کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش: ۱۲ روش مفید برای استفاده از اندرویدهای قدیمی

18 ارديبهشت 1401 ساعت 9:15

ایتنا - با کمی خلاقیت، می توانید کاربرد جدیدی برای یک تلفن اندرویدی قدیمی پیدا کند و نگذارید بدون استفاده بماند.



همه شما ممکن است جعبه یا کشویی در خانه داشته باشید که پر از گوشی‌های قدیمی است. گوشی‌هایی که با وجود قدیمی شدن ارزان نبوده و حاوی سال‌ها اطلاعات تماسها، محتوا و بازیهای محبوب شما هستند اما شاید این گوشی قدیمی بی‌ارزش نباشد و با وجود این که چند سال از عمر آن می گذرد و به سرویسهای تماس فعال متصل نیست، همچنان قابل ملاحظه‌ترین دستگاه رایانشی محسوب می شود که توسط بشریت تولید شده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، بر اساس گزارش وب سایت اسلش گیر، با کمی خلاقیت، می توانید کاربرد جدیدی برای یک تلفن اندرویدی قدیمی پیدا کند و نگذارید بدون استفاده بماند.

از آن به عنوان سامانه کنترل از راه دور رایانه استفاده کنید
بخش زیادی از زندگی ما در رایانه‌ها می گذرد. دستگاههای موبایل برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و ایمیل عالی هستند اما معمولا همه فایلها و اطلاعات مهم ما در یک رایانه ذخیره می‌شوند و لزوما از راه دور قابل دسترس نیستند. اگر در وضعیتی قرار بگیرید که نیاز داشته باشید به فایلهای موجود در رایانه رومیزی یا لپ تاپ دسترسی پیدا کنید، داشتن راهی برای اتصال از راه دور به دیتای دستگاهتان می تواند مفید باشد. تا زمانی که گوشی اندرویدی شما آن قدر هم قدیمی نشده باشد، می توانید از آن برای مشاهده و کنترل از راه دور رایانه خود استفاده کنید؛ به شرطی که یک اتصال بی‌سیم داشته باشید. مرورگر "کروم ریموت دسکتاپ" گوگل، امکان اتصال از راه دور به یک رایانه را در صورت نصب بودن کروم فراهم می کند. در ابتدا باید افزونه "کروم ریموت دسکتاپ" را در رایانه خود اضافه کنید و یک نام برای رایانه خود در این افزونه انتخاب کرده و یک PIN ایجاد کنید. در مرحله بعد اپلیکیشن "کروم ریموت دسکتاپ" را در اندروید خود دانلود کنید و مطمئن شوید که به حساب گوگل مشابه وصل است. رایانه شما به عنوان یک گزینه نمایش داده می شود و پس از آن PIN مشخص شده را باید وارد کنید تا بتواند از طریق تلفن، به اطلاعات رایانه خود دسترسی پیدا کنید.

یک کنترل از راه دور جهانی
راز بیشترین استفاده از یک گوشی قدیمی، شناختن همه قابلیتهایی است که همچنان دارد حتی بدون این که به یک سرویس تلفن وصل باشد. اکثر قابلیتهای گوشی، مستلزم یک اتصال بی‌سیم است که احتمالا در خانه شما وجود دارد و از این رو گوشی قدیمی را به مرکز کنترل ایده آل همه دستگاههای الکترونیکی خانه شما تبدیل می کند. برای این منظور اطلاعات غیرضروری را از گوشی پاک کرده یا از گزینه "ریست فکتوری" (بازگشت به تنظیمات کارخانه) استفاده کنید. سپس اپلیکیشنهای مورد نیاز برای کنترل تلویزیون، آهنگ و موارد دیگر را نصب کنید. اگر می خواهید کنترلهای فیزیکی تلویزیون مانند روشن و خاموش کردن، بلندی صدا و تغییر کانال را داشته باشید، شماری اپلیکیشن کنترل از راه دور یونیورسال در فروشگاه پلی استور وجود دارد. بعضی از کاربران از سرویسهای پخش آنلاین مانند نت‌فلیکس، هولو و اچ بی او مکس استفاده می کنند. برای هر کدام از این سرویسها اپلیکیشن اختصاصی وجود دارد که در یک تلفن قدیمی به خوبی کار می کنند. علاوه بر تلویزیون، می توانید گوشی قدیمی خود را با استفاده از گوگل هوم یا پلتفرم Echo آمازون، به دستگاههای خانگی هوشمند وصل کنید. دانلود اپلیکیشنهای کنترل، گوشی اندرویدی قدیمی شما را به دستگاه کنترل یونیورسال وسایل الکترونیکی خانگی تبدیل می کند.

خود را وقف علم شهروندی کنید
همان طور که در ابتدای این گزارش ذکر شد، حتی یک تلفن قدیمی، قدرت رایانشی قابل ملاحظه ای دارد که می تواند برای امور مفیدی مورد استفاده قرار گیرد. فراهم کردن دسترسی دانشمندان به تلفن قدیمی که دیگر از آن استفاده نمی کنید، می تواند به پیشبرد کشف علمی کمک کند.

محققان دانشگاه برکلی پروژه "زیرساخت باز برکلی برای رایانش شبکه" را ایجاد کرده اند تا از قدرت رایانشی بلااستفاده رایانه‌ها و تلفنهای هوشمند استفاده کنند. اگر گوشی قدیمی از نسخه ۲.۳ اندروید به بالا پشتیبانی کند، سازگار خواهد بود. محققان از قدرت محاسباتی جمع‌ ‌شده برای کاوش داده‌های تلسکوپ رادیویی در جستجوی اجرام آسمانی استفاده کرده و درمان‌های پزشکی مؤثرتر و موارد دیگر را بررسی می‌کنند. طبق اعلام برکلی، قدرت محاسبات جمعی موجود در تلفنهای اندرویدی جهان از ابر رایانه‌ها فراتر می رود. خبر خوب این است که نیازی نیست اندروید قدیمی خود را همیشه به تحقیقات علمی اختصاص دهید و در موقع نیاز، همچنان می‌توانید از آن استفاده کنید و پروژه "زیرساخت باز برکلی برای رایانش شبکه" هنگامی که تلفن بدون استفاده است، از قدرت رایانشی آن استفاده می کند. امکان استفاده از تلفن قدیمی برای اهداف علمی فقط به این پروژه محدود نمی شود. شماری برنامه‌های تحقیقاتی دیگر وجود دارد که از داده تلفن هوشمند برای اندازه گیری کیفیت هوا و صداهای خطرناک استفاده می‌کنند.

دوربین امنیتی
بسیاری از سیستمهای امنیتی در سطح مصرف کننده که در فروشگاه‌ها می بینید جز یک دوربین، اتصال بی‌سیم و اپلیکیشن همراه آن نیستند. اینها توانمندیهایی هستند که گوشی اندرویدی قدیمی شما دارد. مطمئنا اندروید شما دوربینی دارد که حتی کیفیت بالاتری نسبت به دوربین امنیتی اختصاصی دارد و می تواند به وای فای وصل شود و  یک اپلیکیشن دوربین امنیتی هم با چند کلیک پیدا می شود.

در فروشگاه پلی استور، اپلیکیشنهای دوربین امنیتی متعددی وجود دارد که می توانید با توجه به نیازتان، برنامه مناسب خود را انتخاب کنید. بسیاری از آنها امکان ارتباط دو طرفه با یک تلفن هوشمند دیگر را می دهند. یعنی می توانید از اندروید قدیمی خود به عنوان یک دوربین واقعی استفاده کنید و ویدیوهایی که توسط آن ضبط می شود را در گوشی فعلی خود مشاهده کنید.

تنها باید جایی را که می خواهید گوشی قدیمی خود را قرار دهید انتخاب کنید. بهتر است جایی باشد که به شارژ برق وصل باشد تا لازم نباشد مرتبا آن را برداشته و شارژ کنید. می توانید از یک نگهدارنده برای ثابت نگه داشتن گوشی در محل مورد نظر استفاده کنید و اتصال وای فای خانگی هم آن را متصل نگه می‌دارد. همچنین می توانید گوشی قدیمی را در اتاق کودک یا مکان دیگر از خانه برای کنترل کودکتان قرار دهید.

کتابخوان جهانی
ده‌ها کتابخوان در بازار وجود دارند که هر کدام از آنها دسترسی به دنیایی از کتابها را فراهم می کنند. تنها مشکل این است که بسیاری از آنها روی پلتفرمهای اختصاصی هستند. خوشبختانه اکثر کتابخوانها اپلیکیشنهای همراهی دارند که با تلفنهای هوشمند سازگار هستند. گوشی قدیمی شما می تواند اپلیکیشنهای کتابخوان از جمله اپلیکیشنهای کتابخوان قدیمی را نصب داشته باشد. برای این که بیشترین استفاده از کتابخوان جدید خود را داشته باشید، برنامه‌های دیگر را از گوشی حذف کرده و اپلیکیشنهای کتابخوانی که پیدا می کنید را نصب کنید. کارتان که تمام شد، گوشی اندرویدی قدیمی شما معادل چند کتابخوان است که در جیبتان جا می شود. بهترین قسمت این است که پس از دانلود کتابخانه مورد نظرتان، دیگر نیازی به اتصال اینترنتی ندارید و هر زمان که بخواهید کتابهای صوتی و الکترونیکی جدیدی دریافت کنید، می تواند با یک اتصال سریع نیازهایتان را به‌روز کنید.
 



شبیه ساز بازیهای رترو
اندروید برای شبیه سازهای بازیهای رترو، فوق العاده مناسب است و به همین دلیل بسیاری از دستگاههای بازی رترو بر مبنای یک پلتفرم اندرویدی ساخته شده اند. اپلیکیشنهای شبیه ساز بی‌شماری در پلی استور وجود دارد و انتخاب اپلیکیشن مناسب به بازی که می خواهید اجرا کنید و علایق شخصی شما بستگی دارد. بمحض نصب شدن شبیه ساز، باید ROM بازیهای که می خواهید را پیدا کنید. چند راه برای این کار وجود دارد. می توانید از مرورگر گوشی ROM را مستقیما پیدا و دانلود کرده و از پوشه دانلود داخل شبیه ساز استفاده کنید. همچنین می توانید آنها را از رایانه به گوشی خود با استفاده از یک کابل منتقل کنید. فایلهای بازی رترو، معمولا کوچک هستند و بنابراین می توانید صدها بازی را در گوشی اندروید قدیمی خود داشته باشد.

تماس اضطراری
چندین وسیله هستند که باید همیشه در خودرو داشته باشید تا در صورت بروز مشکل، تجربه رانندگی ایمن‌تری داشته باشید. یک گوشی قدیمی، افزودنی خوبی به این لیست است. کمیسون ارتباطات فدرال ملزم کرده است  تلفن همراه به خط اضطراری ۹۱۱ با استفاده از هر شبکه موجود (خواه سرویس سلولاری فعالی داشته باشد یا خیر) وصل شود. این به معنای آن است که تا وقتی گوشی شما روشن است و می تواند شبکه ای را پیدا کند، تماس با ۹۱۱ انجام می شود. داشتن یک گوشی اندرویدی قدیمی شارژ شده در شرایط اضطراری که نیاز به کمک دارید به نفع شما خواهد بود. همچنین سرویسهای اضطراری می توانند با کمک آنتن‌های مخابراتی، در صورتی که گم شده‌اید، به پیدا شما کمک کنند. بنابراین اگر خودروی خود را برای کمپینگ یا کوهنوردی ترک می کنید، همراه داشتن یک گوشی قدیمی شارژ شده ایده خوبی خواهد بود.

اهدا کنید
اگر علاقه‌ای به استفاده مجدد از گوشی قدیمی خود ندارید، متداول‌ترین راه دور انداختن آن است اما این کار خطراتی دارد. بعضی مواد داخل آن مانند سرب و جیوه، خطرناک هستند و باید به شکل مناسب بازیافت شوید. می توانید به جای انداختن در سطل زباله یا بازیافت، آنها را اهدا کنید. نه تنها مطمئن می شوید که گوشی شما از یک گورستان زباله سر در نمی آورد و به یک خطر احتمالی تبدیل نمی شود بلکه حس خوبی دارید که به شخص دیگری کمک کرده اید.

از آن به عنوان وب کم استفاده کنید
در دوران زوم، یک وب‌کم خوب از همیشه اهمیت بیشتری پیدا کرده است و با توجه به نوع رایانه رومیزی یا لپ تاپی که استفاده می کنید، ممکن است اصلا وب‌کم نداشته باشید یا ممکن است کیفیت ضعیفی داشته باشد و تصاویر واضحی از شما در اینترنت برای دوستان و همکارانتان ارسال نکند. گوشی قدیمی شما احتمالا دوربین بهتری دارد بنابراین می توانید از آن برای حل این مشکل استفاده کنید. برای این منظور ابتدا باید یک اپلیکیشن وب‌کم پیدا کند که به گوشی امکان می دهد به رایانه وصل شود. در مرحله باید وسیله نگهدارنده گوشی پیدا کنید تا در محل مورد نظرتان ثابت بماند.

تبدیل گوشی به هاب گوگل هوم
بسیاری از افراد این روزها فناوری خانگی هوشمندی دارند. اگر یک "کروم کست" یا لامپ هوشمند دارید، به راهی برای کنترل این تجهیزات نیاز خواهید داشت. محبوب‌ترین راهکارها، داشتن نمایشگرهای هوشمندی مانند "نست هاب" گوگل است که مناسب بوده و دقیقا برای این منظور طراحی شده است. با این حال این راه‌کار بدون هزینه نیست و "نست هاب" گوگل ۲۲۹ دلار قیمت دارد. اگر یک گوشی اندروید قدیمی دارید، احتمال می تواند کار یک "نست هاب" را انجام دهد. اگر گوشی نسخه به روزشده سیستم عامل اندروید را دارد و قادر است فرمانهای گوگل را بشناسد، می توانید برای این منظور استفاده کنید.  

فرمانهای صوتی فناوری خانگی هوشمند را مشابه نست هاب کنترل خواهد کرد و شما می توانید گوشی خود را برای یادآوری وظایف، هوا و هر چه از یک نمایشگر هاب مورد نظرتان است، سفارشی کنید. تنها بخشی که گوشی اندروید در مقایسه با یک نست هاب ممکن است ضعیف عمل کند بخش پاسخ صوتی است. برای این بخش هم می‌توانید گوشی را با استفاده از یک پورت یا بلوتوث به یک اسپیکر وصل کنید. حتی اگر یک اسپیکر بخرید ارزان‌تر از خرید یک نست هاب تمام می شود.

موزیک پلیر اختصاصی
آیا این روزها نوستالژی موزیک پلیرهایی مانند نسل اول آی‌پاد را دارید؟ می تواند با استفاده از گوشی اندروید قدیمی خود برای پخش موسیقی این خاطره را زنده کنید. همانند کتابخوان، می توانید یک دستگاه اختصاصی برای پخش فایلهای صوتی خود ایجاد کنید که البته به پای آی‌پاد نمی رسد اما می تواند تجربه‌ای نزدیک به آن باشد. اولین قدم، حذف اپلیکیشنهای غیرضروری است که می توانید از طریق "ریست فکتوری"، این کار را سریعا انجام دهید. سپس اپلیکیشنهای موزیک مورد علاقه‌تان را نصب کرده و آهنگهای محبوبتان را منتقل کنید. اگر در خانه هستید، می توانید با استفاده از اتصال بلوتوث به سیستم صوتی خانگی، متصل شده و از شنیدن آهنگهای محبوبتان لذت ببرید.

مرکز فرمان خودرو
همان طور که احتمالا توجه کردید، بزرگترین مزیت تغییر کاربری گوشی قدیمی، عدم حواس پرتی از وصل بودن مداوم است. هنگام رانندگی شاید بهترین زمان برای رها شدن از این حواس پرتی‌ها باشد. با این هدف، گوشی اندرویدی قدیمی می تواند اکثر وظایف مورد نظرتان را انجام دهد و در عین حال حواس پرتی شما از پیامهایی که مدام دریافت می کنید، کمتر می شود. می توانید از یک وسیله نگهدارنده برای قرار دادن گوشی روی داشبورد استفاده کنید و از آن برای ناوبری استفاده کنید. بعضی از اپلیکیشنهای جی پی اس می توانند در حالت آفلاین، نقشه‌ها را در گوشی ذخیره کنند و به شما امکان دهند در هنگام رانندگی، از آنها استفاده کنید.


کد مطلب: 68438

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/article/68438/آموزش-۱۲-روش-مفید-استفاده-اندرویدهای-قدیمی

ايتنا
  https://www.itna.ir