کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش تصویری ایتنا : ابرخودروی فراری 812 سوپرفست

www.engadget.com , 20 مرداد 1398 ساعت 19:21

ایتنا - خودروی فراری 812 سوپرفست همان‌طور که از نامش پیداست قدرت بسیار بالایی دارد. این سرعت از طریق یک موتور V12 6.5 لیتری تأمین می‌شود که نیرویی برابر با 789 اسب بخار و گشتاور 529 پوندی دارد. پیشرانه‌های بی‌شمار این خودرو موجب می‌شوند که بتواند در عرض 2.9 ثانیه از سرعت صفر به 62 مایل برسد. علاوه بر این در دور موتور 3500 به 80 درصد از گشتاور این خودرو خواهید رسید.


خودروی فراری 812 سوپرفست با ترکیب قدرت محض و فناوری‌های مدرن توانسته است تجربه‌ای بسیار دلپذیر را از رانندگی به کاربر ارائه کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، خودروی فراری 812 سوپرفست همان‌طور که از نامش پیداست قدرت بسیار بالایی دارد. این سرعت از طریق یک موتور V12 6.5 لیتری تأمین می‌شود که نیرویی برابر با 789 اسب بخار و گشتاور 529 پوندی دارد. پیشرانه‌های بی‌شمار این خودرو موجب می‌شوند که بتواند در عرض 2.9 ثانیه از سرعت صفر به 62 مایل برسد. علاوه بر این در دور موتور 3500 به 80 درصد از گشتاور این خودرو خواهید رسید. 
 
تمامی سوراخ‌ها، دریچه‌ها و منحنی‌های به‌کاررفته در بدنه فراری 812 برای منظور خاصی طراحی‌شده‌اند که بیشتر آن‌ها برای ایجاد نیروی روبه پایین است. اگر خودروسازان از هوا برای پایین کشیدن خودرو استفاده نمی‌کردند احتمالا خودرو بعد از حرکت و سرعت‌گیری زیاد مانند یک هواپیما از زمین بلند می‌شد.
 

 
 
خودروی 812 سوپرفست علاوه بر آئرودینامیک منفعل زیربدنه خود دارای دو المان دیگر است که برای کاهش درگ طراحی‌شده‌اند. تنها مشکل این المان‌ها آن است که تنها در صورتی فعال می‌شوند که خودرو به‌سرعت 112 مایل بر ساعت می‌رسد و به همین دلیل در اکثر مواقع بی‌استفاده است.
 
در طراحی داخلی این خودرو از ردپای اصیل فراری استفاده شده است و فرمان آن حس در دست گرفتن فرمان یک اتومبیل فرمول 1 را دارد. تعداد کلیدهای به‌کاررفته فرمان و جلوداشبورد این خودرو به حدی زیاد است که یادگیری عملکرد تمامی آن‌ها ممکن است چند روز زمان ببرد. یکی از جنبه‌های جالب طراحی این خودرو مربوط به راهنمای آن است و دسته راهنمای راست در سمت راست و دسته راهنمای چپ در سمت چپ فرمان قرار گرفته است.
 
در دو طرف عقربه‌های سرعت‌سنج این خودرو دو صفحه‌نمایش ویژه تعبیه شده است که هرکدام برای منظور خاصی کاربرد دارند. صفحه‌نمایش به‌کاررفته در سمت راست برای مسیریابی، پخش چندرسانه‌ای و آیتم‌های مرتبط با تلفن همراه کاربرد دارد و نمونه قرار گرفته در سمت چپ اطلاعات ضروری خودرو از قبیل وضعیت المان‌های مختلف آن را نمایش می‌دهد.
 
 
درنهایت تمامی این قابلیت‌ها برای کاربر به‌هیچ‌وجه ارزان تمام نخواهد شد و شروع قیمت سوپرفست از 377 هزار دلار است و نسخه‌های مختلف آن گاهی تا قیمت 474500 دلار هم فروخته می‌شوند.


کد مطلب: 57664

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/gallery/57664/1/گزارش-تصویری-ایتنا-ابرخودروی-فراری-812-سوپرفست

ايتنا
  https://www.itna.ir