کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش تصویری ایتنا : بهترین نرم‌افزارهای قرن، از کندی کراش تا اینستاگرام (بخش دوم)

سايت خبری ايتنا , 23 آذر 1398 ساعت 5:00

ایتنا- دهه‌ای که به زودی با فرا رسیدن سال 2020 شروع می‌شود، نه مانند دهه نخست قرن جدید بود که مرحله گذار به فناوری‌های مدرن باشد و نه از غافلگیری خالی بود. به همین دلیل نیز در این گزارش تصویری تصمیم داریم تا نگاهی به اپلیکیشن‌هایی بیندازیم که به خوبی معرف این دهه هستند.


در بخش نخست این گزارش تصویری مواردی مشاهده کردید که بیشتر به جنبه ارتباطات و ارائه خدمات به کاربران تمرکز داشتند ولی در بخش دوم، این اپلیکیشن‌ها بیشتر جنبه تفریحی را در پیش رو گرفته و نشان می‌دهند که چطور در طول یک دهه، تفریح مردم بیشتر و بیشتر به تلفن همراه آن‌ها انتقال پیدا کرد.
 
به گزارش ایتنا از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، این اپلیکیشن‌ها در حقیقت نمایشگر این امر هستند که انسان دوست دارد تا سرگرم باشد و این سرگرمی در صورتی که همیشه همراه ما باشد نه تنها می‌تواند صنایع و فناوری‌ها را تغییر بدهد، بلکه ساختار فرهنگی جوامع جهانی را نیز دستخوش تغییر خواهد کرد.

اسپاتیفای
چه چیزی بهتر از موسیقی می‌تواند برای همه مردم جهان قابل فهم باشد؟ اسپاتیفای با الهام از این موضوع ساخته شده و به همه اجازه داد تا بتوانند موسیقی را به اشتراک گذاشته و در سراسر جهان از آن لذت ببرند و به همین دلیل نیز در این لیست جایگاهی ویژه دارد.
 
یوتیوب
امروزه استفاده از یوتیوب به امری جدایی ناپذیر از زندگی میلیاردها نفر در جهان بدل شده است ولی وقتی در سال 2007، این فناوری به عنوان یک وب‌سایت شروع به کار کرد، حتی سازنده آن نیز فکر نمی‌کرد که چنین محبوبیت و موفقیتی در انتظار یوتیوب باشد و نسخه موبایل این برنامه هم به‌نوعی تنها تجربه را بهتر و بهتر کرد.
 
انگری بردز
وقتی که اواخر سال 2009 میلادی انگری بردز به بازار عرضه شد، کمتر کسی از آن خبر داشت ولی در سال 2010 میلادی همه جا صدای جیغ و داد این پرندگان خشمگین شنیده می‌شد و همین امر نیز موجب شد تا بازی‌های کامپیوتری نه‌چندان جدی روی تلفن‌های همراه هوشمند با رشدی بی‌نظیر روبرو شوند.
 
کندی کراش
یک بازی کامپیوتری معتاد کننده دیگر که عملا میلیون‌ها نفر را به خود جذب کرد. این بازی بهترین گزینه وقت گذراندن بود و دل کندن از آن نیز دشوار نبود و به همین دلیل نیز یک مکانیزم قدیمی در قالب یک نرم‌افزار تلفن همراه توانست تا در سال 2012 بازار بازی‌های کامپیوتری همراه را دستخوش یک انقلاب کند، انقلابی که هنوز هم ادامه دارد.
 
پوکمان گو
در سال 2016 بازی پوکمان گو انگار همه را مسخ کرده بود. میلیون‌ها نفر گوشی به دست به پارک‌ها و خیابان‌ها می‌رفتند تا پوکمان خود را شکار کنند و این اپلیکیشن در حقیقت نخستین تجربه عمومی بزرگ از واقعیت افزوده بود که تحولی بزرگ در رفتاری دیجیتالی مردم جهان ایجاد کرد.
 
واین
ویدیوهای 6 ثانیه‌ای خنده‌دار همان چیزی هستند که ما برای فرار از سنگینی زندگی روزانه خود به آن نیاز داریم و واین دقیقا همین امر را برای کاربران جهان به ارمغان آورد. این اپلیکیشن از سال 2013 تا کنون یکی از محبوب‌ترین راه‌های تفریح دیجیتالی بوده است.
 
فلپی برد
شاید هیچ اپلیکیشن دیگری در جهان این تعداد تلفات را نداشته است ولی این بازی بسیار ساده و بسیار دشوار، میلیون‌ها کاربر جهان را به خود جذب کرده و البته موجب شکسته شدن هزاران دستگاه شد و همین امر نیز موجب شد تا جایگاه آن در تاریخ نرم‌افزارهای همراه، دست نخورده باقی بماند.
 
نت فیلیکس
این اپلیکیشن در سال 2010 کار خود را شروع کرد و امروزه بدون شک بسیاری از شبکه‌های دیجیتالی و کابلی جهان تعطیلی خود را به واسطه رشد بی اندازه این فناوری می‌دانند. نت فیلیکس تازه در آغاز راه است و پس از یک دهه، از یک نرم‌افزار استریم ویدیو به یک غول رسانه‌ای بدل شده است.
 
اسنپ چت
اسنپ چت در سال2011 عرضه شد و عملا بهترین گزینه برای انسان‌ها تنبل امروزی بود زیرا پیام‌های تصویری و متنی این نرم‌‌افزار پس از مدت زمانی خاص به صورت خودکار حذف می‌شدند. این مکانیزم ساده، میلیون‌ها کاربر جهانی را روانه اسنپ چت کرد و هنوز میلیون‌ها جوان در جهان روزانه از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.
 
فورت نایت
وقتی که یک بازی کامپیوتری در کنسول‌های بازی و کامپیوترهای خانگی به شدت موفق است، عرضه نسخه موبایلی که دقیقا مثل نسخه اصلی باشد امری چندان مرسوم نیست ولی اپلیکیشن موبایل فورت نایت تنها به محبوبیت بالای آن کمک کرد و امروزه سبک بازی بتل رویال، عملا یکی از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین سبک‌های جهان است و همه این موارد مدیون بازی محبوب فورت نایت هستند.
 


کد مطلب: 59123

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/gallery/59123/1/گزارش-تصویری-ایتنا-بهترین-نرم-افزارهای-قرن-کندی-کراش-اینستاگرام-بخش-دوم

ايتنا
  https://www.itna.ir