۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۴

گزارش تصویری ایتنا : وانت برقی تسلا، از یک شوخی یا یک عنصر کلیدی در دنیای حمل ‌و نقل

ایتنا- خودروی بعدی که تسلا به بازار وارد خواهد کرد یک وانت پیک آپ برقی خواهد بود که مشابه آن تاکنون از کمپانی‌های دیگر دیده نشده است.
خودروی بعدی که تسلا به بازار وارد خواهد کرد یک وانت پیک آپ برقی خواهد بود که مشابه آن تاکنون از کمپانی‌های دیگر دیده نشده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، ایلان ماسک در سال 2012 میلادی به‌صورت کاملا عادی اعلام کرد که کمپانی تسلا سعی دارد تا در صنعت خودروسازی نیز ورود کند و نتیجه این اظهارنظر او امروز با تولید اولین وانت پیک آپ این شرکت به ثمر نشسته است. این وانت که سایبرتراک (Cybertruck) نام دارد برای برطرف کردن نیازهای اصلی توسط یک وانت ساخته شده است اما شکل و شمایل آن به‌هیچ‌عنوان شباهتی به وانت‌های امروزی ندارد.
 
سایبرتراک 231.7 اینچ طول، 79.8 اینچ عرض و 75 اینچ ارتفاع به بازار عرضه می‌شود و 6 صندلی دارد. این خودرو با فورد F-150 که با طول 209 الی 250 اینچ، عرض 80 الی 86 اینچ و ارتفاع 75 الی 78.5 اینچ به بازار عرضه می‌شود قابل‌مقایسه است. به‌این‌ترتیب این وانت تسلا درزمینهٔ اندازه تقریباً استانداردهای یک خودروی پیک آپ را رعایت کرده است.
 
 
 
بااین‌حال قدرت عملکرد و قابلیت‌های سایبرتراک روی کاغذ به حدی عالی است که به نظر واقعی نمی‌رسد. مایک ادعا کرده است که این وانت در 2.6 ثانیه به‌سرعت 60 مایل بر یافت می‌رسد. علاوه بر این ارقام آف رود این خودرو نیز بسیار جالب توجه است و زاویه approach ، زاویه departure و ground clearance آن به ترتیب 35، 28 و 16 اینچ است.
 
علاوه بر این ایلان ماسک در زمان رونمایی از سایبرتراک در سه‌شنبه از ATV خاصی پرده‌برداری کرد که می‌تواند در بستر این خودرو جای گرفته و تغییر کند.
 
مایک مدعی شده است که استیل ضدزنگ بدنه این خودرو بسیار مقاوم است و به نظر می‌آید که ادعای او کاملا درست است  زیرا سایبر تراک از ضربات چکش و پتک ایلان ماسک و تیم همکارانش کاملا سالم بیرون آمد. همچنین ماسک اعلام کرد که آلیاژ به‌کاررفته در بدنه سایبرتراک می‌تواند در برابر شلیک گلوله ضعیف نیز مقاومت کند.
 
کد مطلب: 58955
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام