۰
plusresetminus
جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۰

پنج مزیت فایروال ابری

ایتنا - ​​​​​​​فایروال ها از زمان آغاز به کار آن در اواخر دهه 80 تقریباً جزء اصلی امنیت هر سازمانی بوده اند، اما ماهیت پویای چشم انداز سایبری در حال تحول، سازمان ها را مجبور کرده است تا خدمات امنیتی خود را به فضای ابری منتقل کنند.
پنج مزیت فایروال ابری

61 درصداز کسب و کارها حجم کار خود را در سال 2020 به فضای ابری منتقل کردند. آنها همچنین پیش بینی می کنند که ارزش بازار ابر عمومی تا سال 2025 به بیش از 800 میلیارد دلار خواهد رسید. با این حال، داده های ذخیره شده در ابر نیاز به محافظت دارند. همراه با امنیت Zero Trust، داشتن فایروال ابری بخشی جدایی ناپذیر از یک برنامه جامع امنیت سایبری است. بنابراین، بیایید به 5 مزیت اصلی استفاده از فایروال ابری نگاه کنیم.

فایروال ابری چیست؟
برای شروع، فایروال ابری اساساً نسخه مجازی یک فایروال سنتی است، اما به صورت ابری مستقر شده است. شما قوانین را تنظیم و تعریف می کنید و فایروال ابری از ورود آن به شبکه شما جلوگیری می کند.

این نوع امنیت زمانی که داده ها در فضای ابری ذخیره می شوند بسیار مهم است. در حال حاضر، حدود 80 درصد از شرکت‌ها افزایش ربات‌هایی را گزارش کرده‌اند که توسط عوامل مخربی که سعی در سرقت اطلاعات حساس شرکت دارند، اداره می‌شوند. وجود یک فایروال ابری می تواند از ورود ترافیک مخرب به وب سایت شما جلوگیری کند و نیروی کار راه دور شما را ایمن نگه دارد.

مزایای فایروال ابری
1. فایروال های ابری مقیاس پذیری بالایی دارند
مسئله اصلی یک فایروال سنتی این است که نمی تواند فراتر از محدودیت های خود مقیاس شود. در یک نقطه خاص، به دیوار پهنای باند برخورد خواهید کرد و باید ارتقا دهید. فایروال ابری با رشد کسب‌وکارتان مقیاس‌پذیر می‌شود، بنابراین می‌توانید در زمان دیگری کاربران و مجوزهای بیشتری را بدون هیچ گونه اختلالی در پشته فناوری اطلاعات و امنیت خود اضافه کنید.

2. اطلاعات شما در هنگام مهاجرت محافظت می شود
وقتی داده‌ها را به فضای ابری منتقل می‌کنید، در خطر محافظت نشدن قرار می‌گیرد. یک پیکربندی نادرست سطل S3 ساده در یک محیط ابری AWS می تواند منجر به نقض گسترده داده شود. فایروال ابری را می توان در محیط های ابری مانند AWS یا Azure راه اندازی کرد تا از پیکربندی نادرست جلوگیری کند و از افشای داده های حساس در حین انتقال ابر جلوگیری کند.

3. فایروال های ابری را می توان به راحتی مستقر و نگهداری کرد
یکی دیگر از مزایای فایروال ابری نصب آسان آنهاست. فرآیند استقرار سریع است زیرا مبتنی بر نرم افزار است. پس از استقرار، همه چیز را می توان با کلیک یک دکمه مدیریت کرد و هر مشکلی را می توان مستقیماً از طریق ابر برطرف کرد.
 

وقتی صحبت از تعمیر و نگهداری می شود، فایروال های ابری کار را بسیار آسان می کنند. نرم افزار معمولا داشبوردی دارد که می تواند برای مدیریت سیستم استفاده شود. فایروال ابری فهرست گسترده‌ای از ابزارهایی دارد که می‌توان از آنها برای ایجاد فیلترها و قوانین اصلاح‌شده برای کنترل آنچه که در عرض چند دقیقه به داخل و خارج از ابر خصوصی حرکت می‌کند، استفاده کرد. به راحتی با زیرساخت های ابری موجود شما ادغام می شود. این بدان معناست که در حین استقرار نباید به هیچ دست انداز در جاده برخورد کنید.

4. مدیریت هویت و دسترسی
مدیران اکنون می‌توانند خط‌مشی‌های دقیق‌تری تنظیم کنند و کاربران را در سراسر سازمان با چارچوب مدیریت هویت و دسترسی تأیید کنند. این امر به ادمین ها کنترل دقیق تری بر روی افرادی که به کدام برنامه ها دسترسی دارند می دهد تا از هرگونه حرکت جانبی در داخل شبکه جلوگیری کنند و از اصول اصلی دسترسی به شبکه Zero Trust برای حذف اعتماد ضمنی استفاده کنند.

5. فایروال‌های ابری توسعه پذیری بالایی دارند
یکی از مزایای بزرگ فایروال ابری این است که می توان آن را از هر جایی مدیریت کرد. روزهایی که مجبور به رفتن به دفتر و سرهم بندی کردن دستگاه فایروال فیزیکی شده بودند، گذشته است. فایروال های ابری می توانند برای محافظت از شبکه خصوصی شما در هر نقطه از جهان مستقر شوند. هنگامی که یک فایروال سنتی دارید، هر گونه به روز رسانی و نگهداری باید در محل واقعی دستگاه انجام شود. این به یک مشکل بزرگ برای شرکت هایی تبدیل می شود که دارای چندین شعبه با تیم هایی از کارمندان و اشخاص ثالث هستند که از نظر جغرافیایی پراکنده شده اند.

به طور خلاصه، استفاده از فایروال ابری مزایای زیادی دارد. نه تنها می تواند جایگزین فایروال سنتی شود و نیاز به دستگاه فیزیکی را از بین ببرد، بلکه می تواند بهره وری کلی کارکنان را بهبود بخشد و نیروی کار ترکیبی را ایمن کند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
کد مطلب: 69360
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام