۰
plusresetminus
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۹

چند قابلیت مخفی در iOS 12

ایتنا - در هر ارتقاء نرم‌افزاری نکات پنهان بسیاری برای کشف کردن وجود دارد. iOS 12 اپل نیز از این قاعده مستثنی نیست. اینجا می‌توانید با قابلیت های جالب و مخفی نسخه جدید iOS آشنا شوید.
چند قابلیت مخفی در iOS 12
 
در هر ارتقاء نرم‌افزاری نکات پنهان بسیاری برای کشف کردن وجود دارد. iOS 12 اپل نیز از این قاعده مستثنی نیست.
شما احتمالا متوجه قابلیت‌های Screen Time، اعلان‌های گروه‌بندی‌شده (Grouped Notifications)، و افکت‌های تصویری جالب پس از این آپدیت شده‌اید.
با این حال، تغییرات کوچک هستند که توافق را رقم می‌زنند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، با جست‌وجوی دقیقتر، چند قابلیت مخفی در iOS یافته شده که سطح تجربه شما در استفاده از آیفون را ارتقاء می‌دهند.
 
ظاهر جایگزین تشخیص چهره
 
 
راز اینکه چگونه تشخیص چهره (Face ID) آیفون شما را در چشم به هم زدنی از حالت قفل خارج می‌کند در سنسور TrueDepth اپل نهفته است. با این حال، اگر اغلب از عینک آفتابی استفاده می‌کنید، گاهی گریم غلیظ می‌کنید یا مرتبا کلاه گیس عوض می‌کنید (که همه اینها در حرفه‌هایی همچون بازیگری رواج دارند) تشخیص چهره ممکن است در بسیاری از موارد به مشکل بربخورد.
 
خب، اکنون شما می‌توانید، بدون غیرفعال کردن حالت اصلی تشخیص چهره، یک ظاهر ثانویه را اسکن کنید؟
مسیر Settings > Face ID & Passcode  > Authenticate را طی کنید و پس از آنکه از شما رمز عبور (passcode) خواسته شد روی «تنظیم یک ظاهر ثانویه (Set Up an Alternate Appearance)» بزنید.
 
گذرواژه‌های AirDrop
 
 
نیاز به اشتراک‌گذاری یک گذرواژه را به سرعت به اشتراک بگذارید؟
اکنون می‌توانید بر روی یک گذرواژه در زنجیره کلید iCloudتان کلیک کنید تا آن را به یک دستگاه دیگر AirDrop کنید.
دستگاه iOS دوست شما یک نوتیفیکیشن AirDrop را دریافت خواهد کرد که این گذرواژه را در زنجیره کلید او قرار می‌دهد، و از وی می‌پرسد که آیا می‌خواهد آن را به عنوان یک ورودی جدید ذخیره کند یا لاگین را در صورتی که سرویس از قبل موجود باشد آپدیت کند یا نه؟
این مثلا در صورتی مفید واقع می‌شود که یک فرد در یک خانواده گذرواژه‌ای را برای نتفلیکس به دست بیاورد و بخواهد که آن را با دیگرانی که از آن اکانت استفاده می‌کنند به اشتراک بگذارد.
 
این یک آپدیت کوچک است که راهی امن‌تر برای اشتراک‌گذاری گذرواژه‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
 
لوازم جانبی USB را قفل کنید
 
 
قفل کردن آیفون اکنون به معنای ایمن نگه داشتن آن از لوازم جانبی USBی است که از طریق پورت لایتنینگ به آن وصل می‌شوند. این قابلیت برای تامین نیازهای امنیتی شما در برابر دستگاه‌های طرف ثالثی است که می‌توانند در زمان قفل بودن گوشیتان به آن دسترسی پیدا کنند.
 
در صورتی که آیفون شما به سرقت برود، این قابلیت از جنبه تئوریک مانع از دسترسی یافتن سارق به آن از طریق ابزارهای طرف ثالث می‌شود.
به منظور فعال یا غیرفعال کردن این قابلیت، مسیر Settings > Face ID & Passcode  > USB Accessories را طی کنید. توضیحات این قابلیت خاطرنشان می‌کنند که می‌تواند مانع از اتصال پیدا کردن دستگاههای USB در صورتی که بیش از یک ساعت از زمانی که آیفونتان را قفل کرده‌اید بشود.

 
جستجوی شعر در Apple Music
 
 

شاید شما هم از آنهایی باشید که شعر آهنگ یادشان می‌آید ولی اسم آهنگ نه.
اپل این را درک کرده و اکنون برای شما امکان جستجوی آهنگ‌ها بر اساس شعر آنها را در Apple Music در iOS 12 فراهم آورده است.
این قابلیت در نسخه بتا ارائه شده بود و مفید واقع شد. مثلا با جستجوی tramps like us اسم آهنگ آن (Born to Run) که کاری از بروس اسپرینگستین است یافته می‌شود.
 
بی‌صدا کردن نوتیفیکیشن ها
 
 
قابلیت "مزاحم نشوید"(Do Not Disturb) مفید واقع می‌شود، ولی به خاطر داشتن روشن کردن مجدد آن به این سادگی‌ها نیست. ولی اگر شما دکمه Control Center را چند لحظه نگه دارید (لانگ پرس کنید)، سه امکان جدید را خواهید دید. شما می‌توانید این قابلیت را به شکلی فعال کنید که پس از یک ساعت غیرفعال شود، یا تا شب فعال باشد، و یا تا زمانی که از محلی خارج شدید فعال باشد.
علاوه بر این سه امکان، سیری می‌تواند برای Do Not Disturb برای رویدادها پیشنهاد دهد. اگر تشخیص دهد که شما یک رویداد دارید، می‌تواند روشن کردن Do Not Disturb از طریق یک اعلان را پیشنهاد دهد.
 
ارائه بی سر و صدای نوتیفیکیشن ها
 
 
ارائه بی‌سروصدا (Deliver Quietly) شاید بهترین قابلیت جدیدiOS  باشد. من به همه نوتیفیکیشنهایم اهمیت می‌دهم، ولی مشخصا علاقه‌ای ندارم که غرق در این اعلان ها شوم. برای اپ‌هایی که صدها پینگ در روز ارائه می‌کنند، ترجیح بر این است که تحویلشان بی‌سروصدا باشد.
در این روش اعلان حذف نمی‌شود بلکه بدون اینکه مدام به شما نمایش داده شوند مستقیما به Notification Center ارسال می‌شوند.
 
با ایرپادز و یک آیفون بهتر بشنوید
 
 
اپل Live Listen را برای AirPods ارائه نموده، که توانایی یک آیفون برای اقدام به عنوان میکروفونی برای سمعک‌ها است.
این قابلیت برای سمعک‌هایی که برچسب ساخته شده برای آیفون دارند در دسترس است، و این پشتیبانی این تکنولوژی را در اختیار تمام کسانی که از earbudهای وایرلس استفاده می‌کنند قرار خواهد داد.
اگر این دکمه را اضافه کنید می‌توانید آن را از Control Center فعال و غیرفعال کنید. آیفونتان را روی یک میز قرار داده و AirPods را به آن وصل کنید. Live Listen را روشن کنید تا محاورات را از طریق هدفونها شفافتر بشنوید.
 
برای بستن یک اپ در آیفون ایکس کافیست swipe کنید
 
 
بستن اجباری (hard-close کردن) اپها در آیفون ایکس در iOS 11 کار ساده‌ای نیست. شما باید به حالت چندوظیفگی (multitasking) سوایپ کنید، انگشت را روی یک اپ چند لحظه نگه دارید تا علامت – بیاید، و سپس به بیرون سوایپ کنید.
خوشبختانه، اپل این مشکل را در iOS 12 رفع کرده، و مرحله وسطی حذف شده است: کافیست به سوئیچ‌کننده اپ بروید و صرفا با سوایپ کردن به بالا اپ‌ها را ببندید. مالتی‌تسکینگ بر روی گوشی‌های لبه به لبه اپل از همان روز اول باید اینگونه می‌بود.
 
iOS اکنون می‌تواند کل کار آپدیت‌ها را خودش انجام دهد
 
 
شما ناچار به ارتقاء دستی به iOS 12 بودید، ولی اکنون می‌توانید آن را برای مدیریت اتوماتیک آپدیت‌ها تنظیم کنید.
مسیر Settings  > General  > Software Update > Automatic Updates را طی کنید. از آنجا شما می‌توانید این قابلیت را روشن یا خاموش کنید. در صورتی روشن بودن آن، iOS هرگونه آپدیتی را که در طی شب در زمان اتصال به وایفای دانلود کرده نصب خواهد کرد.
 
 
کد مطلب: 54151
برچسب ها: اپل iOS12
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام