کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش: چگونه حریم خصوصی را در گوشی‌های اندروید افزایش دهیم؟

31 ارديبهشت 1401 ساعت 9:46

ایتنا - برای افزایش حریم خصوصی باید کش و کوکی ها را در تلفن اندرویدی خود حذف کنید.



مرورگر شما هر بار که در وب می‌گردید، داده‌ها را جمع‌آوری و ذخیره می‌کند. این اطلاعات کوکی‌ها و حافظه پنهان شما را تشکیل می‌دهند و به تلفن کمک می‌کنند تا سریعاً به حساب‌ها وارد شود. اما این داده‌ها فضای گوشی شما را اشغال می‌کنند. حذف اطلاعات مذکور برای اینکه مرورگر وب خود را در حالت ایده آل قرار دهید، ضرری ندارد.

در اندروید، بسته به نوع گوشی و برنامه مرورگر وب که استفاده می‌کنید، حذف کوکی‌ها متفاوت است، بنابراین در زیر به نحوه پاک کردن آن در چند جست‌وجوگر اینترنتی می‌پردازیم.

گوگل کروم‌
اگر از مرورگر گوگل کروم استفاده می‌کنید، می‌توانید روی سه نقطه در بالا سمت راست صفحه ضربه زده سپس  گزینه  More  را انتخاب کنید پس از آن روی کلمه Delete کلیک کرده و  کوکی‌های خود را از نسخه اندروید Google Chrome حذف کنید، سپس روی History وClear browsing data ضربه بزنید. همچنین می‌توانید از منوی تنظیمات Chrome، روی Privacy and Security سپس Clear browsing data ضربه بزنید.
 


کروم، همچنین تنظیمات اولیه و پیشرفته برای پاک کردن سابقه مرور، کوکی‌ها، داده‌های سایت، تصاویر و فایل‌های ذخیره شده در حافظه پنهان را  ارائه می‌دهد. همچنین با استفاده از منوی  محدوده زمانی  می‌توانید کل تاریخچه که مربوط به  چهار هفته گذشته است، را حذف کنید.

مرورگر اینترنت سامسونگ
برای پاک کردن در برنامه مرورگر اینترنت سامسونگ، ابتدا روی دکمه Options در گوشه سمت راست پایین که با سه خط افقی نشان داده شده، ضربه بزنید. سپس  بر روی گزینه تنظیمات و Personal Data ضربه بزنید. در ادامه گزینه Delete browsing data را انتخاب کرده تا منویی از گزینه‌های قابل حذف را دریافت کنید.  در این مرحله می‌توانید تاریخچه مرور، کوکی‌ها و داده‌های سایت، تصاویر و فایل‌های ذخیره‌شده، گذرواژه‌ها و فرم‌های تکمیل خودکار را پاک کنید. پس از ضربه زدن روی Delete data، پیامی دریافت خواهید کرد که از شما می‌خواهد قبل از حذف، انتخاب‌های خود را تأیید کنید.
 

با این حال، اگر می‌خواهید از منوی تنظیمات گوشی خود به گزینه‌های مشابه دسترسی پیدا کنید، برنامه تنظیمات را باز کرده و روی Apps ضربه بزنید، سپس به پایین بروید و روی Samsung Internet و سپس Storage ضربه بزنید.

در پایین فضای ذخیره‌سازی، گزینه‌های جداگانه‌ای برای پاک کردن حافظه پنهان و پاک کردن داده‌ها دریافت می‌کنید. با زدن Clear cache بلافاصله حافظه پنهان حذف می‌شود، اما Clear data یک اعلان ظاهر می‌شود که به شما هشدار می‌دهد که تمام داده‌های برنامه، از جمله فایل‌ها، تنظیمات، حساب‌ها و پایگاه‌های داده برای همیشه حذف خواهند شد.

موزیلا فایرفاکس
همانند Google Chrome، می‌توانید کوکی‌ها و حافظه پنهان را از داخل برنامه اندروید Mozilla Firefox پاک کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


کد مطلب: 68596

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/article/68596/آموزش-چگونه-حریم-خصوصی-گوشی-های-اندروید-افزایش-دهیم

ايتنا
  https://www.itna.ir