کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش تصویری ایتنا: بخش‌‌هایی از خودرو که باید برای دوری از کرونا آنها را تمیز کرد

سايت خبری ايتنا , 25 فروردين 1399 ساعت 22:37

ایتنا- در فرایند تمیز کردن خودرو ضدعفونی تمامی بخش‌های داخلی و حتی خارج اهمیت زیادی دارد. در اینجا به معرفی بخش‌هایی از خودرو می‌پردازیم که ممکن است به دلایل مختلف در فرایند ضدعفونی از قلم بیفتند.


در فرایند تمیز کردن خودرو ضدعفونی تمامی بخش‌های داخلی و حتی خارج اهمیت زیادی دارد. در اینجا به معرفی بخش‌هایی از خودرو می‌پردازیم که ممکن است به دلایل مختلف در فرایند ضدعفونی از قلم بیفتند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، یکی از چالش‌های زندگی روزمره افراد در مواجهه با ویروس کرونا نحوه تمیز کردن و ضدعفونی خودرویشان است. خودروها درزها و شکاف‌های بسیار زیادی دارند که محل بسیار مناسبی برای میکروارگانیسم‌ها و ویروس‌ها هستند. یادآوری ضدعفونی این مکان‌ها در خودرو خالی از لطف نیست.
 
جاکلیدی و حلقه حامل سوییچ و کلیدها
بیشتر اوقات افراد کلیدهای منزلشان را پس از ورود به خانه ضدعفونی می‌کنند اما باید به یاد داشت که ضدعفونی سوییچ خودرو و جاکلیدی حامل آن نیز به‌اندازه دسته‌کلید منزل مهم است.
 
دو طرف دستگیره‌های خارجی در
فقط دستگیره‌های داخلی نیستند که نیاز به تمیزی و ضدعفونی شدن دارند بلکه دستگیره‌های خارجی هم از این قاعده مستثنا نیستند و حتی می‌توان گفت ضدعفونی این دستگیره‌ها به دلیل مجاورت با محیط بیرونی بیشتر از دستگیره‌های داخلی اهمیت دارد.
 
صندوق‌عقب یا دستگیره بالابر در صندوق
فراموش نکنید که صندوق‌عقب هم بخش مهمی است که نیاز به ضدعفونی دارد. دستگیره بالابر در صندوق‌عقب هم مانند سایر دستگیره‌ها باید تمیز شود.
 
دکمه استارت
اگر خودرو شما از سیستم استارت کی لس برخوردار است فراموش نکنید که قسمت کلید استارت می‌تواند به یکی از نقاط تجمع ویروس کرونا تبدیل شود.
 
قسمت داخلی و خارجی شیشه پشتی
انصافا پاک کردن درز و انحناهای شیشه پشت اصلا آسان نیست و زاویه قرارگیری دست به هنگام تمیز کردن این بخش‌ها واقعا دردآور است. بااین‌حال فراموش نکنید که تمیزی این بخش از خودرو به‌ویژه برای حفظ سلامت سرنشین‌های عقب الزامی است.
 
دریچه‌ها
تمیز کردن دریچه کولر و بخاری به دلیل وجود شیارهای فراوان بسیار زمان‌بر است اما دقیقا به همین دلیل نیز می‌تواند جایگاه مناسبی برای انواع باکتری‌ها و ویروس‌ها باشد.
 
دنده
به یاد داشته باشید که دنده یکی از بخش‌هایی است که بیشترین تماس دست با آن برقرار می‌شود پس تمیزی دنده و شیارهای پلاستیک زیرین آن الزامی است.
 
دکمه‌های جلو داشبورد
فراموش نکنید که این بخش از خودرو نیز به‌واسطه کارایی بالا زیاد لمس می‌شود پس به‌هیچ‌عنوان از ضدعفونی دکمه‌های چرخشی و کلیدهای جلوداشبورد غافل نشوید.
 
کمربند ایمنی
کمربند ایمنی بیشترین تماس را بدن سرنشین‌ها دارد و ضدعفونی آن واجب است اما در این کار افراط نکنید چراکه ممکن است به بافت پارچه‌ای آن آسیب بزنید.
 
ترمزدستی
ترمزدستی نیز از بخش‌هایی است که زیاد استفاده می‌شود و بهتر است هرروز آن را با اسپری مخصوص یا ضدعفونی‌کننده‌های مخصوص اتومبیل تمیز کنید.
 


کد مطلب: 60571

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/gallery/60571/1/گزارش-تصویری-ایتنا-بخش-هایی-خودرو-باید-دوری-کرونا-تمیز

ايتنا
  https://www.itna.ir