کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش تصویری ایتنا : بهترین نرم‌افزارهای قرن، از کندی کراش تا اینستاگرام (بخش نخست)

سايت خبری ايتنا , 21 آذر 1398 ساعت 9:13

ایتنا- دهه‌ای که به زودی با فرا رسیدن سال 2020 شروع می‌شود، نه مانند دهه نخست قرن جدید بود که مرحله گذار به فناوری‌های مدرن باشد و نه از غافلگیری خالی بود. به همین دلیل نیز در این گزارش تصویری تصمیم داریم تا نگاهی به اپلیکیشن‌هایی بیندازیم که به خوبی معرف این دهه هستند.


دهه‌ای که به زودی با فرا رسیدن سال 2020 شروع می‌شود، نه مانند دهه نخست قرن جدید بود که مرحله گذار به فناوری‌های مدرن باشد و نه از غافلگیری خالی بود. به همین دلیل نیز در این گزارش تصویری تصمیم داریم تا نگاهی به اپلیکیشن‌هایی بیندازیم که به خوبی معرف این دهه هستند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، این اپلیکیشن‌ها در حقیقت هر یک توانستند تا به نوعی دیدگاه کاربران عمومی نسبت به فناوری را تغییر بدهند و به همین دلیل نیز این گزارش تصویری اندکی طولانی خواهد بود و در دو بخش به شما عزیزان عرضه خواهد شد.

اینستاگرام
این شبکه اجتماعی مخصوص تصاویر در سال 2010 عرضه شد و توانست تا به سرعت میلیون‌ها مخاطب را به خود جذب کند. بدون شک بدون اینستاگرام بعید بود که تا این اندازه شاهد بهبود عملکرد دوربین تلفن‌های همراه هوشمند باشیم.

توییتر
یک شبکه اجتماعی منحصر به فرد که بیش از هر شبکه دیگری معنای اجتماعی و سیاسی را در خود دارد. توییتر با ورود خود در سال 2010 موجب شد تا کاربرانی که به دنبال تفریح هستند به اینستاگرام رفته و کسانی که محتوای سیاسی اجتماعی و متنی را می‌پسندند، به توییتر مراجعه کنند.

فیس‌بوک
پدر خوانده دنیای شبکه‌های اجتماعی، فیس‌بوک بدون شک با عرضه اپلیکیشن خود در سال 2010 نشان داد که چطور می‌تواند همزمان هم اینستاگرام باشد و هم توییتر و هم جای مای اسپیس را به نحوی بگیرد که کسی دلش برای این شبکه اجتماعی پیش از آن محبوب تنگ نشود.

تیندر
در جامعه امروی غربی که تنها بودن یک معضل بسیار فراگیر است، اپلیکیشت تیندر به نوعی از این وضعیت سو استفاده کرده است ولی این اپلیکیشن زوج یابی با عرضه در سال 2012، فرهنگ بسیاری از کشورها را تغییر داد و در بلند مدت موجب شد تا بسیاری از کشورها به فکر اصلاح ساختار فرهنگ ارتباطات اجتماعی خود بیفتند.

نقشه گوگل
حتی تصور این که پیش از عرضه نقشه گوگل چطور مسیرها را پیدا می‌کردیم برای بسیاری از افراد دشوار است و این امر تاثیر بسزای این فناوری در جوامع را نشان می‌دهد. نقشه گوگل در سال 2007 در کامپیوترهای خانگی عرضه شده بود ولی در سال 2012 بود که نسخه موبایل این نرم‌افزار، دوست و همراه صمیمی جاده‌های میلیون‌ها کاربر جهان شد.

اسکایپ و فیس‌تایم
اسکایپ یکی از قدیم‌ترین نرم‌افزارهای تخصصی ارتباط تصویری و صوتی است که هنوز صدها میلیون کاربر فعال دارد و با عرضه شدن آن در اواخر سال 2009، تحولی بزرگ در ارتباط راه دور ایجاد شد. این تحول با عرضه فیس تایم در سال 2010 به مرحله جدیدی وارد شد و این دو نرم‌‌افزار بدون شک در حال حاضر محبوب‌ترین ابزارهای مکالمه تصویری در تمام جهان هستند.

اسلک
نرم‌‌افزارهای متعددی وجود دارند که می‌توان به کمک آن‌ها به ارسال پیام دست زد ولی اسلک این کار را به‌صورت حرفه‌ای انجام می‌‌دهد تا یک گزینه ایده‌آل برای کسب‌و‌کارها در تمام جهان باشد. بدون شک این برنامه از زمان عرضه در سال 2013 تا کنون کار میلیون‌ها بنگاه تجاری را آسان کرده است و نمادی برای کیفیت خدمات در این رده محسوب می‌شود.

اوبر
پیش از اوبر، تاکسی و خودروی شخصی تنها رقبای سیستم حمل و نقل عمومی بودند ولی اوبر به نحوی معدلات جهانی را به هم ریخت که امروزه بدون استفاده از تاکسی‌های اینترنتی متعددی که مشابه اوبر طراحی شده است، عملا سیستم حمل و نقل شهری جهان غیر قابل تصور خواهد بود.

گوگل پلی و اپ استور اپل
کسانی که ویندوزفون‌های قدیمی را در اختیار داشتند می‌دانند که یافتن نرم‌‌افزار مناسب برای یک تلفن همراه هوشمند چقدر دشوار بود ولی گوگل پلی و اپ استور اپل توانستند موجب شوند که هر کسی که اندروید یا iOS را به عنوان سیستم عامل همراه خود انتخاب کرده است، میلیون‌ها نرم‌‌افزار را در یک جا در اختیار داشته باشد.

دستیار هوشمند صوتی گوگل، آلکسا و سیری اپل
دستیارهای هوشمند صوتی چندان پدیده قدیم‌ای نیستند ولی طوری در فرهنگ روزانه مردم رسوخ کرده‌اند که تصور زندگی بدون آن‌ها برای بسیاری از شهروندان جوامع غربی غیر ممکن است. در این بخش سه گزینه داشتیم که نمی‌توانستیم از آن‌ها بگذریم و دستیار هوشمند صوتی گوگل، آلکسا و سیری اپل به ترتیب با عرضه شدن در سال‌های 2016، 2014 و 2010، عملا بزرگان این رده هستند.

آمازون
امروزه هر چیزی که بخواهید در آمازون گیر می‌آورید و این بازار آنلاین عملا فرهنگ خرید در جوامع جهانی را تغییر داده و بدون شک یکی از مهم‌ترین نرم‌‌افزارهای تاریخ است.

واتس اپ
پیش از عرضه شدن واتس اپ، بسیاری از ما از پیام‌های متنی عادی استفاده می‌کردیم ولی واتس‌اپ با عرضه نرم‌‌افزار خود در پایان سال 2019، عملا استفاده از اس ام اس را به یک فناوری رو به انقراض بدل کرد و نسلی بزرگ از نرم‌‌افزارهای چت با الهام از آن روانه بازار شدند.
 


کد مطلب: 59111

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/gallery/59111/1/گزارش-تصویری-ایتنا-بهترین-نرم-افزارهای-قرن-کندی-کراش-اینستاگرام-بخش-نخست

ايتنا
  https://www.itna.ir