۰
plusresetminus
شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۳

دنیای ما در سال 2030 از دید هواوی چه ویژگی هایی خواهد داشت؟

ایتنا - در این گزارش جامع، هواوی دیدگاه‌های خود درباره مختصات دنیای فناوری در زمینه‌های مهمی مانند پزشکی و سلامتی، شبکه‌های مخابراتی، صنعت ICT، پردازش و محاسبات، انرژی دیجیتال و تکنولوژی‌های مربوط به خودروهای هوشمند در دهه آینده میلادی را به اشتراک گذاشته است.
دنیای ما در سال 2030 از دید هواوی چه ویژگی هایی خواهد داشت؟

همه ما گاهی در تصورات خود به این فکر می‌کنیم که آینده به چه شکل خواهد بود و چه فناوری‌های جدیدی راه خود را به جنبه‌های مختلف زندگی ما باز خواهند کرد. ونگ تائو، رییس بخش محصولات و راهکارها ارتباطات و فناوری اطلاعات هواوی در روز 31 شهریور، گزارشی با عنوان «جستجوی بیکران، ورود به آینده» منتشر کرد که در آن به ویژگی‌های احتمالی جهان در سال 2030 اشاره شده است.
 
هواوی این گزارش را طی پروژه پژوهشی در مدت زمان سه سال با تحقیق و تحلیل عمیق روی داده‌های به دست آمده توسط نهادهای معتبری مانند سازمان ملل متحد، مجمع جهانی اقتصاد و سازمان جهانی بهداشت تنظیم کرده است. باید به این نکته اشاره کنیم که بیش از 1000 پژوهشگر با حضور در 2000 سمینار، هواوی را در تحلیل این داده‌ها یاری رسانده‌اند تا تجربیات و پیش‌بینی‌های بهترین متخصصان فناوری از تمام جهان، در یک گزارش گردآوری شود.
 

ابعاد مختلف نگاه هواوی به سال 2030 را باید در هشت زمینه خلاصه کرد؛ این ابعاد گوناگون که از تغذیه تا ساختمان‌سازی را در برمی‌گیرند، چشم‌انداز گسترده‌ای را برای رسیدن به سبک‌ زندگی هوشمندتر، پایدارتر و سازگارتر با محیط زیست ترسیم می‌کنند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

و    ساختمان‌های هوشمند: در دهه آینده اکثر ساختمان‌ها از دسته «بدون کربن» خواهند بود؛ ساختمان‎هایی که در ساخت یا حتی انرژی مورد نیاز آنها هیچ ماده کربنی استفاده یا تولید نمی‎شود. همچنین ظهور پلتفرم‌های اینترنت اشیا پیشرفته‌تر، راه را برای سازگاری خودکار ما با محیط و خلق مکانی مناسب‌تر برای زندگی باز خواهند کرد.

•    حمل و نقل: هواوی پیش‌بینی می‌کند در دهه 2030 میلادی، خودروهای الکتریکی و خودران به تدریج جایگزین مدل‌های دارای موتور احتراق داخلی شوند تا مفهوم رانندگی برای همیشه تغییر کند.
•    پزشکی: با ادامه پیشرفت فناوری و تکامل هر چه بیشتر آن، تمرکز بر مبحث درمان برداشته شده و به جلوگیری از ابتلا به بیماری اختصاص می‌یابد.
•    تغذیه: صنعت غذا بسیار آلاینده است، اما فناوری‌های نو تأثیر این صنعت بر محیط زیست را به حداقل خواهند رساند و احتمالاً رژیم‌های غذایی بر پایه سبزیجات فراگیر خواهند شد. بشر در آینده قادر است به کمک پرینترهای سه بعدی، گوشت‌ مصنوعی تولید کند تا نیاز به بشر به همه گروه‌های هرم غذایی تامین شود.
•    زنگی روزمره: هواوی معتقد است با ورود به دهه 2030، دروازه‌ای از امکانات نامحدود در بخش‌های مراقبت پزشکی، اسکان، غذا و حمل و نقل به روی ما گشوده خواهد شد.
 

هواوی قصد دارد از این پس، نشست سالانه The Smart World 2030 را برای به اشتراک ‌گذاشتن تحقیقات تاثیرگذار و ایده‌هایش در مورد ده سال آینده برگزار کند. این نشست علاوه بر نگاهی آینده نگرانه به پیشرفت‌های فناوری در عصر دیجیتال، به توسعه پایدار جوامع انسانی و چالش‌های اقتصادی ناشی از آن نیز توجه ویژه‌ای خواهد داشت.
کد مطلب: 66216
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام