۰
plusresetminus
دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

گزارش تصویری ایتنا: بهترین تصاویر ستاره‌شناسی سال 2019

ایتنا - یازدهمین دوره اجرای این مسابقه توسط رصدخانه سلطنتی گرینویچ در همکاری با Insight Investment و BBC Sky برگزار شد و 4600 شرکت‌کننده از 90 کشور جهان در آن حاضر شدند.
برندگان مسابقه عکاسی Insight Investment Astronomy Photographer سال 2019 مشخص شده‌اند. ماحصل تلاش‌های عکاسی امسال تصاویر خیره‌کننده‌ای از شفق قطبی و لکه‌های آفتاب‌گرفته تا کهکشان‌ها و سحابی‌ها و مناظر غیرمعمول از ماه‌گرفتگی است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Gizmodo، یازدهمین دوره اجرای این مسابقه توسط رصدخانه سلطنتی گرینویچ در همکاری با Insight Investment و BBC Sky برگزار شد و 4600 شرکت‌کننده از 90 کشور جهان در آن حاضر شدند. برگزارکنندگان این مسابقه برای امسال از دسته‌بندی جدیدی به نام بهترین گروه تازه‌وارد با رونمایی کرده و جایزه سر پاتریک مور را که برای آن دسته‌بندی در نظر گرفته بودند برای اولین بار به دو عکاس متفاوت ارائه کردند.
 
لازلو فرانسیس از مجارستان برای عکس «در درون سایه» خود مقام اول این مسابقه را کسب کرده و جایزه 12350 دلاری شرکت‌کننده اول را به دست آورد. این تصویر 35 مرحله از ماه‌گرفتگی 21 ژانویه سال 2019 را نمایش می‌دهد.
 
جایزه دسته‌بندی بهترین گروه تازه‌وارد به عکس تک‌رنگ زیبای تهیه‌شده توسط عکاسی به نام شوچانگ دونگ از تپه‌های ماسه‌ای و ستاره‌ها در شمال مرکزی چین تعلق گرفت. همچنین روس کلارک نیز به خاطر عکاسی از  صورت فلکی شکارچی این جایزه را دریافت کرد.
 
 
 
عکسی خیره‌کننده از هلال ماه که در طول روز توسط رافائل رویز گرفته شده بود ، در دسته‌بندی «ماه ما» جایزه گرفت ، درحالی‌که عکسی که توسط آلن فریدمن از برجستگی‌های فروزان خورشید به ثبت رسیده بود برنده جایزه دسته‌بندی «خورشید ما» شد. برنده دسته کهکشان‌ها رلف وال هال اولسن بود که عکس جالبی از کهکشان بیضوی NHG 3923 به ثبت رساند.
 
از برندگان دیگر این مسابقه می‌توان به بن بوش برای عکس خلاقانه‌اش از خود، سگش فلوید و آسمان زیبای بالای سرشان یادکرد. همچنین اندی کازلی برای به تصویر کشیدن طوفان غبار جهانی در مریخ، لازلو فرانسیس برای تهیه عکس مادون‌قرمز زحل، ونگ ژن برای عکاسی از مناظر ستاره‌ای زیبا در مغولستان و ایگناکو دیاز بیبیلو به خاطر عکس سحابی‌اش برنده این مسابقه شناخته شدند.
 
دیوی وان در هووین یازده ساله از هلند موفق به کسب جایزه نفر اول در دسته‌بندی منجم جوان شد. عکس او که به «گل ستاره‌ای» مشهور است، سحابی خیره‌کننده روزت را نشان می‌دهد.  جایزه نفر دوم این دسته‌بندی نیز برای ثبت لکه‌های خورشیدی به ماتیوس موتلو از اسلواکی رسید.
 
کد مطلب: 58127
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام