۰
plusresetminus
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۸
با حکم دادگاهی در آلمان

خویشاوندان می‌توانند به اکانت فیس‌بوک متوفی دسترسی داشته باشند

ایتنا - والدین این دختر متوفی خواهان دسترسی یافتن به اکانت وی شده اند تا ببینند آیا مرگ وی یک خودکشی بوده یا حادثه.
خویشاوندان می‌توانند به اکانت فیس‌بوک متوفی دسترسی داشته باشند
  
دادگاه فدرال کارلسروهه حکم داده است که مادر یک دختر 15 ساله که در سال 2012 بر اثر برخورد با قطار کشته شد می‌تواند به اکانت فیس‌بوک دخترش، که این شبکه اجتماعی به دلایل امنیتی آن را قفل کرده بود، دسترسی پیدا کند.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی به نقل از رویترز، فیس‌بوک، که 29 میلیون کاربر فعال آن در آلمان بیش از یک سوم جمعیت این کشور را شامل می‌شوند، گفته است که اجابت تمایلات خویشاوندان با در نظر گرفتن حفاظت از حریم خصوصی کاربران یکی از سخت‌ترین تصمیماتی که این شرکت با آنها مواجه بوده است.
یکی از سخنگویان این شرکت گفت: «با اینکه ما محترمانه با تصمیم این دادگاه ابراز مخالفت می‌کنیم... خود فرایند طولانی صدور این حکم نشانگر میزان پیچیده بودن مسئله مورد بحث است.»
 
والدین این دختر متوفی خواهان دسترسی یافتن به اکانت وی شده‌اند تا ببینند آیا مرگ وی یک خودکشی بوده یا حادثه.
 
فیس‌بوک پروفایل این دختر را به یک صفحه یادبود (memorial) تبدیل نموده، که در این حالت اجازه دسترسی به داده‌های کاربر داده نمی‌شود، حتی با اینکه محتوای آن همچنان بر روی سرورهای فیس‌بوک ذخیره شده است.
 
یکی از دادگاه‌های پایین‌تر به سود امکان دسترسی کامل والدین به داده‌های اکانت دخترشان رای داده بود. فیس‌بوک علیه آن تصمیم فرجام‌خواهی کرد.
 
دسترسی به اکانت فیس بوک

سابقه آلمان
این حکم یک سابقه مهم را در آلمان بر جا می‌گذارد. این کشور، که به دنبال درس گرفتن از تاریخچه‌اش در قرن بیستم مبتنی بر حکومت استبدادی نازی‌ها و کمونیستها است، قوانین حریم خصوصیی دارد که برای حفاظت از افراد در برابر ورود غیرمجاز طراحی شده‌اند.   
 
یکی از سخنگویان دادگاه عالی گفت: «حکم امروز همچنین بر اکانت‌ها در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز تاثیرگذار است، نه فقط فیس‌بوک بلکه همچنین اینستاگرام و غیره. از این رو این حکمی با پیامدهایی گسترده است.»
حامیان حقوق خصوصی از این حکم دادگاه به عنوان گامی به سوی تنظیم «ملک جدید» شبکه‌های اجتماعی و حریم خصوصی دیجیتال استقبال کرده‌اند.
 
یک تحقیق جدید که توسط انجمن تکنولوژی اطلاعات آلمان، Bitkom، انجام شده نشان داد که 49 درصد از کاربران اینترنت می‌گویند که برایشان مهم نیست پس از مرگشان چه اتفاقی برای پروفایل‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد.
 
رییس جامعه حقوق مدنی در برلین می‌گوید که وضعیت دسترسی آسانی که آژانس‌ها به تقریبا همه داده‌های موجود بر روی سرورهای شبکه‌های اجتماعی دارند یک دغدغه به مراتب بزرگ‌تر از امکان دسترسی داشتن یا نداشتن خویشاوندان افراد به آنهاست.
 
کد مطلب: 53461
برچسب ها: فیس بوک
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام