۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۰۰

گزارش تصویری ایتنا : 6 ویژگی کلیدی غایب در گلکسی نوت 10

ایتنا - جدیدترین تلفن‌های همراه هوشمند سامسونگ یعنی نوت 10، نوت 10 پلاس و نوت 10 5G با شماری از قابلیت‌های ارائه شده برای خط تولید نوت از سال 2011 به بازار عرضه شده‌اند. اما قابلیت‌های بسیار زیادی که شایعه وجود آن‌ها در این سه تلفن همراه قبل از رونمایی آن‌ها اعلام شده بود، در این دستگاه‌ها دیده نمی‌شود.
شایعاتی که پس از رونمایی سری نوت 10 ارائه شده بود از وجود 6 قابلیتی خبر می‌داد که متاسفانه به نسخه نهایی این دستگاه راه پیدا نکرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از cnet، جدیدترین تلفن‌های همراه هوشمند سامسونگ یعنی نوت 10، نوت 10 پلاس و نوت 10 5G  با شماری از قابلیت‌های ارائه شده برای خط تولید نوت از سال 2011 به بازار عرضه شده‌اند.

اما قابلیت‌های بسیار زیادی که شایعه وجود آنها در این سه تلفن همراه قبل از رونمایی آنها اعلام شده بود، در این دستگاه‌ها دیده نمی‌شود. این قابلیت‌ها که نبود آنها در پرچم‌دارهای جدید سامسونگ بسیاری از هواداران را دلسرد کرده است به شرح زیر هستند.
 
نبود جک هدفون و دانگل
در سال 2016 بسیاری از سازندگان تلفن همراه همراه مانند لنوو و اپل جک هدفون را از دستگاه‌های خود حذف کردند، از آن زمان تاکنون این قابلیت در میان پرچم‌دارها به یک ویژگی نادر تبدیل شده است و سامسونگ تا زمان نوت 10 هنوز این پورت را در دستگاه‌های بالا رده خود قرار می‌داد. به این ترتیب کاربران نوت 10 یا مجبور به استفاده از هدفون‌های بلوتوثی هستند و یا باید دانگل ویژه‌ای را به ارزش ده دلار خریداری کنند.
 
خداحافظی با میکرو اس‌دی
توانایی افزایش حافظه تلفن‌های همراه با استفاده از کارت‌های میکرو اس دی پیش از این قابلیت اصلی دستگاه‌های نوت بوده است، اما متاسفانه نوت 10 درگاه این کارت حافظه را حذف کرده است. به یاد داشته باشید که نوت 10 پلاس هنوز از درگاه میکرو اس دی بهره‌مند است اما اگر قصد خرید نوت 10 را دارید باید به حافظه داخلی اکتفا کنید.
 
نبود خلاقیت در طراحی
اگرچه نوت 10 در رنگ‌های بسیار زیبایی به بازار می‌آید، اما طراحی کلی دستگاه مانند نسخه‌های قبلی نوت باقی مانده است. کناره‌های نازک تر و سوراخ دوربین البته به این دستگاه ظاهری مدرن می‌دهند اما طراحی کلی آن همچنان بدون خلاقیت باقی مانده است. این طراحی با شایعه عرضه نوت 10 بدون دکمه در استفاده از «کناره‌های فعال» که پیش از رونمایی از نوت 10 به گوش می‌خورد تناقض دارد.
 
 
 
نبود دوربین دوم سلفی
نوت 10 بر خلاف گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 10 5G از دوربین دوم جلویی پشتیبانی نمی‌کند. انتظار می‌رفت که سامسونگ این دستگاه را به دوربین دوگانه جلویی مجهز کند چون سری نوت همیشه لوکس ترین دستگاه‌های هوشمند سال سامسونگ را ارائه می‌داد.
 
نبود فیس آن‌لاک امن
از آن‌جایی که گلکسی نوت 10 تنها یک دوربین جلویی دارد، پس از فناوری اسکن صورت امن به کار رفته در فیس آی‌دی آیفون XS و ال جی G8 بهره‌مند نیست. به جای آن سامسونگ هنوز اتکای امنیتی دستگاه را روی حسگرهای اثرانگشت گذاشته است و آن را از پشت بدنه به جلوی دستگاه انتقال داده است.
 
نبود دوربین در قلم S
شایعه‌ای مدعی شده بود که سامسونگ قرار است تا اس پن نوت 10 را به دوربین مجهز کند زیرا این کمپانی اختراعی را به ثبت رسانده بود که به این شایعه دامن می‌زد. با این حال این دوربین به اس پن راه پیدا نکرد اما ممکن است از این ثبت اختراع در نسخه‌های اینده نوت استفاده شود. فعلا سامسونگ اس پن را برای منترل بیشتر دوربین تلفن به‌روزرسانی کرده است.
 
کد مطلب: 57941
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام