۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۷

رویکرد همراه اول برای حمایت از کالای ایرانی

ایتنا - همراه اول تلاش دارد به دیگر برندهایی که در کشور فعال هستند نشان دهد که چطور می توانند از کالای داخلی و ایرانی حمایت کنند. شاید بسیاری از شرکت ها متوجه این وظیفه اجتماعی خود نباشند و سیاست های همراه اول تلنگری به آنها خواهد زد.
رویکرد همراه اول برای حمایت از کالای ایرانی
همراه اول به عنوان یکی از اپراتورهای پیشتاز در ایران  تلاش خود را به منظور ایفای مسئولیت اجتماعی خویش در زمینه های فرهنگی و اجتماعی به کار گرفته است. در این ارتباط می توان به سیاست های اخیر این شرکت در زمینه حمایت از کالای ایرانی و داخلی اشاره کرد.

گفتنی است، همراه اول تنها در زمینه ارتباطات و فناوری فعال نیست، بلکه اخیراً تلاش خود را به کار گرفته است تا در زمینه های اجتماعی و فرهنگی نیز فعالیت چشمگیری داشته باشد. همانطور که می دانید سال 97 که روزهای پایانی آن را طی می کنیم با نام «حمایت از کالای ایرانی» مزین شد. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره سیاست همراه اول در زمینه حمایت از کالای داخلی اطلاعات کسب کنید.

 

حمایت از کالای ایرانی چرا؟


شاید این طور به نظرتان بیاید که حرف زدن درباره فواید حمایت از کالای داخلی بی فایده است، زیرا همگان درباره این موضوع اطلاعات دارند و از طرفی فواید آن موضوعی بدیهی است. امّا حمایت از کالای ایرانی و داخلی به قدری اهمیت دارد که با وجود بدیهی بودن فواید آن باید بارها و بارها درباره آن بگوییم و بنویسیم، تا بالاخره حمایت از کالای ایرانی و داخلی به یکی از اولویت های ما تبدیل شود.

به طور کلی، فرهنگ سازی در هر زمینه ای امری مهم است و وظیفه آن بر دوش اصحاب رسانه، سایت ها، خبرگزاری ها و مطبوعات است. بنابراین بر خود لازم می دانیم که درباره فواید حمایت از کالای داخلی و ایرانی سخن بگوییم. با ما همراه باشید تا در ادامه با برخی از آن ها آشنا شوید:

 
حمایت از کالای ایرانی
 


استقلال


یکی از مهمترین فواید خرید کالای داخلی این است که در نهایت به سمت استقلال ملی که یکی از مهمترین اهداف هر کشوری است گام برخواهیم داشت. گفتنی است؛ وابستگی در هر زمینه ای می تواند مضرات زیادی برای کشورها داشته باشد و دست مسئولان را در سیاست گذاری های کلان بندد.
 

بهبود معیشت مردم


تعداد زیادی از کارگران، مهندسان و افراد دیگر در شرکت های ایرانی مشغول به کار هستند. شرط ادامه کار آن ها این است که ما کالای ایرانی و داخلی بخریم. بنابراین، خرید کالای داخلی به بهبود معیشت مردم و در نتیجه افزایش رفاه اجتماعی در کشور منجر خواهد شد.
 

کاهش بزهکاری در کشور


حتماً تأیید می کنید که بزهکاری با بیکاری در ارتباط مستقیم است. هر چه میزان بیکاری در کشور افزایش یابد، بزهکاری و جرم و جنایت افزایش خواهد یافت. بنابراین، می بینیم که چطور حمایت از کالای داخلی و ایرانی می تواند در افزایش امنیت اجتماعی موثر باشد.

 

سیاست همراه اول در حمایت از کالای ایرانی


با توجه به آنچه در بالا گفتیم متوجه شدیم که حمایت از کالای ایرانی اهمیت فراوانی دارد. حال این سوال مطرح می شود که همراه اول چه سیاست هایی را در زمینه حمایت از کالای ایرانی به اجرا گذاشته است و چطور می خواهد این هدف را عملیاتی کند. در ادامه به تشریح سیاست های همراه اول در این زمینه می پردازیم.
 
حمایت همراه اول از کالای داخلی

 

تهیه هدایای نوروزی همراه اول از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد


یکی از کارهایی که همراه اول در راستای حمایت از تولیدات داخلی در دستور کار خودش قرار داده این است که امسال هدایای نوروزی همراه اول از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد تهیه خواهد شد. نکته مهم این است که این تصمیم فقط مختص به نوروز 98 نیست، بلکه تصمیم بر این است که در آینده نیز از محصولات تولیدی این اقشار بیشتر استفاده شود.
 

پیوستن به کمپین ایجاد امکانات برای روستای گردشگری «درک»


گفتنی است، اخیراً وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سازمان ها و شرکت ها خواسته است که به جای خرید هدایا برای مدیران دستگاه ها یا تبلیغات به ایجاد امکانات حداقلی برای روستای گردشگری «درک» در استان سیستان و بلوچستان بپردازند. همراه اول در اقدامی داوطلبانه تصمیم گرفته است که بخش عمده ای از هزینه اقلام تبلیغات نوروزی خود را به این امر اختصاص دهد.
گفتنی است، سال گذشته نیز همراه اول در راستای مسئولیت اجتماعی خویش و همراستا با کمپین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، هزینه اقلام تبلیغاتی نوروزی خود را صرف کمک به مردم زلزله زده استان کرمانشاه کرد.


 

اهداف همراه اول از حمایت از کالای ایرانی و داخلی


همراه اول یک شرکت بزرگ در زمینه ارتباطات در ایران است. بنابراین، وقتی چنین شرکتی برنامه ای را به اجرا می گذارد، حتماً باید از عملیاتی کردن آن اهدافی را دنبال کند. در ادامه به اهداف همراه اول در این زمینه می پردازیم:
 

1-    انجام مسئولیت اجتماعی


همراه اول به عنوان یک شرکت بزرگ در ایران برای خودش یک مسئولیت اجتماعی قائل است. این شرکت که امکاناتی را در اختیار دارد، تلاشش بر این است که در زمینه های مختلف اجتماعی و فرهنگی فعالیت داشته باشد و بدین ترتیب به مسئولیت اجتماعی خودش در زمینه کمک به آسایش، رفاه و امنیت مردم کمک کند. نیک می دانیم که حمایت از کالای ایرانی وظیفه تک تک ایرانیان و شرکت های ایرانی است. بنابراین، یکی از مهمترین اهداف همراه اول از به اجرا گذاشتن سیاست هایی مبنی بر حمایت از کالای ایرانی این است که به وظیفه اجتماعی خودش عمل کند.
 

ایجاد یک الگو برای دیگر برندها


همراه اول تلاش دارد به دیگر برندهایی که در کشور فعال هستند نشان دهد که چطور می توانند از کالای داخلی و ایرانی حمایت کنند. شاید بسیاری از شرکت ها متوجه این وظیفه اجتماعی خود نباشند و سیاست های همراه اول تلنگری به آنها خواهد زد. از سوی دیگر، برخی از شرکت ها متوجه مسئولیت اجتماعی خود هستند امّا نمی دانند که چطور می توانند به حمایت از کالای داخلی بپردازند. به این ترتیب، همراه اول می تواند به عنوان یک الگو باشد و برای دیگران راهی را باز کند.

 
کالای ایرانی و داخلی

 
جمع‌بندی
در پایان باید بگوییم که همراه اول همواره سیاست های منحصر به فردی را در زمینه اجتماعی و فرهنگی به اجرا گذاشته است. یکی از این سیاست ها حمایت از جشنواره فیلم فجر سال جاری بود. به طور کلی، این اپراتور علاوه بر حوزه ارتباطات در زمینه اجتماعی نیز فعال است و تلاش دارد به وظایفش در این حوزه عمل کند. نکته مهم این است که سیاست های همراه اول مقطعی نیست و شواهد نشان می دهد که این اپراتور برنامه های بلندمدتی برای حمایت از کالای ایرانی دارد و مسائل دیگر فرهنگی کشور دارد.
به هر حال امید است که شرکت های مهم و معتبر کشور به مسئولیت اجتماعی خویش واقف شوند و با انجام کارهای مثبت فرهنگی و اجتماعی در راستای اعتلای کشور گام بردارند.
 
 
کد مطلب: 55828
برچسب ها: همراه اول
نام شما
آدرس ايميل شما


Armin
feedback
Iran, Islamic Republic of
آفرین همراه اول
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام