کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش تهیه صورت سود و زیان در دوره رایگان حسابداری مقدماتی

18 آبان 1400 ساعت 15:46

ما در این مقاله ابتدا به آموزش تهیه صورت و زیان پرداخته و سپس به معرفی دوره حسابداری مقدماتی می پردازیم. دوره ای که قرار است معرفی کنیم، علاوه بر مباحث مربوط به صورت سود و زیان تمامی مباحث حسابداری مقدماتی را از صفر تا صد بصورت کاملا رایگان آموزش خواهد داد. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.


 صورت سود و زیان یکی از صورت های مالی پر اهمیت می باشد که توسط تحلیلگران مورد بررسی قرار می‌گیرد. در واقع می‌توان گفت صورت سود و زیان بخش بسیار مهمی در هر نرم افزار حسابداری به­ حساب می‌آید. بنابراین هر حسابداری باید بداند چطور برای سازمان خود صورت سود و زیان تهیه نماید.
ما در این مقاله ابتدا به آموزش تهیه صورت و زیان پرداخته و سپس به معرفی دوره حسابداری مقدماتی می پردازیم. دوره ای که قرار است معرفی کنیم، علاوه بر مباحث مربوط به صورت سود و زیان تمامی مباحث حسابداری مقدماتی را از صفر تا صد بصورت کاملا رایگان آموزش خواهد داد. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

سود و زیان چیست؟


صورت سود و زیان معیاری برای اندازه گیری درآمد سازمان در زمان مشخص است. سود در لغت به معنای میزان مبلغی است که از فروش بدست می‌آید، همچنین مبلغ آن بیشتر از هزینه تولید و فروش محصول می‌باشد؛ زیان در لغت به معنای درآمدی است که کمتر از میزان هزینه تولید و یا فروش محصول می‌باشد.
 

صورت سود و زیان چیست؟


صورت سود و زیان همه درآمد های سازمان را در یک دوره مالی جمع می‌کند و همه هزینه های سازمان در آن دوره مالی را از آن ها کسر می‌کند. لازم بذکر است بیانیه سود به جزئیات عملکرد سازمان در زمان یک دوره مالی می‌پردازد. اکثر اوقات این گزارش ها تاثیر زیادی در پیش بینی میزان سود سازمان ها می‌گذارد.
همچنین سرمایه گذاران و سهامداران با توجه به همین بیانیه سود، درآمدهای عملیاتی و غیر عملیاتی را بدست می‌آورند. می‌توان گفت این گزارش از اساسی ترین گزارشات هم در نرم افزارهای حسابداری و هم برای مدیران جهت اطلاع از وضعیت کنونی مالی در سازمان محسوب می‌شوند.
 

هدف از تهیه صورت سود و زیان


برای هر سازمانی میزان سود و زیان در کسب و کارشان از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین اهداف در تهیه صورت عملیات، محاسبه میزان سود بدست آمده از فعالیت ها و خدمات در یک زمان مشخص است.
 

چرا سازمان ها به صورت سود و زیان نیاز دارند؟


برای نظارت دقیق روی عملیات جاری سازمان، از صورت عملیات استفاده می‌شود. مدیر سازمان با توجه به بیانیه سود در پایان هر فصل و یا ماه می‌تواند هزینه و درآمد سازمان را مدیریت نماید و برای آینده سازمان برنامه ریزی نماید، همچنین اگر سازمان در ضرر باشد تصمیم گیری می‌کند برای کاهش هزینه ها چه تغییراتی اعمال نماید.
با توجه به اهمیت صورت سود و زیان که تا الان ذکر شده است، لازمه کار هر حسابدار یادگیری نحوه تهیه صورت سود و زیان است. آموزش نحوه تهیه صورت سود و زیان یکی از مباحث آموزشی در دوره حسابداری مقدماتی می‌باشد، در ادامه به شما دوره آموزش حسابداری مقدماتی فرداد را معرفی می نماییم، این دوره به صورت آنلاین برگزار می شود و به صورت رایگان علاقمندان حسابداری را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند.
 

معرفی دوره آموزش حسابداری مقدماتی ویژه بازار کار


در شغل حسابداری نمی‌توانید فقط به متون کتبی دانشگاه اکتفا نمایید. بلکه باید با استفاده از دوره های حسابداری که شما را برای بازار کار آماده می‌کنند، علوم حسابداری خود را افزایش دهید. در دوره آموزش حسابداری مقدماتی مفاهیم پایه و کاربردی آموزش داده می‌شوند، حسابداری شامل کلی نکات ریز و جزئی است که فقط با تجربه آن ها را متوجه خواهید شد. پس با شرکت در دوره های آموزش حسابداری ازجمله دوره حسابداری مقدماتی می‌توانید این نکات را یاد گرفته و با مهارت بیشتری شروع بکار کنید.
 

سرفصل‌ دوره حسابداری مقدماتی


در دوره آموزش حسابداری مقدماتی تمامی مباحث مورد نیاز برای ورود به دوره حسابداری پیشرفته به دانش پذیران آموزش داده می‌شوند، این دوره به نحوی طراحی شده است که حتی افرادی هم که در رشته حسابداری تحصیل نکرده اند و در این زمینه اطلاعات ندارند، بتوانند به خوبی مباحث حسابداری درک کنند و از پایه علم حسابداری را یاد بگیرند. در این دوره سرفصل های زیر آموزش داده می‌شوند:

 سرفصل‌ دوره حسابداری مقدماتی


دوره حسابداری مقدماتی آکادمی فرداد


دوره آموزش حسابداری مقدماتی فرداد یکی از اصولی ترین و کامل ترین دوره های حسابداری است. این دوره به صورت آنلاین برگزار می شود و شما در هرجای کشور ایران که ساکن باشید به راحتی می توانید از طریق اینترنت در کلاس ها شرکت کنید. در این دوره علاوه بر آموزش مفاهیم حسابداری، در پایان هرجلسه به شما تمرین داده خود شد. پشتیبانی پیشرفته از دانش پذیران در طول دوره از دیگر مزایای دوره های آموزشگاه حسابداری فرداد می باشد.
 

دوره آموزشی حسابداری مقدماتی فرداد چه ویژگی هایی دارد؟


این دوره برای علاقمندان به حسابداری برگزار خواهد شد و تمامی نکات لازم جهت ورود به بازار کار در آن  بیان خواهد شد. از جمله ویژگی دوره آموزش حسابداری مقدماتی فرداد عبارتند از:

ویژگی های دوره حسابداری مقدماتی


شرایط و آموزش ثبت نام در دوره مجازی حسابداری مقدماتی


بدلیل رایگان بودن دوره ظرفیت شرکت در دوره محدود بوده و فقط افرادی که مستعد یادگیری هستند ارزیابی شده و در دوره شرکت داده می‌شوند. برای شرکت در دوره های آموزش حسابداری فرداد کافی است وارد سایت آموزشگاه حسابداری فرداد به آدرس www.fardadgroup.com شوید و در دوره مورد نظر خود ثبت نام نمایید. پس فرصت را از دست ندهید و سریع تر برای ثبت نام در دوره ها اقدام کنید.
اگر در دوره های آموزشگاه حسابداری فرداد شرکت داشته اید و یا سوالی در این حوزه دارید می‌توانید با ما در قسمت ثبت دیدگاه به اشتراک بگذارید.


کد مطلب: 66703

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/article/66703/آموزش-تهیه-صورت-سود-زیان-دوره-رایگان-حسابداری-مقدماتی

ايتنا
  https://www.itna.ir