۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۰

چگونه امنیت وب‌سایت‌ها را ارتقا دهیم؟

ایتنا - اگر به دنبال راه‌هایی برای فیلتر کردن ترافیک و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به داده‌های خصوصی در وب‌سایت خود هستید، نصب فایروال بهترین خط دفاعی شماست.
چگونه امنیت وب‌سایت‌ها را ارتقا دهیم؟

هر چند وقت یکبار، در اخبار می‌شنوید که وب سایت یک شرکت به طور موقت برای چند ساعت از کار افتاده است و از دسترسی  بازدید کنندگان و مصرف کنندگان به آن وب سایت جلوگیری می‌کند، یا ممکن است ایمیل‌هایی با ظاهری بی‌شرمانه از خانواده یا دوستانی دریافت کنید که در غیر این صورت معمولاً چنین پیام‌هایی را ارسال نمی‌کنند.

صرف زمان برای یادگیری نکات مربوط به بهبود امنیت و حریم خصوصی وب سایت خود نه تنها به شما کمک می‌کند تا در مورد حفاظت‌های مختلف اطلاعات بیشتری کسب کنید، بلکه آرامش بیشتری برای شما فراهم می‌کند. در این مطلب آموزشی سه مورد ارزشمند برای بالا بردن امنیت و جلوگیری از نفوذ بدافزار در وب سایت‌ها به اشتراک می‌گذاریم.

1. فایروال‌ها
اگر به دنبال راه‌هایی برای فیلتر کردن ترافیک و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به داده‌های خصوصی در وب‌سایت خود هستید، نصب فایروال بهترین خط دفاعی شماست، بسیاری از سیستم‌عامل‌های جدید در حال حاضر از این فناوری استفاده می‌کنند، و ممکن است شما قبلاً یکی را در دسترس داشته باشید و آن را روشن کرده باشید، اما شما باید آن را تأیید کنید.

به طور خاص، فایروال‌ها تهدیدات سایبری را خنثی می‌کنند و مانع از نفوذ آن‌ها به وب سایت شما می‌شوند، این امر از طریق نظارت شبانه روزی به دست می‌آید، همچنین هرگونه تلاش برای دسترسی به سیستم‌عامل شما را نظارت می‌کند. علاوه بر این، فایروال‌های برنامه کاربردی وب (WAF) می‌توانند یک وب سایت خاص را در برابر نفوذ بدافزار و تهدیدات سایبری پیشرفته محافظت کنند، همچنین این نوع فایروال از سرور وب سایت شما در برابر هر گونه تهدیدی که از طریق روتر یا اتصال داده وارد می‌شود محافظت می‌کند.

2. نرم افزار آنتی‌ویروس
نرم‌افزار آنتی‌ویروس اغلب به‌عنوان خط دوم دفاعی عمل می‌کند، اگر بدافزاری از دیوار آتش شما عبور کند، نرم‌افزار آنتی ویروس به طور مداوم سیستم‌عامل یا وب سایت‌های شما را از نظر ناهنجاری‌های تهدید سایبری اسکن می کند و در صورت یافتن مشکل به شما هشدار می‌دهد.

نه تنها نرم‌افزار آنتی ویروس شما باید به طور منظم به روز شود، بلکه هر نرم‌افزار یا افزونه‌ای که در دستگاه خود استفاده می کنید نیز باید به‌روز باشد. به‌روزرسانی‌ها معمولاً شامل پیشرفت‌های امنیتی و وصله‌های آسیب‌پذیری هستند که در برابر بدافزارها دفاع می‌کنند.

3. حذف بدافزار
اگر نفوذی در وب سایت شما رخ داده است، حذف بدافزار باید بلافاصله انجام شود، البته هنگام استفاده از ابزار حذف بدافزار، مطمئن شوید که وارد هیچ حساب حساسی نمی‌شوید، زیرا بدافزار موجود می‌تواند اعتبار ورود شما را ضبط کند، در اینجا چند مرحله اضافی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حذف بدافزار از وب سایت خود انجام دهید:

- دستگاه را از اینترنت جدا کنید

- با انجام مراحل مربوط به سیستم عامل در حال استفاده، وارد حالت امن شوید

- مانیتور فعالیت سیستم عامل را برای برنامه‌های مخرب بررسی کنید

- اسکن را با اسکنر بدافزار و ابزار حذف انجام دهید

- در صورت نیاز تنظیمات مرورگر وب خود را تنظیم کنید

- کش و کوکی‌های خود را پاک کنید

انجام این مراحل بسته به سیستم عاملی که استفاده می‌کنید می‌تواند متفاوت باشد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
کد مطلب: 67482
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام