۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۹

گزارش تصویری ایتنا : 12 نرم‌افزار اندرویدی مجهز به حالت تاریک

ایتنا- استفاده از حالت تاریک (dark mode) در تلفن‌های همراه هوشمند مزیت‌های زیادی دارد و نه‌تنها باعث افزایش طول عمر باتری شما می‌شود بلکه خستگی چشم‌ها در اثر کار با تلفن همراه در تاریکی را هم تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
استفاده از حالت تاریک (dark mode) در تلفن‌های همراه هوشمند مزیت‌های زیادی دارد و نه‌تنها باعث افزایش طول عمر باتری شما می‌شود بلکه خستگی چشم‌ها در اثر کار با تلفن همراه در تاریکی را هم تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از cnet، مزیت‌های استفاده از حالت تاریک و نبودن این قابلیت در نسخه‌های سیستم‌عامل اندروید فعلی موجب شده است تا برخی از تولیدکنندگان نرم‌افزارهای سوم شخص به‌صورت خودجوش این قابلیت را در نرم‌افزارهای خود قرار بدهند.
 
نرم‌افزار Android Messages رسمی قابلیت‌های فراوانی دارد اما یکی از دست‌کم گرفته‌شده‌ترین قابلیت‌های آن پشتیبانی از حالت تاریک است. با باز کردن این نرم‌افزار روی منوی سه‌نقطه موجود سمت راست و بالای تصویر کلیک کنید و سپس حالت تاریک را فعال کنید.
 
نرم‌افزارهای Google Calendar و Keep نیز از حالت تاریک ویژه خود بهره‌مند شده‌اند. در نرم‌افزار Calendar منوی کشویی کناری را بازکنید و به آدرس Settings > General > Theme > Dark بروید. علاوه بر این شما می‌توانید انتخاب کنید که حالت تاریک را در هنگامی‌که تلفن شما در حالت ذخیره باتری است، روشن کنید. برای فعال‌سازی این قابلیت در نرم‌افزار Keep به آدرس Settings > Enable Dark Mode بروید.
 
 
 
حالت تاریک موجود در نرم‌افزار Feedly موجب می‌شود که مطالعه فایل ها برای چشمان شما آسان‌تر شود. پنل کناری را در این نرم‌افزار بازکنید و به آدرس Settings > Theme > Night بروید. این قابلیت به‌خصوص برای افرادی که زمان زیادی را به خواندن مقالات و اخبار اختصاص می‌دهند بسیار مناسب است.
 
شاید برایتان جالب باشد که بدانید نرم‌افزار پیام‌رسان فیس‌بوک هم از قابلیت حالت تاریک استفاده می‌کند. شما می‌توانید از منوی تنظیمات این برنامه حالت تاریک را روشن کنید.
 
نرم‌افزار پادکست PocketCasts نیز از قابلیت حالت تاریک استفاده می‌کند. شما می‌توانید با ورود به سربرگ پروفایل و باز کردن آیکون تنظیمات در قسمت بالا و سمت راست و سپس رفتن به آدرس Appearance > Theme این ویژگی را در نرم‌افزار یادشده فعال کنید.
 
نرم‌افزار نقشه گوگل حالت تاریک اختصاصی ندارد ولی به‌جای آن شما می‌توانید این نرم‌افزار را مجبور کنید که حالت شب مورداستفاده در مسیریابی شب‌هنگام را در تمامی ساعات روز استفاده کند. منوی موجود در سمت چپ این نرم‌افزار را بازکرده و به آدرس Settings > Navigation settings بروید و ازآنجا حالت شب را فعال کنید.
 
نرم‌افزار رسمی ردیت از تم‌های مختلفی بهره‌مند است که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها حالت تاریک است. شما می‌توانید به این تم از طریق تنظیمات دسترسی داشته باشید.
 
از دیگر نرم‌افزارهای محبوبی که از این ویژگی بهره‌مند است یوتیوب است. شما می‌توانید با باز گردن نرم‌افزار و ورود به آدرس icon > Settings > General > Dark theme در پروفایلتان، این قابلیت را فعال کنید.  علاوه بر این نرم‌افزارهایی مانند Slack، Tumblr و Google Photos نیز از این قابلیت استفاده می‌کنند .
 
کد مطلب: 57606
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام