کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش تصویری ایتنا : لباس جدید فضانوردی ساخته شده توسط اسپیس اکس

www.cnet.com , 31 مرداد 1398 ساعت 18:30

ایتنا - کمپانی اسپیس اکس از چندی پیش روی ساخت لباس فضانوردی ویژه‌ای به نام کرو دراگون (Crew Dragon) کار کرده است و فضانوردان ناسا این روزها با پوشیدن آن‌ها در پی بررسی میزان راحتی و نقاط ضعفشان هستند تا بتوانند در سال آینده از نسخه نهایی آن استفاده کنند.


ناسا به‌تازگی تصاویری را از دو تن از فضانوردان خود به هنگام پوشیدن لباس‌های فضانوردی ویژه‌شان منتشر کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، کمپانی اسپیس اکس از چندی پیش روی ساخت لباس فضانوردی ویژه‌ای به نام کرو دراگون (Crew Dragon) کار کرده است و فضانوردان ناسا این روزها با پوشیدن آن‌ها در پی بررسی میزان راحتی و نقاط ضعفشان هستند تا بتوانند در سال آینده از نسخه نهایی آن استفاده کنند.
 
دو فضانورد به نام‌های باب بهنکن و داگ هورلی قرار است تا سال آینده با استفاده از موشک فالکن 9 از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به ایستگاه فضایی بین‌المللی بروند و به‌این‌ترتیب قصد دارند تا قبل از سفر خود تمامی مراحل موردنیاز برای آماده‌سازی  را قدم‌به‌قدم تمرین کنند. به‌این‌ترتیب این دو فضانورد دریکی از اقدامات خود به پوشیدن کرو دراگون پرداختند.
 

 
 
 
کرو دراگون یکی از دو لباس فضانوردی ویژه‌ای است که ناسا برای برنامه Commercial Crew خود انتخاب کرده است. در طی این برنامه فضانوردان آمریکایی با استفاده از موشک و لباس فضایی آمریکایی از خاک این کشور به ایستگاه فضایی خواهند رفت.
 
دموی دوم مأموریت ورود به ایستگاه فضایی قرار بود که در ماه جولای انجام بشود اما به دلیل انفجار کرو دراگون در تست زمینی ماه آوریل به تعویق افتاد. بررسی‌ها نشان داد که سیستم فشار این لباس نشتی داشته است و به‌این‌ترتیب تهیه نسخه نهایی این لباس تا سال 2020 به طول خواهد انجامید.
 


کد مطلب: 57703

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/gallery/57703/1/گزارش-تصویری-ایتنا-لباس-جدید-فضانوردی-ساخته-شده-توسط-اسپیس-اکس

ايتنا
  https://www.itna.ir