کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا بیت‌کوین مهم است و اگر نباشد چه اتفاقی می‌افتد؟

19 ارديبهشت 1401 ساعت 10:03

ایتنا - ایده‌ پشت ایجاد ارزهای دیجیتال این بود که از چالش‌های معمول سیستم‌های مالی و بانکی سنتی اجتناب کند و به همه فرصتی مساوی برای دسترسی به بازارهای مالی سودآور بدهد.



ایده‌ پشت ایجاد ارزهای دیجیتال این بود که از چالش‌های معمول سیستم‌های مالی و بانکی سنتی اجتناب کند و به همه فرصتی مساوی برای دسترسی به بازارهای مالی سودآور بدهد. اما با رشد دارایی‌های دیجیتال مانند بیت‌کوین، ارزهای رمزنگاری شده بیش از یک شکل جایگزین سرمایه‌گذاری عمل کردند. این نوع دارایی‌ها در عوض به عنوان یکی از اشکال اصلی ارزها ظاهر شدند که به عنوان یک محافظ عالی در برابر تورم نیز عمل می‌کند.

به گزارش ایتنا و به نقل از CNN، اینکه سرمایه‌گذاران تصمیم می‌گیرند میلیون‌ها دلار از پولی که به سختی به دست آورده‌اند را در این بازار سرمایه‌گذاری کنند، مانند یک راز باقی مانده است. با این همه در وضعیت فعلی کاملاً مشهود است که دارایی‌های دیجیتال بخش بزرگی از پرتفولیوی سرمایه‌گذاران را تشکیل می‌دهند. این افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال دولت‌ها را به وحشت انداخته است، زیرا سیاست‌گذاران مالی این کشورها احساس می‌کنند که بازار غیرمتمرکز قدرت ارائه و خلق پول را از آنها می‌گیرد! اینکه قانون‌گذاران این کشورها مشتاق‌اند چارچوب‌های تعیین شده خود را تحمیل کنند این است که در نهایت بتوانند سرمایه‌گذاران را از زیاده روی در بازار ارزهای دیجیتال منصرف کنند. اما باید توجه داشت که  بیت‌کوین بزرگ، آن قدر بزرگ است که منع کردن سرمایه‌گذاران از خرید آن کاری غیر ممکن است. اما اگر بیت‌کوین از بین برود چه؟

خوب، اینها شرایط کاملاً نامطلوبی هستند که باید در نظر گرفته شوند. این سؤالات حتی ممکن است نهنگ‌های بیت‌کوین را به وحشت بیندازد، اما حقیقت این است که آنها باید برای مواجهه با بدترین شرایط آماده باشند. زیرا ویژگی اصلی همه ارزهای دیجیتال، از جمله ارزهای بزرگ‌تر مانند بیت‌کوین، نوسان‌پذیری آنهاست. واقعیت این است که بیت‌کوین و فناوری بلاکچین به عنوان یک کلیت ممکن است در هر زمانی سقوط کنند.

 


بیت‌کوین چندین غول فناوری با نفوذ مانند ایلان ماسک وجود دارند که همیشه از حامیان بزرگ ارزهای دیجیتال بوده‌اند و توییت‌های آنها بیش از آنچه باید، سرمایه‌گذاران این بازار را تحت تاثیر قرار داده است. اما این اتفاقات این واقعیت را توجیه نمی‌کند که ارزهای دیجیتال توسط سیاست‌گذاران دولتی پشتیبانی نشده و به شدت نوسان دارند. بزرگتر شدن بازار این رمزارز با توجه به ماهیت نابودپذیری آن خطرناک است.

البته این نکته را نمی‌توان در مورد بلاک‌چین نیز گفت زیرا این فناوری مزایای متعددی را برای مشاغل مختلف ارائه می‌دهد که آنها را قادر می‌سازد تا معاملات را به شیوه‌های امن‌تر انجام دهند که در غیر این صورت انجام آن غیرممکن بود. اگر فناوری بلاکچین از بین برود، کسب‌ و کارهای مدرن باید به روش‌های سنتی تراکنش‌ها برگردند که به نوبه خود ممکن است حریم خصوصی مشتریان و کسب و کارهایی را که عملیات را انجام می‌دهند، به خطر بیندازند.

به طور خلاصه، اگر بیت‌کوین و بلاک‌چین از بین بروند، برای سرمایه‌گذارانی که میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند، برای کسب‌وکارهایی که عملیات‌های مبتنی بر دارایی‌های دیجیتال را انجام می‌دهند، فاجعه خواهد بود. همچنین کشورهایی که بیت‌کوین را پذیرفته‌اند یا در فکر پذیرش آن هستند، با چالش‌های فراوان روبرو خواهند شد.


کد مطلب: 68458

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/article/68458/چرا-بیت-کوین-مهم-اگر-نباشد-اتفاقی-می-افتد

ايتنا
  https://www.itna.ir