کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش نحوه ساخت قالب “Instant View” برای سایت‌ها

سايت خبری ايتنا , 17 بهمن 1397 ساعت 12:44

ایتنا- قابلیت تلگرام تحت عنوان اینستنت ویو یا نمایش فوری به کاربران این پیام‌رسان این امکان را می‌دهد که بدون اینکه نیاز به انتظار برای باز شدن لینک‌های موجود در تلگرام داشته باشند، بتوانند محتوای این صفحه را در فضای تلگرام مشاهده و بررسی کنند. در این مطلب، قصد داریم آموزش ساخت قالب‌های اینستنت ویو (instant view) را بررسی کنیم.


قابلیت تلگرام تحت عنوان اینستنت ویو(Instant View یا نمایش فوری) یا نمایش فوری به کاربران این پیام‌رسان این امکان را می‌دهد که بدون اینکه نیاز به انتظار برای باز شدن لینک‌های موجود در تلگرام داشته باشند، بتوانند محتوای این صفحه را در فضای تلگرام مشاهده و بررسی کنند.

برای رسیدن به چنین قابلیتی نیاز است که تغییرات لازم روی صفحات ایجاد شود تا قابلیت اینستنت ویو یا نمایش فوری روی آنها فعال گردد. ین قابلیت از طریق ربات نمایش فوری کار می‌کند.

وقتی یک لینک از طریق تلگرام به اشتراک گذاشته می‌شود، ربات مذکور، این موضوع را که آیا این لینک مجهز به قابلیت نمایش فوری هست یا نه، بررسی می‌کند.
اگر قالب نمایش فوری روی آن لینک باشد، محتوای مربوطه روی صفحه (رسانه، متن و ...) نمایش داده می‌شود.

 نحوه ساخت Instant View

سوال این است که چگونه می‌توان لینک‌ها را مجهز به قابلیت نمایش فوری کرد تا بتوان در تلگرام محتوای آنها را به راحتی مشاهده کرد؟ پاسخ، استفاده از ویرایشگر نمایش فوری یا اینستنت ویو “Instant View Editor” است.
وقتی تلگرام، قالب در نظر گرفته‌ شده برای URL را تأیید کند، تمامی کاربران تلگرام می‌توانند برای بررسی لینک در تلگرام، از فرمت نمایش فوری استفاده کنند.

پس از تأیید، یک دکمه نمایش فوری در زیر لینک ایجاد می‌شود که کاربران از طریق آن می‌توانند محتوای آن لینک را مشاهده کنند.
یکی از مزایای دکمه نمایش فوری برای کاربرانی که کانال دارند این است که می‌تواند کاربران را از صفحات نمایش فوری به سمت کانال خود هدایت کنند.
 چگونگی ساخت نمایش فوری


ویرایشگر نمایش فوری!
ویرایشگر نمایش فوری به شما این اجاره را می‌دهد که قالب‌ها را برای هر دامنه بسازید و تست کنید.
برای شروع کار، ابتدا وارد لینک قالب‌های من شوید و یک URL برای قالب اینستنت ویوی خود در باکس تایپ کنید و دکمه “Enter” را بزنید.
این کار شما را به درون ویرایشگر هدایت می‌کند و صفحه منبع در سمت چپ مشاهده می‌شود.
نکته: از ابزارهای توسعه دهنده در مرورگر خود استفاده کنید (مانند حالت Inspect در کروم) تا بتوانید نشانه گذاری HTML صفحه را ببینید.
 چگونگی ساخت اینستنت ویو


بخش میانی صفحه، همان‌جایی است که باید قالب خود را برای نام دامنه یا URL انتخابی بسازید.
قالب‌ها از یک سری دستورالعمل یا قواعد ساخته شده است که برای ربات‌های اینستنت ویو بکار می‌رود. وقتی شما قواعد را برای صفحه ذخیره کنید (cmd + S یا ctrl + S در پنجره Rules)، این پنجره در سمت راستی، صفحه اینستنت ویو را نمایش می‌دهد و ربات اینستنت ویو بر اساس دستورالعمل‌های لازم این صفحه را خواهد ساخت.
 
نکته: به نوار وضعیت در پایین صفحه توجه کنید، این نوار نتیجه آخرین عملیاتی که انجام داده‌اید را نمایش می‌دهد. در این بخش، می‌توانید خروجی عملکرد debug را مشاهده کنید.
 
قالب‌های نمونه
اگر تمایل داشته باشید که نمونه‌ قالب‌ها را ببینید، می‌توانید وارد لینک قالب‌های نمونه شوید.
این قالب‌ها برای تولید صفحات اینستنت ویو مورد استفاده قرار می‌گیرند. می‌توانید به صورت کاملا رایگان از این قالب‌ها استفاده کنید.
 
دستورالعمل ساخت قالب
برای ساخت قالب، باید چهار مسئله اصلی را در نظر بگیرید:
 


برای ساخت قالب، باید چند گام را دنبال کنید:
 
  1. - قالب خود را تعیین کنید
صفحات نمایش فوری باید به بهترین شکل با مقالات استاتیک ارتباط برقرار کند. از طرف دیگر، صفحه اصلی یک سایت خبری که حاوی مجموعه‌ای از لینک‌هاست، باید دارای قابلیت اینستنت ویو باشد.
برای گام اول باید با مراجعه به لینک شرایط باید فقط بخش‌هایی که مورد نیاز است را مشخص کنید تا در نمایش فوری نمایش داده شوند.
  1. - موارد ضروری را انتخاب کنید
در این مرحله تمامی مواردی که نیاز دارید را انتخاب کنید. در صفحه نمایش فوری باید حداقل دو بخش عنوان و بدنه وجود داشته باشد. با بررسی صفحه، ببینید که لازم است از کدام بخش‌ها استفاده کنید. سعی کنید تمامی عناصر لازم را در قالب خود بیاورید. لازم است که در مرحله به لینک عملکردها بروید تا المان‌های لازم را تغییر دهید.
 
  1. - موارد زائد را حذف کنید
از آوردن موارد غیر ضروری خودداری کنید تا بتوانید مخاطب را سریع‌تر جذب کنید.
  1. - قالب خود را اصلاح کنید
در این مرحله، به شما توصیه می‌کنیم که شرایط لازم را برای صفحه خود اعمال کنید. ببینید که کدام صفحات نیاز به قالب دارند. در صورتی که یک صفحه نیازی به قالب ندارد، قالب آن را بردارید.
بررسی کنید که کدام صفحات دارای المان‌های نامنظم هستند. توجه لازم را برای اطمینان از وجود موارد لازم مانند رسانه در قالب، به خرج دهید.
  1. تغییرات را پیگیری کنید
در صورتی که از صفحات اینستنت ویو تولیدشده برای قالب اطمینان حاصل کردید، دکمه “Track Changes” را فشار دهید. اگر قواعد قالب اصلاح‌شده اعمال شده است، می‌توانید تمام صفحات اینستنت ویو را چک کنید.
 

انتشار قالب‌ها
اگر صفحات نمایش فوری با موفقیت پردازش شود، می‌توانید دکمه “View in Telegram” را در گوشه سمت راست و بالای صفحه مشاهده کنید.

- برای مخاطبان خودتان
توجه داشته باشید که اگر لینک t.me/iv?url=...&rhash=... را به سایر کاربران ارسال کنید، آنها صفحه نمایش فوری که با استفاده از قالب شما ساخته شده است را می‌بینند. یعنی شما به عنوان مدیر یک وب سایت می‌تواند قالب خود رابسزاید و لینک‌های مربوطه را به کانال تلگرام خود ارسال کنید.

- برای تمامی کاربران تلگرام
اگر تمایل دارید که قالب شما عمومی شود و تمامی کاربران بتوانند به راحتی آن را ببینند، قالب باید توسط تیم تلگرام تأیید شود.
  


کد مطلب: 55539

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/article/55539/آموزش-نحوه-ساخت-قالب-instant-view-سایت-ها

ايتنا
  https://www.itna.ir