کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش تصویری ایتنا: عجیب‌ترین و جالب‌ترین روبات‌های ساخته شده توسط متخصصان بوستون داینامیکس

سايت خبری ايتنا , 4 تير 1399 ساعت 23:54

ایتنا- روبات‌های شرکت بوستون داینامیکس همیشه در میان برترین و عجیب‌ترین روبات‌های جهان جای داشته‌اند و امروز قصد داریم تا تعدادی از عجیب‌ترین و جالب‌ترین موارد ساخته شده توسط این شرکت را بررسی کنیم.


روبات‌های شرکت بوستون داینامیکس همیشه در میان برترین و عجیب‌ترین روبات‌های جهان جای داشته‌اند و امروز قصد داریم تا تعدادی از عجیب‌ترین و جالب‌ترین موارد ساخته شده توسط این شرکت را بررسی کنیم.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Cnet، صنایع روباتیک را باید یکی از بزرگ‌ترین و آینده محورترین صنایع جهان دانست که  در طول سالیان گذشته به شدت مورد توجه قرار داشته است. در این میان شرکت بوستون داینامیکس یکی از مهم‌ترین نام‌های این رده است که تعداد زیادی از روبات‌های ویژه جهان توسط این شرکت ساخته شده است و در این گزارش تصویری قصد داریم تا جالب‌ترین موارد این روبات‌ها را به شما نشان بدهیم
 
روبات سگ نمای Spot Mini
این روبات سگ نما که به‌تازگی برای عرضه عمومی نیز قرار داده شده است، یکی از دستاوردهای بسیار جالب این شرکت است. این دستگاه در دو نسخه روبات‌ سگ‌نمای بدون سر Spot Mini و مدل عادی ساخته شده است. این روبات دارای توانای حرکتی بسیار ویژه و جالبی است که مسلما در آینده می‌تواند برای بسیاری از محصولات دیگر به عنوان یک الگو مورد استفاده قرار بگیرد.
 
روبات انسان‌ نمای اطلس
در افسانه‌های یونان باستان، اطلس نام یکی از تایتان‌ها است که توسط زئوس به یک نفرین ابدی دچار شده و جهان را تا ابد بر روی دوش خود می‌کشد. این تایتان مسلما نمادی از قدرت و استقامت است و روبات اطلس نیز به نسبت جثه خود توانایی بسیار زیادی دارد. ساختار فیزیکی این روبات شبیه به انسان‌ها طراحی شده است و عملیات‌های عجیبی مانند راه رفتن روی پله‌ها که برای ربات‌ها اندکی دشوار است را به سادگی انجام می‌دهد.

روبات تعادلی Handle 
این روبات ظاهری شبیه به اسب‌های در حال شیهه کشیدن دارد و دو دست آن در هوا دقیقا یادآور چنین حالتی است. با این وجود یکی از بزرگ‌ترین امکانات این روبات از همین وضعیت ظاهری آن گرفته شده است. در حقیقت دو دستی که بالا قرار گرفته‌اند، ابزارهایی برای برداشتن اجسام سنگین و حمل آن‌ها هستند و چرخ‌های پایینی نیز حرکتی روان و ساده را برای این روبات ممکن می‌کنند.
 
روبات سگ نمای عظیم الجثه Spot
در حقیقت این نسخه از روبات سگ‌نمای بوستون داینامیکس، نسخه بزرگ‌تر از روبات Spot Mini است. این روبات می‌واند تا مسافت نسبتا طولانی‌ای را با سرعتی نزدیک به نرم‌ دویدن انسان طی کند و با یک بار شارژ باتری آن می‌توان انتظار داشت که این روبات یک متری بتواند 45 دقیقه به دویدن ادامه بدهد.
 
روبات ویژه LS3
این روبات از جنس هیولاهای بزرگ افسانه‌ای است. با دیدن LS3 ممکن است به فکر این بیفتید که این محصول ترکیبی از کرگدن، گراز وحشی و چند حیوان دیگر است. در حقیقت این روبات چهارپا یک ابزار لوجستیکی نظامی است که برای حمل و نقل تجهیزات در شرایط اضطرار نظامیان طراحی شده است. از جمله نکات جالب درباره این روبات می‌توان به توانایی بسیار ویژه آن در حفظ تعادل تحت فشار اشاره کرد به نحوی که اگر یک انسان بالغ و نیرومند با تمام قوا آن را از کنار هل بدهد باز هم نمی‌تواند تعادل این روبات را به هم بزند.
 
روبات Wild Cat
این روبات یکی از سریع‌ترین روبات‌های جهان محسوب می‌شود و می‌تواند با سرعت شگفت آور 20 مایل  (برابر با 32 کیلومتر) در ساعت به حرکت ادامه بدهد.
 
روبات چیتا
نسخه‌ای از روبات Wild Cat که برای تسریع حرکت این روبات ساخته شده است و نام یکی از سریع‌ترین حیوانات جهان را به ارث برده است. در حقیقت روبات چیتا می‌تواند با سرعتی نزدیک به 48 کیلومتر در ساعت بدود ولی نکته مهم این است که این روبات توانسته است تا در محیط آزمایشگاهی و شرایط محدود به این رکورد سرعت دست پیدا کند و عملا استفاده از آن در محیط‌های طبیعی با سرعتی از این دست تا به امروز محقق نشده است.
 
روبات Big Dog
این روبات یک روبات حمل بار است که توانایی حمل وزن‌هایی به مراتب بیشتر از سایز ظاهری خود را دارد. در حقیقت سازنده این روبات توانایی‌های آن را به یک قاطر کوچک تشبیه کرده است که شاید این تشبیه بتواند کاربری دقیق این روبات را برای شما بهتر شرح بدهد.
 
روبات جهنده Sand Flea
این روبات بسیار کوچک می‌تواند با کمک امواج رادیویی از راه دور کنترل شود و با جهش‌های خود بتواند به جرکت ادامه داده و به‌صورت شگفت‌آوری پرش‌های بلندی را انجام بدهد. برای درک بهتر کافی است بانید که این روبات بسیار کوچک می‌تواند با یک جهش از روی زمین به روی سقف یک خانه بپرد.
 
روبات RHex
این روبات شش پا یکی از نیرومندترین روبات‌های ساخته شده توسط بوستون داینامیکس است و می‌تواند در محیط‌های نامناسبی مانند مرداب‌ها، زمین‌های گلی و سایر محیط‌هایی از این دست با کمترین مشکل به حرکت ادامه بدهد.
 


کد مطلب: 61297

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/gallery/61297/1/گزارش-تصویری-ایتنا-عجیب-ترین-جالب-ترین-روبات-های-ساخته-شده-توسط-متخصصان-بوستون-داینامیکس

ايتنا
  https://www.itna.ir