۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۰

گزارش تصویری ایتنا: لامبورگینی هیبریدی

ایتنا - به‌طورمعمول خودروهای هیبریدی از یک بسته باتری لیتیوم-یون برای ذخیره انرژی استفاده می‌کنند که صورت لزوم برای کمک به موتور بنزینی یا در دست گرفتن کامل پیشرانه جریان الکتریکی را به موتور (یا موتور) منتقل می‌کنند.
در هفته گذشته در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت این شرکت ایتالیایی از سوپر اسپرت هیبریدی خود Sian رونمایی کرد که در آن باتری سنتی را به نفع یک ابررسانا به‌منظور تأمین نیروی موتور الکتریکی این خودرو از حذف شده است .
 
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، به‌طورمعمول خودروهای هیبریدی از یک بسته باتری لیتیوم-یون برای ذخیره انرژی استفاده می‌کنند که صورت لزوم برای کمک به موتور بنزینی یا در دست گرفتن کامل پیشرانه جریان الکتریکی را به موتور (یا موتور) منتقل می‌کنند. بااین‌حال نیروی باتری این خودروی جدید لامبورگینی با همان وزن، سه برابر بیشتر از خودروهای دیگر هیبریدی است.به‌علاوه سرعت ذخیره و تخلیه این انرژی بسیار بالاتر است توان مصرف‌شده را می‌توان خیلی سریع در هنگام ترمز طبیعی بازآفرینی کرد.
 
 
 
این سیستم به هنگام ورود به پیچ‌های شدید بسیار کارآمد است. راننده با ورود به یک پیچ خطرناک ترمز می‌کند و تمامی انرژی مصرفی را دوباره ذخیره می‌کند. سپس راننده با خروج از پیچ دوباره سرعت می‌گیرد و تمامی انرژی ذخیره شده برای سرعت گرفتن به خودرو بازمی‌گردد. این فرایند با ورود به پیچ شدید بعدی دوباره تکرار می‌شود. علاوه بر این ابررسانای یاد شده لامبورگینی مانند باتری‌های سنتی نیاز به خنک شدن ندارد.
 
خروجی موتور 48 ولت نصب شده در گیربکس سیان 34 اسب بخار است که کل توان خروجی کلی این خودرو را به 819 اسب بخار می‌رساند. اگرچه 34 اسب بخار قدرت چندانی به نظر نمی‌رسد اما این وسیله نقلیه می‌تواند صفر تا 62 مایل در ساعت را در کمتر از 2.8 ثانیه پر کند. به‌این‌ترتیب سرعت عملکرد تسلا مدل S و پورشه تایکان با این خودرو برابری خواهد کرد. این فناوری جدید مزایای دیگری نیز دارد و موتور الکتریکی ضربات گشتاور تغییر دنده‌ها را کاهش می‌دهد.
 
به‌علاوه ، نباید انتظار داشته باشیم که این ابر باتری در مدل Huracan لامبورگینی به این زودی‌ها عرضه شود. برای تحقق بخشیدن به این واقعیت ، این شرکت در دو آزمایشگاه سرمایه‌گذاری کرده است تا هم در مورد ابررساناها و هم در باتری‌ها تحقیق کند.
 
کد مطلب: 58261
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام