۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۳

گزارش تصویری ایتنا: مک لارن جی‌تی 2020، هیولایی از جنس جاده

ایتنا- مسئولان مک لارن تصمیم گرفته‌اند که به آنچه مشتریانشان می‌خواهند بپردازند و علاوه بر ترکیب سوپر اتومبیل‌های خیابانی و پیشتاز  یک مک لارن جی‌تی واقعی ارائه بدهند.
مسئولان مک لارن تصمیم گرفته‌اند که به آنچه مشتریانشان می‌خواهند بپردازند و علاوه بر ترکیب سوپر اتومبیل‌های خیابانی و پیشتاز  یک مک لارن جی‌تی واقعی ارائه بدهند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، آخرین روند تولیدکنندگان اتومبیل‌های سرگرم‌کننده ، سریع یا مجلل این است که به بازار پرسود خودروهای SUV وارد شوند اما ماجرا در رابطه با مک لارن فرق می‌کند و این خودروساز تصمیم گرفته است که به بازار خودروهای گرن توریسمو وارد شود.
 
مک لارن در ابتدا سعی داشت تا با خودروهای سوپر اسپرت خود تولیدکنندگان بزرگی مانند فراری و لامبورگینی را به چالش بکشد اما این بار با این خودروی گرن توریسمو هدف خود را به‌سوی مقابله با برادران استون مارتین و بنتلی تنظیم کرده است. اتومبیل‌های جی‌تی (مخفف گرن توریسمو) این تولیدکنندگان مانند استون مارتین DB11 AMR و بنتلی Continental GT قدرتمند ، سریع ، راحت ، لوکس و با درجه خاصی از کاربرد و سهولت استفاده هستند و رقیب اصلی مک لارن در این بازار به شمار می‌روند.
 
بااین‌حال طراحی خودروی جی‌تی مک لارن با نمونه‌های رقبا متفاوت است. نسخه ارائه شده توسط مک لارن دارای یک شاسی کربنی، دو صندلی و طرح موتور متوسطی است که به مک لارن های دیگر شباهت زیادی دارد. این خودرو دارای توربوشارژ دوقلو ، موتور 4.0 لیتری V8 با 612 اسب بخار ، گشتاور 465 پوند- فوت است و ظرف 3.1 ثانیه از سرعت 0 به 60 مایل بر ساعت می‌رسد.
 
 
 
این آمار و ارقام مک لارن جی‌تی را در قلب ابرخودروهای فعلی مک لارن قرار می‌دهد و اگرچه طراحی آن نسبت به 570S و 720S کمتر جسورانه است اما خطوط تمیز و ظریف به‌کاررفته در بدنه آن هنوز امضای اصلی مک لارن را در خود جای داده است.
 
موتور این خودرو در ابتدا برای یک خودروی سوپر اسپرت طراحی شده است اما بعدازآن متناسب با نوع دیگری از کاربری اصلاح شده است. پیستون‌های جدید در همکاری با توربوهای کوچک‌تر و متعدد انتقال برق را تسریع می‌کنند. گشتاور این موتور در حالت اصلاح شده زودتر و برای مدت‌زمان طولانی‌تر در دسترس است. صدای موتور مک لارن جی‌تی یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های آن است. بدنه کشیده‌تر اگزوز را طولانی‌تر کرده و همین امر موجب پایین آمدن و زیباتر شدن صدای موتور شده است.
 
از دیگر قابلیت‌های این خودرو تیز و پاسخگو بودن و درعین‌حال سرعت و پایداری فرمان و ترمزها است . وزن سنگینی بر روی چرخ‌ها، دریچه کنترل بنزین و ترمز وجود دارد و همه این موارد موجب شده است که حس رانندگی مک لارن جی‌تی به 570S شبیه باشد. البته ممکن است برای کاهش سرعت نیازمند فشار بیشتری روی پدال ترمز جی‌تی باشید اما مزیت آن در این است که شما می‌توانید با دقت بسیار زیادی سرعت خودروی خود را کم کنید.
 
درنهایت شروع قیمت 210 هزار دلاری این خودرو موجب شده است تا با رقبای دیگر از قبیل DB11 AMR و Continental GT در یک ردیف قرار بگیرد. درهرصورت کارایی و راحتی این خودرو در کنار طراحی داخلی بی‌نظیر آن به همراه بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا موجب شده است تا تنها با یک نسخه تعدیل‌شده از مک لارن 570S روبرو نباشیم و یک خودروی جی‌تی واقعی را پیش رو داشته باشیم.
 
کد مطلب: 58191
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام