۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰

گزارش تصویری ایتنا: راهکار کمپانی‌ها برای از بین بردن ویروس کرونا در محیط داخل خودرو

ایتنا- دستگاه‌ها و ضدعفونی‌کننده‌های زیادی برای اتومبیل‌ها ساخته‌شده‌اند که در برخی از آن‌ها فناوری‌های بسیار خلاقانه‌ای به‌کاررفته است. در اینجا به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.
دستگاه‌ها و ضدعفونی‌کننده‌های زیادی برای اتومبیل‌ها ساخته‌شده‌اند که در برخی از آن‌ها فناوری‌های بسیار خلاقانه‌ای به‌کاررفته است. در اینجا به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، پژوهش‌های اخیر ثابت کرده‌اند که خودروهای فعال در تاکسی‌های اینترنتی مثل اوبر و لیفت درواقع کثیف‌تر از توالت‌های فرنگی هستند. نتایج این پژوهش‌ها و همچنین شروع ویروس کرونا در جهان موجب شد تا بسیاری از کاربران خودروها این روزها به دنبال راه‌های خلاقانه‌تری برای تمیز کردن خودروی خود باشند.
 
بااین‌حال تکنولوژی بار دیگر به کمک جامعه بشری آمده است و در این زمینه نیز می‌تواند پاسخگوی نیاز تازه جامعه به ضدعفونی کردن خودروها باشد. در این گزارش تصویری پنج فناوری مورداستفاده در ضدعفونی خودروها ارائه شده است که با کمک آن‌ها می‌توان خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف ازجمله ویروس کرونا را به حداقل رساند.
 
تصفیه HEPA
EPA مخفف High Effective Particulate Air است. این دستگاه تصفیه می‌تواند بیش از 99.9٪ ذرات موجود در هوا در اندازه 0.3 میکرون را از بین می‌برد که بسیاری از آلاینده‌های موجود در هوا را دربرمی‌گیرد.
 
توجه داشته باشید که دستگاه تصفیه هوای HEPA تضمینی برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا نیست زیرا کروناویروس های انسانی معمولاً از 0.3 میکرون کوچک‌تر هستند. با این مرکز کنترل و پیشگیری بیماری این دستگاه ها در مراقبت در برابر ویروس کرونا هم‌رده ماسک‌های N95  می‌داند و آن‌ها را به‌عنوان محافظت حداقلی در نظر می‌گیرد.
 
نور فرابنفش
کمپانی سازنده قطعات داخلی خودرو یانفنگ در حال محصول ضدعفونی‌کننده جدیدی است که با فناوری UV-C کار می‌کند. این دستگاه روی سقف داخلی اتومبیل نصب‌شده نه‌تنها هوای داخل را ضدعفونی می‌کند بلکه رایحه بسیار مطبوعی را در فضای اتومبیل می‌پراکند. البته بسیاری از افراد در رابطه با اثرات سو فرابنفش بر سلامتی انسان نگران هستند اما تحقیقات اخیر در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا نشان داد که نوعی از این نور با پهنای باند باریک و در انتهای طیف فرابنفش می‌تواند میکروب‌ها را بدون آسیب رساندن به بافت انسان از بین ببرد.
 
اسپری اتومبیل سیف اسپیس
کمپانی سازنده این اسپری اتومبیل مدعی شده است که سیف اسپیس علاوه بر خوشبو کردن محیط داخلی خودرو می‌تواند محیط را ضدعفونی بکند و ویروس کرونا را بکشد.
 
اسپری فرش اف اکس
اسپری اتومبیل فرش اف اکس از کمپانی آرمور آل می‌تواند به محفظه‌های بسیار ریز خودرو نفوذ کند اما ادعایی در رابطه با کشتن ویروس کرونا از جانب کمپانی سازنده این اسپری تمیزکننده مطرح نشده است.
 
کد مطلب: 60001
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام