۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۷

گزارش تصویری ایتنا: 7 تصویر شگفت انگیز برگزیده حیات وحش در 2021

ایتنا – ژورنال علمی زیست شناسی و تحول زیستی BMC به تازگی تصاویر برتر حیات وحش در سال 2021 را منتشر کرده است که این تصاویر جذاب در ادامه در قالب یک گزارش تصویری به شما دوستان ارائه خواهد شد.
ژورنال علمی زیست شناسی و تحول  زیستی BMC به تازگی تصاویر برتر حیات وحش در سال 2021 را منتشر کرده است که این تصاویر جذاب در ادامه در قالب یک گزارش تصویری به شما دوستان ارائه خواهد شد.
 
به گزارش ایتنا از وب‌سایت خبری تحلیلی gizmodo، هر یک از این تصاویر در نوع خود یک بخش از شگفتی طبیعیت، فناوری‌های برداشت تصویر و هنر عکاس را به نمایش می‌گذارند وبه همین دلیل نیز توانسته‌اند تا به برترین تصاویر سال راه پیدا کنند.
 
رژه موریانه‌ها
در این تصویر یک ارتش از موریانه‌ها را مشاهده می‌کنید که بر روی یک تکه رها شده از طناب راه می‌روند و این طناب را به نوعی به خانه‌ای برای خود تبدیل کرده‌اند. این فرایند در طبیعت چندان عجیب نیست و بسیاری از حیوانات از بازمانده‌های چیزی که انسان‌ها در طبیعت به جای می‌نهند برای تطبیق بیشتر با محیط زندگی خود استفاده می‌کنند.
 
چرخه حیات
 این تصویر به عنوان برترین عکس سال انتخاب شده است و دلیل آن نیز چندان عجیب نیست. تصویر این ماهی‌های شاه‌گیش که به صورت یک استوانه ویزه به دور هم میپیچند، در محیط مرجانی برداشت شده است و در نوع خود زیبایی اکوسیستم مرجانی و زندگی این ماهی‌ها را نشان می‌دهد. عکاس این اثر، یک محقق دانشگاه پنسیلوانیا با نام کریستن براون است که این تصویر را جزیره‌ای در منطقه سد بزرگ مرجانی برداشت کرده است.
 
زنبور شکارچی
 این تصویر در کشور اکوادور برداشت شده است و عکاس آن فردی به نام روبرتو گارسیا روآ نام دارد. این تصویر نشان دهنده یک زنبور بی عسل وحشی است که یک حیوان دیگر را شکار کرده و مشغول به خوردن قربانی خود است. این تصویر به خوبی نشان می‌دهد که تفاوت بین زنبورهای عسل و این زنبورهای ترسناک تا چه اندازه زیاد است.
 
بازسازی طبیعی باله گورخرماهی
این تصویر از نمای بسیار نزدیکی از باله یک گورخر ماهی گرفته شده است و نکته بسیار جالبی را فاش می‌کند. این ماهی قابلیت ویژه‌ای دارد که در صورت قطع باله‌ خود، یک باله جدید را در جای آن رشد می‌دهد و در این تصویر شگفت انگیز شاهد روند بازسازی این باله هستید.
 
قتل سخت پوست به دست انگل تک یاخته‌ای
در این تصویر شگفت انگیز یک نوع سخت پوست که ممکن است به صورت دقیق قابل شناسایی نباشد را می‌بینید که توسط یک نوع انگل از نوع تک یاخته‌ای مورد حمله قرار گرفته است. نحوه تجزیه شدن بدن قربانی این حمله در این تصویر به صورت شگفت آوری به ثبت رسیده است. تصویر یاد شده در دریاچه بایکال در روسیه برداشت شده است.
 
آموزش انسان وار راه رفتن به میمون
این یکی از تصاویر دیگر برداشت شده توسط عکاس مشهور یعنی روبرتو گارسیا روآ است. این تصویر نشان می‌دهد که چطور دانشمندان در حال آموزش راه رفتن به سبک انسان به یک میمون هستند و اگر به ژست میمون روی تردمیل دقت کنید متوجه شباهت عجیب این حیوان با انسان می‌شوید. با این حال ساختار کف پای این حیوان راه رفتن به سبک انسان را برای او دشوار می‌کند.
 
حمله مار به قورباغه
این تصویر شگفت انگیز روال طبیعت را به خوبی به نمایش می‌کشد. قورباغه از همه جا بی خبر نمی داند که یک مار از پشت به او رسیده و به زودی شکارش خواهد کرد.با این حال نباید زیاد برای قورباغه نگران باشید زیرا عکاس این شاهکار که دیمیتری اوبوتر نام دارد و یک محقق در انستیتوی حیات وحش منطقه نوگرمسیری و تحقیقات محیطی است، شاهد فرار قورباغه از چنگال این مار بوده است.
 
کد مطلب: 65904
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام