۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۲۴

آموزش: چندروش ساده برای محافظت گوشی‌ها در برابر هکرها

ایتنا - دو عامل فعالیت‌های مخرب در تلفن‌های همراه هوشمند وجود دارد خصوصا در سیستم‌عامل اندروید که نسبت به سیستم‌عامل آیفون از امنیت پایین‌تری برخوردار است.    
آموزش: چندروش ساده برای محافظت گوشی‌ها در برابر هکرها

با توجه به موقعیت زمانی و طراحی اپلیکیشن‌ها یا ابداع روش‌های جدید و نوین از سوی هکرها مطالب آموزشی نیز باید بروزرسانی شوند.

یکی دیگر از نیازها، یاداوری این مطالب وابسته به زمان‌ وشرایط روحی و روانی مختلف کاربران است که در برابر فعالیت‌های مخرب ممکن است آمادگی لازم و حضور ذهن کافی در خصوص آموزش‌های قبلی را نداشته باشند. ما در این مطلب آموزشی محافظت در برابر حملات سایبری تلفن همراه را به شما هموطنان عزیز آموزش می‌دهیم.

دو عامل فعالیت‌های مخرب در تلفن‌های همراه هوشمند وجود دارد خصوصا در سیستم‌عامل اندروید که نسبت به سیستم‌عامل آیفون از امنیت پایین‌تری برخوردار است.    

1-    اپلیکیشن آلوده: همانند لینک پیامک ابلاغیه قضایی که بر روی تلفن همراه نصب می‌شود اپلیکیشن‌های مخرب زیادی وجود دارند که می‌توانند فعالیت مخرب انجام دهند بهترین راه نصب اپلیکیشن دانلود از فروشگاه گوگل‌پلی است هرچند در مواقع نصب می‌بایست به دسترسی‌های اپلیکیشن توجه زیادی داشته باشید که اپلیکیشن مذکور دسترسی‌های غیرمرتبطی را از شما دریافت نکند.

2-    ابزارهای مخرب یا بدافزارها: بدافزارها نوعی ویروس یا اپلیکیشن جاسوسی هستند که روی هر گوشی نصب می‌شوند بدافزار فایل‌ها را تغییر می‌دهد و به هکرها اجازه می‌دهد کارهای خود را انجام دهند. ممکن است ظاهر فیزیکی روی دستگاه نشان ندهد اما به هک شدن گوشی کمک می‌کند. می‌توانید از ایمیل‌های هرزنامه، وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها و هر پرفایل حاوی لینک بدافزار دریافت کنید. هکرها بصورت لینک و یا بصورت مستقیم چنین فایل‌هایی را در اینترنت می‌گذارند، به محض اینکه کاربران آن فایل را باز می‌کنند، بدافزار وارد گوشی آن‌ها می‌شود. 

چهار راه محافظت از تلفن همراه در برابر هکرها :

۱- تلفن همراه خود را بروزرسانی کنید
همیشه می‌بایست آخرین نسخه اپلیکیشن‌ها را در گوشی‌های خود بروزرسانی نمایید. هدف از بروزرسانی نرم‌افزار این است که به کاربران امکان محافظت از گوشی‌های خود، جلوگیری از هک شدن اطلاعات و از دست دادن داده‌ها را بدهد. نسخه‌های قدیمی‌تر می‌توانند هک شوند زیرا عمومی ترند و در دسترس هکرها هستند.

۲- از اپلیکیشن‌های رسمی شرکت‌ها استفاده کنید (فقط از گوگل‌پلی یا اپ‌استور دانلود کنید)
فقط برنامه‌های رسمی هر شرکت را نصب و استفاده کنید. برای دانلود و نصب برنامه‌ها از store Play استفاده کنید. نظرات کاربران را بخوانید تا در مورد آن بیشتر بدانید و ببینید آیا هر کاربری فعالیت مخرب مرتبط با آن برنامه را گزارش کرده است.

3- نادیده گرفتن هرزنامه روی تلفن همراه
بیشتر اوقات هرزنامه از طریق ایمیل به کاربران ارسال می‌شود. بنابراین در این زمینه مراقب باشید. قبل از باز کردن هر فایلی روی دستگاه، آن را بررسی کرده و مطمئن شوید. اگر فکر می کنید فایل هرزنامه یا بدافزار است، آن را حذف کنید و هرگز چنین فایل‌هایی را باز نکنید. آن ها می‌توانند ظرف چند دقیقه دستگاه شما را آلوده کرده و به هکرها اجازه دسترسی به داده‌ها را بدهند.

4- از WiFi عمومی استفاده نکنید
یکی دیگر از راه‌های هک شدن تلفن استفاده از WiFi عمومی است زیرا چنین ارتباطاتی برای بسیاری از افراد می‌تواند در دسترس باشد. آن‌ها می‌توانند به راحتی وارد گوشی شما شوند و هر کاری که بخواهند انجام دهند. شما باید در این زمینه مراقبت کنید و هرگز گوشی خود را به اتصالات WiFi عمومی یا آن‌هایی که توسط افراد زیادی استفاده می‌شود متصل نکنید. این کار فقط امنیت گوشی شما را کم می‌کند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
کد مطلب: 68854
نام شما
آدرس ايميل شما


را م رسیی
feedback
Iran, Islamic Republic of
را م رسیی
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام