کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش: چگونه سرعت لپ‌تاپ خود را بالا ببریم؟

سايت خبری ايتنا , 9 ارديبهشت 1399 ساعت 11:06

ایتنا - اگر سرعت لپ‌تاپ‌تان پایین آمده، به فکر خریدن لپ‌تاپ جدید نباشید! راهکارهای ارائه شده توسط Techradar را امتحان کنید.




در بازار پرتلاطم و بی‌ثبات تجهزات الکترونیک ایران و مخصوصا در این روزهای شیوع کرونا، خرید یک لپ‌تاپ مناسب چندان منطقی به نظر نمی‌رسد، مخصوصا اگر شکایت شما از کند شدن سرعت لپ‌تاپ‌تان باشد.

با رعایت چند نکته ساده می‌توانید هزینه زیادی را صرفه جویی کنید و در عوض سرعت کامپیوتر همراه خود را به شکل قابل قبولی افزایش دهید و در واقع جان تازه‌ای به لپ‌تاپ خود بدهید!

در حال حاضر اغلب لپ‌تاپ موجود مجهز به ویندوز 10 هستند و در نتیجه ما هم تمرکز خود را برای ارتقای سرعت لپ‌تاپ‌های مجهز به ویندوز 10 می‌گذاریم.


1- ویندوز 10 را آپدیت کنید
آپدیت کردن ویندوز اولین گام و مهم‌ترین اقدام در جهت افزایس سرعت لپ‌تاپ است. 
به روز رسانی نه تنها باعث افزایش سرعت می‌شود، حتی می‌تواند از ورود ویروس‌ها به لپ‌تاپ شما نیز جلوگیری کند و البته ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی را نیز به سیستم شما اضافه می‌کند.


2- کورتانا را ببندید
نظر بسیاری از کاربران درباره کورتانا چندان مثبت نیست! چرا که آن را ایده‌ای نپخته در هسته ویندوز می‌دانند! پاپ‌آپ آزاردهنده‌، جمع آوری مداوم  داده‌ها و تحمیل کردن جست‌وجوگر بینگ (بیا ، مایکروسافت ...) کورتانا را ناامیدکننده‌ترین دستیار صوتی معرفی می‌کند! حالا دیگر غیرفعال کردن کورتانا منطقی به نظر می‌رسد!


3-  نرم‌افزارهای استارت اپ را غیرفعال کنید
تمام تلاش ما این است که سرعت لپ‌تاپ را بالا ببریم اما نرم‌افزارهایی مثل Spotify ، Steam ، Uplay و Discord را کمی سرزنش کنیم که سرعت را کند می‌کنند! در نتیجه غیرفعال کردن آنها می‌تواند در بهبود عملکرد و سرعت دستگاه کمک شایانی به شما بکند!


4-  نرم افزارهای پس زمینه را غیرفعال کنید
در نظر داشته باشید که اگر سیستم شما پرقدرت است نیازی به غیرفعال کردن این گزینه ندارید اما در هر صورت، غیرفعال کردن گزینه هایی مثل «اخبار ویندوز» که در پس زمینه اجرا میشوند، می‌توانند سرعت لپ‌تاپ شما را افزایش دهند.

5-  نرم‌افزارهای غیرضروری را حذف کنید
در ویندوز 10 تعدادی نرم‌افزار غیرضروری مثل Candy Crush وجود دارد که با حذف آنها می‌توانید سرعت لپ‌تاپ را بالا ببرید. 
برای حذف این برنامه‌ها به قسمت تنظیمات بروید و احتمالا در قسمت Programs and Futures با تعدادی نرم افزار که شاید هرگز به آنها احتیاجی نداشته باشید مواجه خواهید شد! 

6-  درایورها را آپدیت کنید
آپدیت کردن درایور ها کمک شایان توجهی به بهبود عملکرد و سرعت دستگاه شما می‌کند.

 


7-  سریع‌تر وارد ویندوز شوید
قفل صفحه ویندوز 10 انتقادات زیادی را در پی داشته و در برخی موارد، کاربران آن را بی‌معنی می‌دانند! 
در مرحله اول، یک پین را به جای پسورد برای ورود به سیستم انتخاب کنید. پس از انتخاب پین کد چهار رقمی نیازی به ضربه زدن به Enter نیست. اگر سیستم شما از آن پشتیبانی می کند سریع‌تر وارد صفحه اصلی ویندوز خواهید شد. در واقع سرعت بارگذاری ویندوز بالاتر می‌رود. حتی می توانید صفحه قفل را به کلی حذف کنید و به سیستم وارد شوید.

8-  حواستان به دمای سیستم باشد!
منطقی به نظر می‌رسد که اگر سیستم شما داغ شود، سرعت نیز پایین بیاید، نرم افزارهایی مثل HWMonitor
در اینگونه موارد به کمک شما می‌آیند تا حواسشان به دمای لپ‌تاپ شما باشد.
حواستان باشد که لپ تاپ را طوری قرار دهید که دریچه های هوا بسته نباشد. مبتدی‌ها باید بدانند که فضای خالی بیشتری را در زیر لپ تاپ ایجاد کنید تا هوا بهتر جریان داشته باشد و سیستم داغ نشود.

9-  سیستم را بازیابی کنید
System Restore این امکان را به شما می‌دهد که اگر لپ‌تاپ یا رایانه شخصی شما دچار مشکلی شد و یا نرم‌افزاری نصب کردید که سیستم را بهم ریخت، بتوانید همه‌چیز را به حالت اولیه برگردانید. 
در قسمت کنترل پنل ، "Security and System> System> System Protection را وارد کنید و پنجره گزینه های بازگرداندن سیستم را مشاهده خواهید کرد.

می‌توانید گزینه  "Restore System" را بزنید تا نسخه ویندوز خود را به نقطه بازگردانی ذخیره شده بازگردانید. رایانه شخصی شما باید بطور مرتب این موارد را بطور پیش فرض ایجاد کند ، اما در هنگام انجام این کار نسبت به نسخه قبلی ذخیره می کند.

10- قدرت پردازنده را دست‌کم نگیرید!
قدرت پردازنده و تاثیر آن بر روی سرعت لپ‌تاپ و کامپیوتر شخصی، امری بدیهی است. 

11-  حواستان به نرم‌افزارهای مخرب و ویروس‌ها باشد
در حالت عادی و با وجود آنتی‌ویروس‌ها، احتمال اینکه سیستم شما حاوی نرم‌افزار مخرب یا ویروس باشد بسیار کم است. اما شاید فرزند شما بر روی لینک مشکوکی کلیک کرده یا خودتان ناآگاهانه راه را برای این موارد باز گذاشته اید.

ویندوز 10 امکان اسکن کل سیستم را برای یافتن این موارد به شما می‌دهد. Windows Defender بطور خودکار سیستم شما را اسکن می کند و می توانید در این فهرست ، به روزرسانی‌های امنیتی را بررسی کرده و معافیت دستی را از اسکن‌های Defender وارد کنید.


 


کد مطلب: 60699

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/article/60699/آموزش-چگونه-سرعت-لپ-تاپ-خود-بالا-ببریم

ايتنا
  https://www.itna.ir