کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش: چگونه تاریخچه موقعیت مکانی را در گوگل مپس خاموش کنیم

سايت خبری ايتنا , 22 خرداد 1400 ساعت 7:00

ایتنا - قابلیت جدید تاریخچه مکانی (Location History) گوگل به صورت یک تاگل ساده بر روی رابط کاربری Timeline شما نمایش داده می‌شود.


گاهی ممکن است حسی هولناک به کاربر دست دهد زمانی که گوگل مپس خود را باز می‌کند و لیست مشروحی از چند مکان اخیری که در آنها حضور داشته را می‌بیند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از مشبل، با افزایش آگاهی کاربران از اهمیت حفظ محرمانگی و حریم خصوصیشان، امروزه حساسیت آنها به اجتناب از نقض این حریم بیشتر شده و به عنوان مثال طبیعتا نمی‌خواهند تاریخچه موقعیت مکانیشان به دست افراد بدخواه بیافتد.
 
گوگل این موضوع را درک کرده است، و به همین خاطر است که راهی ساده برای خاموش کردن تاریخچه مکانی از درون خط سیر زمانی گوگل مپس (Google Maps Timeline) تعبیه کرده است. این قابلیت اکنون برای کاربران اندرویدی برقرار شده و گوگل می‌گوید که قصد دارد آن را برای کاربران iOS نیز ارائه کند.
 


قابلیت جدید تاریخچه مکانی (Location History) گوگل به صورت یک تاگل ساده بر روی رابط کاربری Timeline شما نمایش داده می‌شود. این یک تغییر فوق‌العاده راحت است، چرا که شما به آسانی می‌توانید تاریخچه را بدون اینکه به جای دیگری در این اپ بروید غیرفعال کنید.
قبلا، پاک کردن تاریخچه مکانی نیاز به طی نمودن چند گام اضافی و غیرشهودی درون اپ مپس داشت.
 
نحوه خاموش کردن تاریخچه مکانی در گوگل مپس در دستگاههای اندرویدی از این قرار است:
 
اپ گوگل مپس را باز کنید، سپس به تصویر پروفایلتان در گوشه بالا سمت راست را لمس کنید. آنگاه روی گزینه Your Timeline بزنید، و نهایتا گزینه Location History را خاموش کنید.
 
حفاظت از حریم خصوصی کاربران همیشه باید به همین سادگی باشد.
 
 


کد مطلب: 65178

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/article/65178/آموزش-چگونه-تاریخچه-موقعیت-مکانی-گوگل-مپس-خاموش-کنیم

ايتنا
  https://www.itna.ir