۰
plusresetminus
يکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۳

محاسبه حقوق و دستمزد و معرفی بهترین نرم افزار در ایران

در این مقاله به مباحثی همچون نحوه محاسبه حقوق و دستمزد در سال 1400، ویژگی های یک نرم افزار حقوق و دستمزد مناسب و به معرفی چند مورد از بهترین نرم افزارهای حقوق و دستمزد پرداخته می‌شود.
محاسبه حقوق و دستمزد و معرفی بهترین نرم افزار در ایران
یکی از مهم ترین مباحث در حسابداری، حقوق و دستمزد است که محاسبه دقیق آن می‌تواند میزان رضایت پرسنل از مدیر را بالا ببرد. همچنین برای محاسبه حقوق و دستمزد مزایایی هم در نظر گرفته شده است. برای اینکه یک سازمان بتواند بصورت کاملا دقیق، حقوق و دستمزد را محاسبه نماید به یک نرم افزار حقوق و دستمزد مناسب نیاز خواهد داشت.
در این مقاله به مباحثی همچون نحوه محاسبه حقوق و دستمزد در سال 1400، ویژگی های یک نرم افزار حقوق و دستمزد مناسب و به معرفی چند مورد از بهترین نرم افزارهای حقوق و دستمزد پرداخته می‌شود.
 

حقوق و دستمزد در سال 1400


هر ساله وزارت کار مبلغی را به حقوق پرسنل اضافه می‌کند، ولی در سال 1400 مبلغی که اضافه شد درصد بیشتری از تصور مدیران بود. بیشتر کارفرمایان فکر می کردند نهایت 25 درصد اضافه می‌شود ولی وزارت کار در سال 1400به میزان 39 درصد افزایش حقوق برای پرسنل را تعیین نمود.
با توجه به این افزایش حقوق، حداقل حقوقی که پرسنل در سال 1400 دریافت می‌کنند به شرح زیر می‌باشد:
 
مزایا حداقل مبلغ دریافتی (با 30 روز کارکرد در ماه)
حقوق پایه 26,554,950
حداقل مزد روزانه 885,165
حق بن 6,000,000
حق مسکن 4,500,000
سنوات روزانه 4,666.66
سنوات ماهیانه 1,400,000
حق اولاد (1 فرزند) 2,655,495
حق اولاد (2 فرزند) 5,310,990
حداقل دریافتی یک فرد مجرد بدون سابقه کار 37,054,950
حداقل دریافتی یک فرد مجرد با حداقل یک سال سابقه کار 38,454,950
 














محاسبه سنوات و عیدی ارتباط مستقیم با حداقل حقوق وزارت کار دارد، پس با توجه به میزان افزایش حقوق در سال جدید برای محاسبه سنوات، عیدی و حق بیمه پرسنل در سال 1400 در جدول زیر شرح داده شده است:
 
مزایا مبلغ
حداقل عیدی 53,109,900
حداکثر عیدی 79,664,850
سنوات سالیانه 26,554,950
حداکثر بیمه روزانه 6,196,155
 





اگر در ماه اضافه کاری هم داشته باشید، در مبلغ نهایی حقوق اضافه خواهد شد. اگر مایل هستید خودتان اضافه کاریتان را محاسبه نمایید می‌توانید مقاله محاسبه اضافه کاری را مطالعه نمایید.
 

آموزش نحوه محاسبه حقوق و دستمزد سال 1400


برای محاسبه حقوق کارکنان در 1400 باید دستمزد ماهانه پرسنل را بر عدد 30 که میزان کارکرد در یک ماه می‌باشد تقسیم نمایید تا میزان کارکرد پرسنل در یک روز کاری بدست آید و در آخر هم عدد بدست آمده را در عدد کارکرد ماهانه کارکنان ضرب کنید؛ عددی که بدست می‌آید مبلغ مزایا پرسنل در یک ماه را مشخص می‌کند.
 

فرمول محاسبه حقوق و دستمزد


از جمله فرمول هایی که برای محاسبه حقوق و دستمزد استفاده می‌شوند، به شرح زیر می‌باشند:
کارکرد ماه پرسنل ×30 ÷ حق مسکن در حکم = حق مسکن
کارکرد ماه پرسنل ×30  ÷ حق پایه سنوات در حکم = حق پایه سنوات
کارکرد سالیانه پرسنل × (365 ÷ حقوق پایه در حکم) = سنوات سالیانه
100 ÷7 × مزایای مشمول بیمه  = حق بیمه سهم کارمند
کارکرد ماه پرسنل ×30 ÷ حقوق پایه در حکم = حقوق پایه
کارکرد ماه پرسنل ×30 ÷ حق بن در حکم = حق بن
کارکرد سالیانه پرسنل × 365 ÷ (2 × حقوق پایه در حکم) = حداقل عیدی
کارکرد سالیانه پرسنل × 365 ÷ (3 × حقوق پایه در حکم) = حداکثر عیدی
 

یک نرم افزار حقوق دستمزد خوب چه ویژگی هایی دارد؟


برای اینکه در هر سازمانی مخصوصا سازمان‌ های بزرگتر با پرسنل بیشتر، مبلغ حقوق و دستمزد دقیق محاسبه و پرداخت شود باید از نرم افزارهای حقوق و دستمزد مناسب استفاده شود. اما تعداد نرم افزارها آنقدر زیاد است که پیدا کردن بهترین نرم افزارهای حقوق و دستمزد از چالش های بزرگ خریداران بحساب می‌آید.
شاید برای شما هم سوال باشد یک نرم افزار حقوق و دستمزد مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ در این بخش مهم ترین ویژگی هایی که یک نرم افزار حقوق و دستمزد خوب باید داشته باشد را شرح داده ایم.
 

محاسبه حقوق با عوامل حقوق پیچیده


احتمالا هر شرکت یا سازمانی برای محاسبه مزایا و کسورات پرسنل خود در نرم افزار حقوق و دستمزد عوامل حقوقی زیادی را تعریف می‌کند. هر چقدر این عوامل بیشتر باشد پیچیدگی محاسبات حقوق هم بیشتر می‌شود. پس یک نرم افزار حقوق و دستمزد مناسب باید با وجود تمامی این عوامل پیچیده، حقوق را به صورت صحیح محاسبه نماید. همچنین بعد از محاسبه حقوق با عوامل حقوق پیچیده باید بتواند عیدی و سنوات را هم همراه با حقوق محاسبه نماید.
 

امکان تهیه لیست مالیات حقوق


مالیات حقوق یک مبحث مهم در حسابداری حقوق و دستمزد است و با توجه به نرخی که اداره امور مالیات تعیین کرده و حقوقی که پرسنل دریافت می‌کنند محاسبه می‌شود.
بر این اساس نرم افزار حقوق و دستمزد مناسب، نرم افزاری است که زمانی که حقوق کارمندان را محاسبه می‌نماید، لیست مالیات هم آماده و مالیات حقوق هر شخص را در فیش حقوقی او ثبت نماید. لازم است بدانید زمان ارسال مالیات حقوق سی روز بعد از پرداخت حقوق کارمندان است.
گاهی اوقات کارفرمایان و مدیران، لیست مالیات حقوق کارمندان را در سایت اداره مالیات آپلود و مالیات پرسنل را پرداخت می‌کنند، پس برای اینکه طبق استانداردهای اداره مالیات لیست حقوق را ارائه نمایند به یک نرم افزار حقوق و دستمزد مناسب نیاز خواهند داشت.

امکان تهیه لیست مالیات حقوق
امکان تهیه لیست بیمه حقوق
همه کارفرمایان باید در هر ماه مبلغ حق بیمه پرسنل را محاسبه و پرداخت نمایند. هر شخص با توجه به میزان حقوقی که دریافت می‌کند مبلغ بیمه‌اش مشخص می‌شود. بیمه حقوق و ارائه لیست بیمه حقوق کارکنان باید طبق استاندارد های تامین اجتماعی محاسبه شود که این می‌تواند یک ویژگی و قابلیت مهم در نرم افزار حقوق و دستمزد باشد.
 

امکان صدور احکام حقوقی شناور


ساعات کار و مزایا برای هر پرسنل در هر شرکت متفاوت است. ساعات کاری پرسنل می‌تواند بصورت تمام وقت، نیمه وقت یا غیر حضوری و یا بصورت دورکاری باشد، که هر کدام از این افراد با توجه به نوع استخدامی آن ها مزایای متفاوتی دریافت می‌کنند. از دیگر ویژگی های یک نرم افزار حقوق و دستمزد مناسب می توان به امکان ثبت انواع احکام حقوق برای کارکنان اشاره نمود.
 

امنیت بالا


حقوق و دستمزد در هر سازمانی اطلاعات مهم آن سازمان محسوب می‌شود، همچنین افراد سودجو اکثر اوقات در پی سوء استفاده و وارد شدن به نرم افزار هستند. پس یک نرم افزار باید از سطح امنیتی بالایی برخوردار باشد و امکان رمزنگاری مناسبی داشته باشد که فقط کاربران مجاز بتوانند به اطلاعات دسترسی داشته باشند. اکثر اوقات مدیر عامل، پرسنل بخش داخلی و حقوق دستمزد به نرم افزار دسترسی دارند.
 

4 مورد از بهترین نرم افزارهای حقوق و دستمزد در ایران


با توجه به ویژگی هایی که در پاراگراف های قبل ذکر شد، در این بخش از مطالب  4 مورد از بهترین نرم افزارهای حقوق و دستمزد را معرفی خواهیم کرد.
 

نرم افزار حقوق و دستمزد فرداد


یکی از پرطرفدارترین نرم افزار های حقوق و دستمزد، نرم افزار حقوق و دستمزد فرداد است. از جمله ویژگی های این نرم افزار امکان ثبت اطلاعات کارکنان سازمان، افزودن اطلاعات و مدارک کارکنان بصورت فایل در نرم افزار، صدور تکی و گروهی احکام پرسنلی، وارد نمودن انواع عوامل حقوقی و فرمول‌های پیچیده برای محاسبه مزایای کارکنان مثل عیدی، سنوات، حقوق و بازخرید مرخصی، محاسبه بیمه حقوق و مالیات با توجه به قانون های اداره کار، صدور و ارسال فیش حقوقی کارکنان به ایمیل و یا تلگرام آن‌ها و غیره را دارد.
سازمان هایی که می خواهند به کارکنان پس انداز و یا وام دهند و یا دریافتی آن ها را در قالب عوامل بین ماه پرداخت ‌کنند، می‌توانند این اطلاعات را در سیستم ثبت نموده و بصورت اتوماتیک اسناد حقوق و دستمزد را صادر کنند.
https://www.fardadgroup.com/software/نرم-افزار-حقوق-و-دستمزد/


نرم افزار حقوق و دستمزد سپیدار


نرم افزار سپیدار از جمله نرم افزار های حقوق و دستمزد است، که مهم ترین ویژگی های ان عبارتند از:
  1. ثبت اطلاعات پرسنلی
    ثبت قرارداد پرسنل
    تهیه دیسکت بیمه
    محاسبه مالیات حقوق با 4 روش
    تهیه دیسکت پرداخت حقوق
    ثبت اطلاعات مربوط به وام ها
    ثبت اطلاعات اقساط وام ها
    صدور اتوماتیک اسناد حقوق و دستمزد 
    و غیره
sepedarsystem.com

دریافت نسخه دمو قبل از خرید نرم افزار

نرم افزار حقوق و دستمزد آرین سیستم


 یک مورد دیگر از نرم افزار های مناسب حقوق و دستمزد، نرم افزار آرین سیستم است، که به کاربر امکان می‌دهد اطلاعات پرسنل را در سیستم ثبت نماید. از دیگر ویژگی های این نرم افزار پیوست اسناد و مدارک پرسنل، ثبت حکم پرسنلی با توجه به نوع استخدام آن‌ها و مشخص نمودن حقوق و مزایا پرسنل می‌باشد. بعد از اینکه احکام پرسنلی ثبت می‌شوند، می‌توان کارکرد ماه پرسنل را نیز در نرم افزار ثبت کرد و برای کارکنان حقوق و مزایا را بین ماه محاسبه کرد.
از جمله دیگر ویژگی های این نرم افزار عبارتند از:
  • محاسبه عیدی و سنوات
    تهیه دیسکت بیمه و مالیات با توجه به استانداردهایی که سازمان تامین اجتماعی و اداره امور مالیاتی دارد.
    تعریف شیفت های کاری
    ارسال فیش حقوقی
    صدور اتوماتیک اسناد حسابداری
    دریافت اطلاعات کارکرد از دستگاه حضور و غیاب
    و غیره
همچنین این نرم افزار دو نسخه تحت وب و تحت ویندوز دارد.


نرم افزار حقوق و دستمزد پیوست


نرم افزار حقوق و دستمزد پیوست هم یک مورد از نرم افزار های حقوق و دستمزد مناسب بحساب می‌آید. در این نرم افزار امکان تعریف عوامل حقوق بصورت نا محدود وجود دارد. چند مورد از ویژگی های این نرم افزار عبارتند از:
  • محاسبه حقوق و دستمزد بصورت انفرادی و گروهی
    پرداخت های بین ماه و محاسبات معوقات حکمی
    کسر اقساط وام های پرسنل
    انتقال اطلاعات کارکرد، احکام و دیگر عوامل پرسنل از اکسل به نرم افزار حقوق و دستمزد
    محاسبه سنوات و عیدی و بازخرید مرخصی
    ارائه انواع گزارشات مقایسه ای
    گزارشات بیمه و مالیات
    و غیره
payvast.com
نتیجه گیری
ما در این مقاله به نحوه محاسبه حقوق و دستمزد در سال 1400 پرداختیم. همانطور که گفته شد برای اینکه بتوان حقوق و دستمزد همه پرسنل را بصورت دقیق محاسبه نمود به یک نرم افزار حقوق و دستمزد مناسب نیاز است. اگر قصد خرید نرم افزار حقوق و دستمزد دارید ابتدا باید با ویژگی های این نرم افزار آشنا شوید.
در این مقاله از جمله ویژگی‌های یک نرم افزار مناسب گفته شد و در آخر هم چند مورد از بهترین نرم افزارهای حقوق دستمزد را مثال زده‌ایم. در صورتی که نظر و یا پرسشی درباره این مقاله دارید، از طریق درج کامنت با ما در ارتباط باشید.
کد مطلب: 66457
برچسب ها: حقوق و دستمزد
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام