۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۰
رکوردی شگفت انگیز برای خودروهای الکترونیکی

گزارش تصویری ایتنا: ثبت سرعت 320 کیلومتر در ساعت برای یک خودروی برقی

ایتنا – شاید تصور این‌که یک خودروی الکتریکی بتواند سرعت بسیار بالایی را در حرکت تجربه کند برای ما دشوار باشد ولی این خودروها توانسته‌اند تا به رکورد شگفت آور 200 مایل معادل 320 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
شاید تصور این‌که یک خودروی الکتریکی بتواند سرعت بسیار بالایی را در حرکت تجربه کند برای ما دشوار باشد ولی این خودروها توانسته‌اند تا به رکورد شگفت آور 200 مایل معادل 320 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از Engadget، این رکورد برای نخستین بار در تاریخ خودروهای برقی شکل گرفته است و در حقیقت رکورد ثبت شده توسط این خودرو برابر با 201 مایل یعنی اندکی بیشتر از 321 کیلومتر در ساعت بوده است.
 
این خودرو در رده خودروهای dragster قرار می‌گیرد و توسط یک راننده مشهور به نام استیو هاف به این رکورد رسیده است. این خودرو با نام Current Technology توسط یک تیم متخصص ساخته شده است.
 
این رکورد در پیست رانندگی Tucson Dragway در ایالت آریزونای آمریکا به ثبت رسیده است و رکورد یاد شده توسط دستگاه‌های دقیق به ثبت رسیده و به این ترتیب شکی در صحت آن وجود نخواهد داشت.
 
شایان ذکر است که این خودرو دارای یک سیستم برقی A/C بوده و از یک سیستم موتور 800 ولتی بهره می‌برد که توان خروجی 1950 اسب بخار را برای این خودرو تامین می‌کند.
 
همچنین لازم به یادآوری است که رکورد قبلی در این زمینه برابر با 189 مایل برابر با 302 کیلومتر در ساعت بوده است که سال گذشته توسط یک راننده افسانه‌ای به نام دان گارلیتز به ثبت رسیده بود.
 
کد مطلب: 61027
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام