کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش : چگونه شماره سریال یا “Product Key” ویندوز خود را پیدا کنیم؟

سايت خبری ايتنا , 13 اسفند 1397 ساعت 10:44

ایتنا- تاکنون بارها پیش آمده است که در موقع نصب ویندوز به شماره سریال آن نیاز داشته باشید. در این مطلب قصد داریم که به شما آموزش دهیم که بدون نیاز به داشتن Product Key ویندوز را نصب کنید. در واقع به شما آموزش می‌دهیم که شماره سریال ویندوز خود را پیدا کنید.


گاهی مواقع پیش می‌آید که ویندوز شما نیاز به نصب مجدد یا “reinstall” دارد و گاهی می‌خواهید مادربرد خود را ارتقاء دهید یا گاهی به دلیل کاهش سرعت یا افت کارایی و عملکرد ویندوز ممکن است نیاز به نصب مجدد ویندوز داشته باشید. نصب مجدد ویندوز احتیاج به شماره سریال ویندوز یا اصطلاحاً “Product Key” دارد. در صورتی که شماره سریال را نداشته باشید، مسلما به مشکل برخواهید خورد.
 

وقتی بسته گم می‌شود!

در این مطلب قصد داریم که به شما آموزش دهیم که در صورتی که شماره سریال ویندوز را فراموش کردید، چگونه بتوانید با خاطری آسوده، ویندوز را نصب کنید و مشکل خود را برطرف نمایید. این مشکل در بسیاری از مواقع منجر به وجود مشکل برای کاربران می‌شود؛ زیرا ممکن است که این شما در بسته DVD ویندوز باشد و این بسته در موقع نیاز پیدا نشود.
 
 
 

ناهماهنگی یا فراموشی؟

گاهی ویندوز را روی فلش می‌ریزید ولی شماره سریال آن را فراموش می‌کنید که منتقل کنید و یا گاهی شخصی که این ویندوز را به شما می‌دهد، فراموش می‌کند که فایل شماره سریال را هم به شما بدهد و شما با مشکل مواجه می‌شوید؛ چون برای حل مشکل ویندوز و استفاده از کامپیوتر عجله دارید و هیچ فرصتی برای به دست آوردن شماره سریال ندارید.
 
Product Key ویندوز

 

می‌توانید از نرم‌افزار “Key Finder” کمک بگیرید

این نرم افزار مخصوص کاربرانی است که ویندوز 10 دارند. ویندوز 10 با نسخه‌های قبلی خود کاملا متفاوت است. در ویندوزهای XP، ویستا، 7 و 8.1، نرم افزارهای مخصوص پیدا کردن شماره سریال به خوبی کار می‌کرد ولی ویندوز 10 از این حیث متفاوت است. با استفاده از برنامه‌هایی مانند Recover Keys (پولی) یا نسخه رایگان یعنی Majic Jelly Bean KeyFinder یا ProduKey  می‌تواند کد را برگردانید.
شانسی که همه ما آورده‌ایم این است که کدی که سازندگان استفاده می‌کنند، عمومی است و اگر خاص و منحصر به فرد بود، کار به شدت مشکل می‌شد.
مراحل کار با این نرم افزار بسیار آسان است. یک اپلیکیشن مرتبط با این موضوع را نصب کنید. بسیاری از آنها دارای یک دکمه مخصوص اسکن است. آن را انتخاب کنید تا شماره سریال سیستم شما را پیدا کند و نمایش دهد. آن را یادداشت کنید و در هنگام نصب سیستم عامل آن را وارد کنید.
 


 

یافتن شماره سریال در هنگام ارتقاء یا خرید از فروشگاه مایکروسافت

اگر در حال ارتقای رایگان ویندوز 10 هستید و یک نسخه دیجیتال از سیستم عامل خود را از فروشگاه مایکروسافت خریداری کرده‌اید، یک مجوز دیجیتالی به شما داده می‌شود و شماره سریال به حساب شما ارسال می‌شود. در این صورت به ورود به حساب خود، شماره سریال را پیدا و وارد کنید.
البته می‌توانید روی گزینه مخصوص «بعداً وارد کنید» کلیک کنید، سپس به حساب مایکروسافت بیایید و از آن قسمت شماره سریال را در Settings>Update & Security>Activation  بچسبانید.
 
یافتن Product Key ویندوز
 

اگر یک کامپیوتر جدید خریدیم یا یک نسخه فیزیکی از ویندوز داشتیم، چه کنیم؟

یکی از مشکلات دیگری که برای برخی از کاربران به وجود می‌آید این است که وقتی کامپیوتر جدیدی می‌خرند یا DVD ویندوز را می‌خرند، نمی‌دانند که چگونه باید شماره سریال آن را پیدا کنند.
اگر نسخه فیزیکی که خریداری کرده‎‌اید، شماره سریال دارد که آن را در باکس مربوطه وارد کنید. گاهی این شماره به صورت یک کارت درون بسته است. یکی از کاربران تعریف می‌کرد که گاهی اوقات به خاطر مسائل امنیتی، شماره سریال نمایش داده نمی‌شود، بلکه جایی از کامپیوتر ذخیره می‌شود و در موقع نیاز به صورت خودکار فعال می‌شود.
 
 
 

برای نصب مجدد ویندوز 10 شماره سریال یا کد محصول نیاز است؟

مایکروسافت، امضای دیجیتالی مربوط به ارتقای اولیه کامپیوتر شما را دارد و وقتی که می‌خواهید ویندوز خود را نصب کنید، به صورت خودکار ویندوز فعال می‌‌شود. این جمله بدان معناست که وقتی در ابتدای فرآیند نصب شماره محصول از کاربران خواسته می‌شود، می‌توانند از این مرحله عبور کنند، یعنی گزینه “Skip” را وارد کنند.
یکی از مسائلی که هست، این است که هیچ پیامی نمایش داده نمی‌شود که به کاربر بگوید که اگر می‌خواهید نسخه‌ای از ویندوز 10 که خریده‌اید را نصب کنید، نیاز به کد محصول دارید و اگر حتی از این مرحله عبور کنید و کدی وارد نکنید، تا زمانی که تغییری در کامپیوتر نداده باشید، ویندوز باید فعال شود.
تغییر پردازنده یا مادربرد می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند ولی تغییر کارت گرافیک یا هارد دیسک، مستلزم تغییر ویندوز نیست.
 
پیدا کردن Product Key ویندوز


کد مطلب: 55769

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/article/55769/آموزش-چگونه-شماره-سریال-یا-product-key-ویندوز-خود-پیدا-کنیم

ايتنا
  https://www.itna.ir