کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش تصویری ایتنا: تلفن‌‌های اندرویدی قدیمی و مشکل امنیت

27 ارديبهشت 1399 ساعت 7:00

ایتنا- سؤالات امنیتی‌ای که احتمالا به هنگام استفاده یا خرید یک تلفن همراه هوشمند قدیمی در نظر داشته باشید در گزارش تصویری زیر پاسخ داده شده است.


سؤالات امنیتی‌ای که احتمالا به هنگام استفاده یا خرید یک تلفن همراه هوشمند قدیمی در نظر داشته باشید در گزارش تصویری زیر پاسخ داده شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، با گرانی بیش‌ازحد تلفن‌های همراه پرچم‌دار بازار همراه‌های هوشمند دست‌دوم یا تعمیر شده بسیار داغ شده است. بااین‌حال این تلفن‌های همراه هوشمند از نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید استفاده می‌کنند و به‌این‌ترتیب به‌روزرسانی‌های امنیتی لازم برای این دستگاه‌ها عرضه نمی‌شود. بر همین اساس مشکلات امنیتی زیادی این سری از همراه‌های هوشمند را تهدید می‌کنند و در صورت تمایل به خرید یکی از این دستگاه‌ها لازم است که از موارد زیر اطلاع داشته باشید.
 
وصله امنیتی برای سیستم‌عامل‌ها چیست؟
هر وقت هکرها رخنه جدیدی را در نرم‌افزار تلفن شما پیدا می‌کنند، سازندگان تلفن‌های همراه آن‌ها را با وصله‌های امنیتی برطرف می‌کنند تا مطمئن شوند که هیچ‌کس نمی‌تواند از آن رخنه‌ها سو استفاده کند. تعداد این وصله‌های امنیتی برای هر سیستم‌عامل بسیار زیاد است زیرا مجرمان سایبری همواره در تلاش‌اند تا روش‌های جدیدی را برای دور زدن امنیت تلفن‌های همراه شما بیابند. این یک چرخه مداوم برای شناسایی تهدیدها، حل آن‌ها و سپس یافتن رخنه و تهدید بعدی است.
 
چرا تولیدکنندگان عرضه وصله‌های امنیتی را متوقف می‌کنند؟
تنها تولیدکنندگانی مانند سامسونگ، سونی، گوگل و اچ تی سی تا مدت محدودی از تلفن‌های همراه تولیدشده پشتیبانی می‌کنند. هر تلفن همراه و نسخه اندروید جدید نیازمند شناسایی تهدیدها و برطرف کردن آن‌ها است. این امر هم‌ زمان‌بر و هم هزینه‌بر است و بسیاری از شرکت‌ها عرضه وصله‌های امنیتی برای دستگاه‌های قدیمی‌تر را مقرون‌به‌صرفه نمی‌دانند.
 
آیا استفاده از یک همراه هوشمند نه‌چندان به‌روز ازنظر امنیتی درست است؟
کریستف هبیزن به‌عنوان مدیر شرکت اطلاعاتی امنیتی Lookout در این رابطه توضیح می‌دهد که: «ما استفاده از دستگاهی که وصله امنیتی دریافت نمی‌کند را ایمن نمی‌دانیم. اخبار آسیب‌پذیری‌های امنیتی شدید هر هفته و هرماه در همه‌جا منتشر می‌شود و زمانی که یک سیستم از پشتیبانی شرکت تولیدکننده خارج می‌شود، کاربرانی که از آن استفاده می‌کنند در معرض رخنه‌های امنیتی شناخته‌شده قرار خواهند گرفت.»
 
چگونه بفهمم که تلفنم به‌روز است؟
فهمیدن اینکه آیا تلفن شما هنوز هم پشتیبانی می‌شود و وصله‌های امنیتی را دریافت می‌کند یا نه کار ساده‌ای نیست. برای شروع  به تنظیمات بروید و بخش  به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار خود را بررسی کنید. در این بخش آخرین نسخه وصله امنیتی ارائه‌شده توسط تولیدکننده را نصب کنید. معمولاً نشانه‌هایی از زمان آخرین به‌روزرسانی تلفن در این بخش نمایش داده می‌شود. اگر اعلام شود که تلفن آخرین نرم‌افزار سیستم‌عامل ارائه‌شده را دارد اما این نسخه ماه‌ها یا سال‌ها قبل نصب شده است، پس این احتمال وجود دارد که تلفن شما دیگر از جانب تولیدکننده پشتیبانی نمی‌شود.
 
چگونه بفهمم که تلفن همراهم هک شده است؟
تشخیص این امر بسیار سخت است. مجرمان سایبری اغلب به‌صورت مخفیانه وارد تلفن همراه شما می‌شوند و آن را هک می‌کنند و به‌این‌ترتیب از هک شدن خبردار نمی‌شوید. نشانه‌هایی از هک شدن پاپ آپ ها یا نرم‌افزارهای ناخواسته‌ای هستند که به‌یک‌باره روی دستگاه شما ظاهر می‌شوند.
 
در صورت داشتن همراه هوشمند قدیمی چگونه خودم را ایمن نگه‌دارم؟
بهترین روش برای ایمن ماندن در چنین شرایطی استفاده نکردن از تلفن همراه قدیمی است. بااین‌حال اگر شرایط تعویض همراه هوشمند خود را ندارید بهتر است نرم‌افزارهای حساسی مانند بانکداری را روی دستگاه خود نصب نکنید یا عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی‌تان را در آن نگه ندارید.
 


کد مطلب: 60918

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/gallery/60918/1/گزارش-تصویری-ایتنا-تلفن-های-اندرویدی-قدیمی-مشکل-امنیت

ايتنا
  https://www.itna.ir