابط را ما داشتیم، جیتکس دیگر جیتکس نمی شد. اکنون از کل دنیا در جیتکس حضور دارند. از تایوان گرفته تا کشورهای غربی. در این صورت هم رقابت بیشتر می شد، هم آورده بیشتری برای شرکت ها داشت.