کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مقایسه اپلیکیشن های شیپور و دیوار

31 شهريور 1397 ساعت 11:09

ایتنا- اپلیکیشن های دیوار و شیپور، دو نمونه از ابزارهای داد و ستد آنلاین هستند که به شما اجازه خرید و فروش کالا را به صورت رایگان می دهند. در این مطلب سعی داریم جوانب مختلف این دو اپلیکیشن را با یکدیگر مقایسه کرده و برتری های هر کدام نسبت به دیگری را مشخص کنیم.


 

نحوه استفاده از شیپور و دیوار


در گذشته معمولاً برای آگاهی از کالاها یا خدمات مورد نیازمان به نیازمندی روزنامه ها مراجعه می کردیم و با روندی بسیار آهسته به دنبال کالا یا خدمات مورد نظرمی گشتیم و اگر مورد مناسبی نمی یافتیم، مجبور بودیم تا صبح روز بعد و انتشار نسخه جدید نیازمندی ها صبر کنیم. اما اکنون و در عصر تکنولوژی، این روند دستخوش تغییر گشته است.

امروز و با گسترش اینترنت و نرم‌افزارها، این کار بسیار ساده‌تر از گذشته شده است. از جمله با استفاده از دو نرم‌افزار شیپور و دیوار به راحتی می توان به خرید و فروش پرداخت.
استفاده از هر دو اپلیکیشن رایگان بوده و هر دو برای سیستم عامل های اندروید و iOS در دسترس اند.
شاید در ظاهر به نظر برسد که این دو تفاوت عمده ای با هم نداشته و عملکرد یکسانی دارند، با این حال در این مقاله ایتنا متوجه خواهید شد که یک سری جزئیات، این دو را از هم متمایز کرده و به هر کدام در زمینه های مختلف برتری بخشیده است.
 

دیوار


با نصب دیوار و باز کردنش، شما مستقیما به منوی اپلیکیشن وارد شده و می توانید فعالیت خود را بدون نیاز به هیچ گونه ثبت نام و ایجاد حساب کاربری آغاز کنید. در صورتی که شیپور اینگونه نبوده و برای استفاده از آن باید پروفایل کاربری ایجاد کرده و منتظر ایمیلی برای فعالسازی آن باشید، البته این روند فعالسازی آنچنان طولانی نیست، با این وجود وقت بیشتری از شما می گیرد.
 
شیپور و دیوار

دیوار رنگ قرمز را به عنوان رنگ قالب خود قرار داده تا برای مخاطب، یادآور شمایل کلاسیک روزنامه های کاغذی باشد. پس از ورود به اپلیکیشن و انتخاب شهر مورد نظر خود (که در حال حاضر 43 عدد هستند)، آگهی ها در موضوعات مختلف به سرعت جلوی شما ردیف می شوند. این اپلیکیشن از لحاظ ظاهری بسیار شکیل، اما ساده و جمع و جور است.

منوی این اپلیکیشن به صورت کشویی در سمت راست صفحه قرار داده شده و شامل مواردی مثل انتخاب شهر، صفحه اصلی، نشان شده ها، آگهی های من، آگهی های فوری و موضوعات مختلف آگهی ها است. دکمه جستجو و مثبت (برای ثبت آگهی) به منظور دسترسی بهتر، در گوشه چپ تصویر قرار داده شده اند. به طور کلی منوی این اپلیکیشن بسیار ساده و سبک بوده و بارگذاری اطلاعات در آن با سرعتی بالا انجام می شود. برای به روز رسانی آگهی ها، کافی است در منوی اصلی انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا جدیدترین پیشنهادات فروش برایتان به نمایش دربیاید.

با کلیک روی هر آگهی، صفحه اطلاعات فروشنده را خواهید دید. در این صفحه، به غیر از اطلاعات کالا، فروشنده قادر است چند عکس از کالای خود به آگهی اضافه کند که در یک اسلاید شو زیبا به نمایش در می آید. در زیر صفحه هر آگهی، اطلاعات تماس و گزینه شکایت را مشاهده خواهید کرد.

در قسمت اطلاعات تماس، می توانید مستقیما به فروشنده ایمیل ارسال کرده، تماس تلفنی گرفته یا به صفحه پیام رسانی موبایل خود منتقل شده به وی پیامک بزنید. از حیث برقراری ارتباط با فروشنده، دیوار واقعا عالی است. در قسمت شکایت هم می توانید آگهی های دروغین و نامناسب را گزارش کنید تا از سیستم پاک شوند. در گوشه چپ تصویر هم آیتم هایی برای افزودن آگهی به علاقه مندی ها و به اشتراک گذاری آن قرار داده شده است.
 

شیپور


شیپور رنگ آبی فیروزه ای را به عنوان رنگ اصلی رابط کاربری خود قرار داده است، صفحه اصلی این اپلیکیشن کمی شلوغ تر و پرجزئیات تر است.
منوی شیپور هم کشویی بوده و در سمت راست قرار دارد، با این حال باید از دکمه تنظیمات خود موبایل یا آیتمی که در بالای تصویر قرار داده شده برای مشاهده اش استفاده کنید. در این بخش آیتم هایی مثل خانه، گروه بندی، آگهی ها، فوری، مورد علاقه و تنظیمات مربوط به حساب کاربری را مشاهده خواهید کرد.
 
اپلیکیشن دیوار


در بالا و مرکز صفحه، انتخاب استان مورد نظر برایتان فراهم شده، تقسیم بندی محل آگهی ها بر اساس استان های کشور است. آیکن های گروه ها، صفحه آگهی ها و درج آگهی در پایین صفحه قرار داده شده اند و امکان جستجو بین کالاها از طریق آیکن قیف که در گوشه چپ تصویر قرار داده شده میسر است.
 

مقایسه شیپور و دیوار


به طور کلی، کار در محیط شیپور به آسانی کار با دیوار نیست و به خاطر جزئیات بیشتر و شلوغی، کمی کندتر از آن عمل می کند. با این حال، وجود بعضی از این جزئیات مفید هستند. مثلا در کنار هر آگهی در فهرست، قیمت آن هم ثبت شده است.

با اشاره روی هر آگهی، به صفحه مشخصات آن رفته و با اطلاعات ارائه شده توسط فروشنده مواجه می شوید. آیکن های تماس، مورد علاقه و اشتراک در پایین صفحه قرار داده شده اند و اطلاعات فروش به صورت مجزا در بالای آن به نمایش درآمده اند.
اسلایدشویی از عکس های آگهی در بالای همین صفحه وجود دارد، اما گاهی در بارگذاری عکس ها کند عمل می کند. ضمن اینکه در اطلاعات تماس، گزینه ای برای پیامک مستقیم به فروشنده در نظر گرفته نشده است.

به طور کلی، دیوار از لحاظ طراحی رابط کاربری بسیار بهتر از شیپور عمل کرده و استفاده از آن برای مخاطب راحت تر و لذت بخش تر است.
یکی از مهم ترین قابلیت های یک اپلیکیشن خرید و فروش، امکان جستجو بین کالاهای موجود در آن است. بخش جستجو در شیپور بهتر و سازمان یافته تر است و به شما امکان جستجوی دقیق تری را می دهد.

بر خلاف سیستم جستجوی ساده دیوار که تنها شامل جستجو در یک موضوع خاص و فیلتر کردن آگهی ها با عکس و بدون عکس است، شیپور به شما اجازه می دهد تا جستجوی کالای خود را در استانی خاص انجام داده و برای آن محدوده قیمت هم تعیین کنید.

 
اپلیکیشن شیپور

 
 
خوشبختانه درج آگهی برای فروش کالا، در هر دو اپلیکیشن آسان و سریع است.
با فشردن علامت + در هر دوی آنها، می توانید اقدام به گذاشتن آگهی برای کالایتان بکنید. پس از ثبت، مدتی طول می کشد تا آگهی شما توسط تیم سازنده تأیید شده تا در برنامه ثبت شود که این مدت زمان در برنامه دیوار کوتاه تر است. درج آگهی در هر دو اپلیکیشن رایگان است، با این وجود در بعضی از بخش ها برای دیده شدن بهتر آگهی باید هزینه ای را پرداخت کنید.

اگر درج آگهی تان به نتیجه رسید، در هر دو اپلیکیشن خودتان باید نسبت به حذف آنها اقدام کنید و گرنه مدت ها پس از اتمام معامله مجبورید به تماس های تلفنی پاسخگو باشید. مدیریت آگهی ها هم از طریق منوی مخصوص در هر دو اپلیکیشن میسر است.

دیوار و شیپور هر دو به غیر از اپلیکیشن، از یک وبسایت اینترنتی هم بهره می برند. کلیه آگهی هایی که در اپلیکیشن ثبت شده، همزمان در وبسایت هر دو به نمایش در می آیند و کاربر می تواند وضعیت آگهی خود را از طریق آنها پیگیری کند.

دیوار به لطف رابط کاربری جذاب و روان خود موفق شده تا تجربه بهتری را از خرید و فروش در اختیار کاربران قرار دهد. این موضوع در نهایت منجر به آن شده تا کاربران بیشتری از این اپلیکیشن استفاده کنند. کاربرانی که حضورشان تنوع و تعداد آگهی ها را بالا می برد و محیطی پویاتر را برای این اپلیکیشن رقم می زند.

برخورداری از محیطی پویا بی شک برای مجموعه های خرید و فروش حکم برگ برنده را دارد. برگ برنده ای که برتری دیوار را نسبت به شیپور رقم می زند و باعث می شود تا مجموعه فیروزه ای حتی نقاط قوتش، همچون قابلیت جستجوی بهتر، اصلا به چشم نیاید.
 


کد مطلب: 54031

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/article/54031/مقایسه-اپلیکیشن-های-شیپور-دیوار

ايتنا
  https://www.itna.ir