۱
plusresetminus
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۰

گزارش تصویری ایتنا : فورد موستانگ برقی، عضلات کلاسیک و قلبی از جنس الکتریسیته

ایتنا- کمپانی چارج با الهام گیری از پوسته فورد مستانگ دهه 1960 میلادی تصمیم به ساخت خودرویی الکتریکی با ظاهر خودروی عضلانی آمریکایی گرفته است.
کمپانی چارج با الهام گیری از پوسته فورد مستانگ دهه 1960 میلادی تصمیم به ساخت خودرویی الکتریکی با ظاهر خودروی عضلانی آمریکایی گرفته است.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت engadget، خودروی الکترونیکی مستانگ کمپانی چارج این روزها بحث‌برانگیز شده است. این خودرو به‌هیچ‌عنوان مصرف سوخت موستانگ های دیگر را ندارد و ازآنجایی‌که با نیروی الکتریسیته کار می‌کند موتور بسیار بی‌سروصدایی دارد. برای برخی از افراد، ترکیب طراحی دهه 1960 میلادی این خودرو با فناوری خودروهای برقی بسیار هیجان‌انگیز است اما برخی دیگر بر این باورند که این خودرو خیانتی بزرگ به میراث مستانگ بوده است.
 
بااین‌حال این خودرو نسبت به نسخه 50 سال پیش خود کاملاً قابل‌تشخیص است. چارج این قهرمان الکتریکی خود را با پوسته فورد مستانگ رسمی دهه 60 میلادی ساخته است و همین امر موجب شده است تا شکل پایه و بدنه این خودرو نسبت به نسخه اصلی آن کاملاً قابل‌تشخیص باشد. علاوه بر این با نگاهی دقیق‌تر می‌توان به وجود نشان این کمپانی بر کاپوت، صندوق‌عقب و چرخ‌های این خودرو پی برد. علاوه بر این چراغ‌های جلویی و عقبی این خودرو نیز به‌روز شده‌اند و لوله اگزوزی نیز حتی به‌صورت نمادین، نمایان نیست.
 
 
 
در رابطه باقدرت این خودرو، کمپانی چارج قول داده است که میراث نام مستانگ را حفظ کند. برای مثال، نسخه نهایی این خودرو با نهایت سرعت 240 کیلومتر بر ساعت عرضه می‌شود و می‌تواند در زیر 4 ثانیه به‌سرعت 97 کیلومتر بر ساعت برسد. باتری 64 کیلوواتی این خودرو می‌تواند با یک‌بار شارژ تا 200 مایل حرکت کند که نسبت به استانداردهای خودروهای الکتریکی لوکس کمی پایین است اما کاملاً مناسب اتومبیلی با شکل و شمایل خودروهای عضلانی آمریکایی است.
 
سوال اینجاست که چرا کمپانی چارج، از برند مستانگ برای ساخت خودروی الکتریکی خود استفاده کرده است. دلیل این انتخاب آن است که این خودرو برای علاقه‌مندان نه‌تنها یادآور یک نستالژی زیبا است بلکه بزرگی طراحی بدنه این خودروی عضلانی فضا را برای قرار دادن تمامی اجرای خودروهای الکتریکی باز کرده است. انتخاب جگوار نوع E یا مینی به دلیل کمبود فضای قطعات برای این کمپانی مناسب نبود.
 
درنهایت تنها 499 نسخه از این خودروی دوست دار طبیعت ساخته ‌شده است که قیمت در نظر گرفته شده برای هرکدام از آن‌ها 300 هزار پوند (معادل 377 هزار دلار) است.
 
کد مطلب: 57259
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام