۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۹

گزارش تصویری ایتنا: خودروی ایمنی آزمایشی مرسدس بنز

درست است که این خودرو از قابلیت خودرانی سطح 4 برخوردار است، با این حال مابقی ویژگیهای آن قطعا شایان توجه است.
 
به گزارش ایتنا به نقل از cnet، ایده «خودروی ایمنی تجربی» مرسدس بنز، که پیشنمایشی از تکنولوژیهای نجات جانی ارائه می‌کند که ممکن است در خودروهای تولیدی آینده ظاهر شوند ارائه می‌کند، ده‌ها سال است که مطرح بوده است. و حالا یک ایده جدید عرضه شده است.  
 
مرسدس بنز از «خودروی ایمنی آزمایشی» برای 2019 رونمایی کرد. این خودروی مفهومی تماما به ایمنی پرداخته است -- چه چنین خودرویی را نیازی فوری قلمداد کنیم و چه یک هدف رویایی، مرسدس بنز راههایی را نشان داده که می‌توان این خودرو را برای همه ایمنتر نمود.  
 
شاید دیدن سخت‌افزارهای مختلفی که در نمای بیرونی آن استقرار یافته‌اند و امکان خودران بودن را برای آن فراهم آورده‌اند چشمنواز نباشد. وقتی این خودروی مفهومی در حالت خودران کار کند، فرمان و پدالهای آن به داخل جمع می‌شوند تا احتمال صدمه دیدن در یک تصادف کاهش یابد. همچنین در زمان حرکت آن به صورت خودران، یک نمایشگر در جلوی آن (گریل) قصد این خودرو برای اقدام بعدیش را به اطلاع راننده‌های دیگر می‌رساند. همچنین، این خودرو می‌تواند انیمیشنها و نمادهایی را بر روی شیشه عقب خود نمایش دهد.
 
و اما در زمانی که یک انسان پشت فرمان باشد، شبیه‌سازهای نور روز شرایطی را فراهم می‌آورند که راننده هوشیار بماند.
 
مرسدس بنز همچنین برخی سیستمهای ایمنی را به ویژه برای کودکان در صندلی کودک عرضه نموده است. این صندلیها به صورت رادیویی به خودرو متصل هستند؛ وقتی سنسورها احساس کنند که مشکلی به زودی رخ می‌دهد، مثلا وقتی که خودرو وارد یک جاده لغزنده شود، صندلی کودک می‌تواند کمبرد ایمنی او را محکم نموده و حفاظت در برابر ضربه جانبی را تقویت کند. حتی این صندلیها می‌تواند دمای بدن و ضربان قلب کودک را پایش کنند تا راننده بداند که آیا کودک که در عقب نشسته بیدار است یا نه. همچنین یک دوربین برای زیر نظر گرفتن کودکان در صندلیهای عقب تعبیه شده است...
 
در ادامه تصاویری از این خودرو مشاهده می‌کنید.
 
 
کد مطلب: 56850
برچسب ها: خودرو
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام