۰
plusresetminus
دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۰

گزارش تصویری ایتنا: ابزارهای دیجیتالی برای کاهش درد در بدن

ایتنا - شاید شما نیز ازجمله کسانی باشید که با احساس کوچک‌ترین درد به سراغ مسکن‌های شیمیایی مثل استامینوفن و ایبوبروفن می‌روید. این داروها اگرچه درد را از بین می‌برند اما تأثیر آن‌ها موقتی است و عوارض جانبی زیادی دارند.
فناوری به حدی پیشرفت کرده است که سازه‌هایی را ارائه داده است که می‌تواند جایگزین مسکن‌های شیمیایی شده و بدون عوارض جانبی درد را کاهش دهد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، شاید شما نیز ازجمله کسانی باشید که با احساس کوچک‌ترین درد به سراغ مسکن‌های شیمیایی مثل استامینوفن و ایبوبروفن می‌روید. این داروها اگرچه درد را از بین می‌برند اما تأثیر آن‌ها موقتی است و عوارض جانبی زیادی دارند. به‌این‌ترتیب تصمیم گرفتیم تا در اینجا به معرفی برترین فناوری‌های از بین برنده درد برویم که نه‌تنها تأثیر آن‌ها طولانی‌مدت است بلکه عوارض جانبی داروهای شیمیایی را ندارد و اثرشان نیز اثبات شده است.
 
Oska Pulse
Oska Pulse از فناوری میدان مغناطیسی پالس (PEMF) استفاده می‌کند ، که انرژی را در طول‌موج‌های مختلف منتشر می‌کند تا روند بهبود طبیعی بدن شما را تحریک کند. این نوع فناوری معمولاً در علم پزشکی برای بهبودی بعد از جراحی و درمان سرطان استفاده می‌شود. PEMF به کاهش درد در پاها ، کمر، زانوها و موارد دیگر کمک کرده است.  شما می‌توانید این دستگاه را تقریباً در هر جای بدن و در زیر لباس خود قرار دهید.
 
Omron Avail
Omron Avail یک واحد TENS است که یکی از محبوب‌ترین اشکال تسکین درد بدون دارو برای مصرف‌کنندگان است. TENS مخفف «تحریک عصب الکتریکی از راه پوست» است که از طریق انسداد سیگنال‌های درد کار می‌کند. دستگاه Omron برخلاف دستگاه‌های مشابه کوچک است و با انتقال تکانه‌های الکتریکی به سیستم عصبی از طریق پوست محل درد موجب تسکین بیمار می‌شود.
 
Quell Relief
Quell 2.0 یکی دیگر از واحدهای TENS است اما ادعا می‌شود که تأثیر آن 10 برابر بیشتر از رقبایش است.  درواقع Quell 2.0 یک دکمه کوچک است که می‌توانید آن را روی بازوها و پاهای خود ببندید. این محصول می‌تواند برای افرادی که از درد زانو یا آرنج رنج می‌برند بسیار راحت باشد. علاوه بر این Quell 2.0 تنها دستگاه تائید شده توسط  FDA برای استفاده به هنگام خواب است.
 
 
 
Sana
سانا خود را به‌عنوان شرکتی متعهد به پایان دادن بحران مواد افیونی ضد درد توصیف می‌کند. بنیان‌گذار این شرکت این ماسک تسکین‌دهنده درد را پس از یک تصادف تقریباً کشنده طراحی کرده است. ماسک سانا با استفاده از فن‌آوری به نام FlowState ، از «پالس‌های سبک و صوتی برای بازگرداندن تعادل در الگوهای موج مغزی» استفاده می‌کند. البته این دستگاه فعلا در حال طی مراحل دریافت تائیدیه FDA است.
 
Cefaly
این دستگاه 500 دلاری تنها وسیله برای معالجه دردهای میگرنی است که از تحریک عصب ترمینال خارجی (e-TNS) برای تسکین درد میگرن یا جلوگیری از بروز میگرن استفاده می‌کند. عصب سه‌قلو شما بزرگ‌ترین عصب دوازده‌گانه جمجمه است و اطلاعات حسی نظیر درد  را به مغز شما منتقل می‌کند و این سازه سیگنال‌های درد در طول آن عصب را ره‌گیری می‌کند.
 
BiowaveGo
 BiowaveGo نیز مانند سایر محصولات فوق از نوعی تحریک الکتریکی برای تسکین درد استفاده می‌کند. بااین‌حال تفاوت فناوری آن در این است که درد را در منبع آن مسدود می‌کند و باعث بی‌حسی جزئی می‌شود. Biowave همچنین باعث افزایش جریان خون به محل درد می‌شود.
 
Compex
Compex دستگاه‌های تحریک عضلات خود را بیشتر به‌عنوان یک ابزار ریکاوری به بازار عرضه می‌کند اما محصولات این شرکت دارای فناوری TENS هستند و تسکین درد به‌عنوان یکی از مزایای این دستگاه‌ها ذکرشده است. فن‌آوری اصلی قدرت دستگاه‌های Compex تحریک الکتریکی عصبی و عضلانی (NMES) است که مستقیماً روی عضلات عمل می‌کند.
 
UprightGo
این دستگاه تقریباً ساده‌ترین دستگاه موجود در این لیست است اما ممکن است دستگاهی باشد که شما به بیشترین میزان به آن نیاز دارید. UprightGo به شما کمک می‌کند وضعیت بدن خود را اصلاح کنید و در صورت قوز کردن به شما اطلاع هشدار می‌دهد. تنها کافی است که این پوشیدنی کوچک را بین تیغه‌های شانه خود قرار دهید و منتظر لرزش اجتناب‌ناپذیر  آن باشید.
 
کد مطلب: 58188
برچسب ها: درمان گجت
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام