۰
plusresetminus
شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۰

گزارش تصویری ایتنا: ابر خودروی 1250 اسب بخاری

ایتنا- کمپانی خودروسازی زینگر به تازگی از ابر خودروی خود با قدرتی برابر با 1250 اسب بخار به نام Czinger 21C رونمایی کرد.
کمپانی خودروسازی زینگر به تازگی از ابر خودروی خود با قدرتی برابر با 1250 اسب بخار به نام Czinger 21C  رونمایی کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، خودروی Czinger 21C تولید شده توسط کمپانی استارتاپ فعال در زمینه خودرو سازی زنگز یکی از ابرخودروهای جهان است که با موتور توربو دو گانه 2.88 لیتری خود با قدرتی برابر با 1250 اسب بخار در جاده‌ها قدرتی خارق العاده دارد.
 
علاوه بر این دو موتور الکتریکی که هر کدام برای یکی از چرخ‌های جلو در نظر گرفته شده اند، در این خودرو دیده می شود. قدرت این موتورهای الکتریکی هنوز مشخص نیست اما یک باتری لیتیوم تیتاناتی وظیفه تامین نیروی آنها را بر عهده دارد.
 
خودروی زنگر 21C به صورت تمام چرخ کار می کند و تنها در 1.9 ثانیه از 0 به 62 مایل بر ساعت می رسد. تنها رقیب این خودرو در حال حاضر تسلا رودستر است که می تواند در 1.9 ثانیه از 0 به 60 مایل برسد.
 
این خودرو کاملاً قانونی خواهد بود و به راحتی می‌تواند در جاده ها با سایر رقبای خود روبرو شود. از دیگر مزیت‌های این خودرو وزن 2755 پوندی است و موجب می‌شود که نسبت به سایر خودروهای باتری دار وزن بسیار سبکی داشته باشد.
 
البته طراحی این خودرو در نگاه اول چندان خلاقانه نیست و چنگی به دل نمی زند. گلگیرهای برجسته چرخ های جلو طراحی خودرو مسابقات لمانز را یادآور می‌شود. همچنین نوار بلند و باریک موجود در عقب این خودرو تا حد زیادی از بوگاتی کایرون تقلید شده است.
 
در عین حال یکی از جذاب ترین ویژگی های این خودرو موقعیت خطی صندلی های آن است و سازنده این نوع طراحی را برای کاهش وزن خودرو لازم دانسته است.
 
البته قیمت نهایی این خودرو هنوز مشخص نشده است اما کمپانی سازنده آن تصمیم دارد تنها 80 نسخه از آن را روانه بازار کند و به این ترتیب تولید انبوه این خودرو در دستور کار قرار ندارد.
 
کد مطلب: 60219
برچسب ها: خودرو
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام