کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لامبورگینی جدید با یک سوپرکامپیوتر داخلی

www.engadget.com , 20 فروردين 1398 ساعت 19:42

ایتنا- ابر اتوموبیل جدید لامبورگینی با سوپر کامپیوتر داخلی ویژه خود احتمال تصادفات ناشی از خروج از جاده را تا حد ممکن کاهش می‌دهد.


ابر اتوموبیل جدید لامبورگینی با سوپر کامپیوتر داخلی ویژه خود احتمال تصادفات ناشی از خروج از جاده را تا حد ممکن کاهش می‌دهد.
 
به گزارش‌ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، در طی چند دهه گذشته اتوموبیل‌ها با اختراع و به کارگیری سیستم‌هایی نظیر‌ترمز ضد قفل، کنترل کشش، چرخش گشتاور و... امن‌تر شده‌اند و راندن آن‌‌ها نیز آسان‌تر شده است. با‌این حال به نظر می‌رسد که لامبورگینی با سیستم Dinamica Veicolo Integrata  یا LDVI  خود در‌این رابطه فراتر رفته است.
 
واحد کنترل موتور داده‌ها را از سراسر اتوموبیل جمع آوری می‌کند و از آن‌‌ها برای تنظیم چگونگی رانده شدن اتوموبیل Huracán EVO Spyder در زمان واقعی استفاده می‌کند. البته‌این سیستم از چندی پیش اختراع شده و در دستگاه‌های مختلف به کار رفته بود اما سرعت زیر 20 میلی ثانیه‌ای نمونه اجرا شده توسط لامبورگینی بسیاری از افراد فعال در زمینه خودرو سازی را شگفت زده کرده است.
 
لامبورگینی با استفاده از‌این فناوری می‌تواند قدرت خالص یک خودروی سواری تمام چرخ با موتور V10 و قدرت 630 اسب بخار را گرفته و رام کند و به‌این‌ترتیب کنترل اتوموبیل بسیار ساده‌تر قبل خواهد شد. سیستم LVDI در واقع یک واحد پردازنده مرکزی بسیار سریع است که اطلاعات سطح جاده، ست آپ اتوموبیل، چرخ‌ها و چگونگی رانندگی راننده را دریافت می‌کند سپس از‌این اطلاعات برای کنترل جنبه‌های دیگر Huracan استفاده می‌کند.
 

این سیستم با همانگی کامل با سنسور‌های سخت افزاری LPI نسخه 2.0 لامبورگینی کار می‌کند.‌این سیستم از ژیروسکوپ‌ها و شتاب سنج‌های موجود در مرکز گرانش اتوموبیل استفاده می‌کند و حرکات اتوموبیل را‌اندازه گیری کرده و داده‌های یاد شده را با کامپیوتر LVDI به اشتراک می گذارد.


کد مطلب: 56138

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/gallery/56138/1/لامبورگینی-جدید-یک-سوپرکامپیوتر-داخلی

ايتنا
  https://www.itna.ir