کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

10 قابلیت مهم تلگرام که باید از آنها استفاده کنید!

سايت خبری ايتنا , 12 فروردين 1398 ساعت 18:59

ایتنا- در این مطلب قصد داریم 10 نکته مهم در مورد تلگرام را به شما آموزش دهیم که می‌توانید از این قابلیت‌ها نهایت استفاده را ببرید.


بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا، به دنبال این هستند که بهترین شبکه اجتماعی را پیدا و از آن استفاده کنند.
پیشنهاد بسیاری از کارشناسان و متخصصان در سراسر دنیا، نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام است.
پیام رسان تلگرام، قابلیت‌هایی دارد که باعث شده گوی سبقت را از بسیاری از رسانه‌‌های رقیب خود ربوده و کاربران بسیاری را به سوی خود جلب نماید.
در ادامه مقاله ایتنا قصد داریم به 10 مورد از قابلیت‌های مهم تلگرام اشاره کنیم که می‌توانید از آنها استفاده نمایید.
 

استفاده از چندین شماره تلفن در تلگرام

 
تغییر شماره تلفن در تلگرام

آیا تاکنون نیاز شده است شماره تلفنی که با استفاده از آن، وارد یک اپلیکیشن شده‌اید را تغییر دهید و لازم باشد تمامی مخاطبان مربوط به شماره قبلی را به شماره جدید انتقال دهید؟
هر چند این کار در بسیاری از اپلیکیشن‌ها دشوار است، ولی خیالتان از بابت تلگرام آسوده باشد.

در تلگرام می‌توانید بدون از دست دادن گفتگوها و مخاطبان، به راحتی شماره تلفن خود را تغییر دهید.
برای تغییر شماره خود در تلگرام، وارد بخش Settings شوید، روی شماره تلفن بزنید. روی “Change Number” کلیک کنید و از دستورالعمل‌هایی که نمایش داده می‌شود، پیروی کنید.
البته گفتنی است جدیدترین به‌روزرسانی تلگرام این امکان را فراهم کرده است که به صورت همزمان از چندین حساب تلگرام استفاده کنید.

 

استفاده از چند عکس برای پروفایل(نمایه)


تلگرام این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که از چندین عکس برای پروفایل خود استفاده کنند. در واقع، می‌توانید هر تعداد عکس که خواستید آپلود کنید. مخاطبان فقط می‌توانند جدیدترین و آخرین عکسی که بارگذاری کرده‌اید را ببینند و با سوایپ کردن، عکس‌های دیگر را خواهند دید.

برای آپلود کردن تصاویر، وارد بخش Settings شوید، روی آیکون دوربین بزنید. دفعه بعدی که تصویر دیگری را آپلود کنید، هیچ یک از تصاویر قبلی حذف نخواهد شد.

 

گفتگوی محرمانه


 چت و گفتگوی محرمانه در تلگرام

آیا می‌دانستید که وقتی صحبت از اطلاعات خصوصی به میان می‌آید، تاریخچه پیام‌ها، مهم‌ترین بخش گوشی شما محسوب می‌شود؟ اصلا مهم نیست که چرا شما می‌خواهید پیام‌هایتان محرمانه باقی بماند، تلگرام خود را موظف می‌داند که این قابلیت را به شما ارائه دهد.

می‌توانید با استفاده از قابلیت رمزنگاری سرتاسری، پیام‌های خود را محرمانه کنید تا روی سرورهای تلگرام ثبت نشوند. این پیام‌ها پس از مدتی به صورت خودکار از بین می‌روند. این قابلیت می‌تواند برای افرادی که به امنیت اهمیت ویژه‌ای می‌دهند، مفید و مهم باشد.
 

تلگرام خود را سفارشی کنید


سفارشی کردن تلگرام

در تلگرام می‌توانید قالب یا تم سفارشی خود را ایجاد و از آن استفاده کنید.
اگر می‌خواهید تم دلخواه خود را بسازید، وارد بخش Settings-Theme شوید، روی Create New Theme کلیک کنید. در آنجا می‌توانید المان‌های مختلف را تغییر دهید تا به تم دلخواه خود برسید. همچنین برای جستجوی تم‌های دیگر، روی آیکون سرچ کلیک کنید و تم‌های موجود در تلگرام را بیابید.
می‌توانید تصویر پس‌زمینه گفتگوی خود را سفارشی کنید. برای انجام این کار، وارد Chat Background در بخش Settings شوید.

 

ربات‌های تلگرامی

 
بر اساس نظر کارشناسان، چت‌بات‌ها، نمود ارتباط دیجیتال هستند
ربات‌ها تمایلی به گرفتن جای اپلیکیشن‌ها ندارند. ربات‌ها می‌توانند کارهای زیادی انجام دهند، اطلاعات شما را بازیابی کنند و بهره‌وری شما را بالا ببرند.هزاران ربات در تلگرام وجود دارد که می‌توانید آنها را جستجو و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

حالت شب خودکار

 
حالت شب در تلگرام

"حالت شب" در تلگرام خودکار است و می‌توانید از این قابلیت برای جلوگیری از آسیب به چشمانتان استفاده کنید.
وقتی که این حالت را فعال کنید، برنامه به صورت خودکار وارد حالت تاریک می‌شود. برای فعال کردن این قابلیت وارد Settings-Themes شوید و روی Auto-Night Mode کلیک کنید.
دو گزینه Automatic و Scheduled پیش روی شما قرار دارد، اگر گزینه اتوماتیک را انتخاب کنید، بر اساس نور محیط، تنظیم می‌شود. در گزینه Scheduled، حالت شب وقتی فعال می‌شود که خودتان تنظیم کنید.

 

گزینه‌های ویژه گفتگو

 
یکی از این قابلیت‌های ویژه، امکان حذف پیام‌های ارسال‌شده است. اگر بخواهید پیامی را حذف کنید، می‌توانید آن پیام را انتخاب کنید و روی آن را حذف کنید. این امکان تا 48 ساعت پس از ارسال فعال است.
یکی از قابلیت‌های دیگر امکان جستجوی پیام‌ها با استفاده از هشتگ‌هاست. با زدن روی یک هشتگ، تمامی پیام‌هایی که دارای آن هشتگ هستند، یافت می‌شوند.

 

ساکت کردن مخاطبان و گروه‌ها در تلگرام

 
اگر با گروه‌ها، کانال‌ها و افراد زیادی در ارتباط هستید، می‌توانید بدون ترک کردن آنها، صدای حاصل از پیام دادن آنها را غیرفعال کنید. این گزینه برای حفظ سکوت و آرامش مناسب است. برای این کار روی دکمه سه نقطه‌ای بزنید و اطلاعیه‌ها را به مدت یک ساعت، هشت ساعت یا برای همیشه Mute کنید.

 

اشتراک گذاری موقعیت مکانی در تلگرام

 
اشتراک موقعیت مکانی در تلگرام

این امکان در تلگرام وجود دارد که موقعیت مکانی فعلی خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارید.
برای اینکار کافی است چت را باز کنید، دکمه پیوست را پیدا کنید. روی Location کلیک کنید و موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارید. برای انتخاب موقعیت مکانی زنده، می‌توانید محدودیت زمانی در نظر بگیرید.

 

پراکسی سرور

 
آیا به امنیت خود اهمیت زیادی می‌دهید؟ تلگرام این امکان را به شما می‌دهد که از پراکسی سرور استفاده کنید و از اطلاعات خود حفاظت کنید یا از این قابلیت در کشورهایی که تلگرام فیلتر شده است، استفاده کنید. برای استفاده از این قابلیت، Settings- Data and Storage را باز کنید، به سمت پایین بروید و Proxy Settings را بیابید و تمام اطلاعات مورد نیاز را پر کنید.
 
 
 


کد مطلب: 56049

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/article/56049/10-قابلیت-مهم-تلگرام-باید-استفاده-کنید

ايتنا
  https://www.itna.ir