۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۴:۲۵

آموزش : چگونه ‌اندازه متن وب‌سایت‌ها را در سافاری تغییر دهیم؟

ایتنا- امکان تغییر‌اندازه متن وب سایت‌ها روی مرورگر سافاری فراهم است و کاربران آیفون و آیپد این نرم‌افزار می‌توانند با آموزش زیر از این قابلیت استفاده کنند.
آموزش : چگونه ‌اندازه متن وب‌سایت‌ها را در سافاری تغییر دهیم؟
امکان تغییر‌اندازه متن وب سایت‌ها روی مرورگر سافاری فراهم است و کاربران آیفون و آیپد این نرم‌افزار می‌توانند با آموزش زیر از این قابلیت استفاده کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  howtogeek، ساختار وب سایت‌ها با یکدیگر تفاوت زیادی دارد. برخی از آنها از فونت‌های ریز استفاده می‌کنند و برخی دیگر فونت‌های بزرگ را ترجیح می‌دهند. زمانی که شما با استفاده از نسخه آیفون یا آیپد سافاری وب سایتی را باز می‌کنید، می‌توانید فونت آن را بر اساس سلیقه خود تغییر بدهید.
 
احتمالا به هنگام خواندن وب سایتی در مک با استفاده از شورت کات کیبورد +”+” سایر متن خود را افزایش می‌دهید. انجام این کار در رابط کاربری آیفون و آیپد سافاری نیز روشی دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.
 
شما می‌توانید برای افزایش سایز متن وب سایت از قابلیت زوم متن سافاری استفاده کنید. این ویژگی تنها‌اندازه متن یک وب سایت را تغییر می‌دهد و همه چیز از قبیل تصاویر یا سایر المان‌های رابط کاربری را به همان شکل نگه می‌دارد. زمانی که‌اندازه متن یک وب سایت را تغییر می‌دهید، سافاری آن را برای دفعات بعدی که صفحه را باز می‌کنید، به یاد خواهد آورد.
 
 
 
برای آغاز این کار مرورگر سافاری را روی آیفون یا آیپد خود باز کرده و صفحه وبی که قصد افزایش سایز متن آن را دارید باز کنید.
سپس دکمه aA موجود در سمت چپ نوار URL را لمس کنید.
در اینجا به منظور کاهش‌اندازه متن دکمه a و به منظور افزایش آن دکمه A را فشار دهید.
زوم متن به صورت پیشفرض روی 100 درصد تنظیم شده است اما شما می‌توانید‌اندازه آن را تا 50 الی 300 درصد کاهش یا افزایش دهید.
اگر می‌خواهید‌اندازه متن را به سرعت به حالت پیش‌فرض در بیاورید روی میانه خط مقدار درصد ضربه بزنید.
 
قابلیت زوم متن سافاری در حالت Reader View نیز کار می‌کند. اگر می‌خواهید یک مقاله طولانی را بدون المان‌های سایت در‌اندازه بزرگ مشاهده کنید، می‌توانید از حالت Reader Mode استفاده کنید.
 
پس از باز کردن یک صفحه دکمه aA را به منظور فعال سازی حالت Reader View نگه دارید.
سپس دوباره روی دکمه aA کلیک کرده و از آنجا سایز متن خود را تغییر دهید.
 
کد مطلب: 64654
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام