۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۲

معرفی آنتی ویروس های برتر اندروید

ایتنا- با افزایش روزافزون محبوبیت سیستم عامل اندروید، نگرانی کاربران در رابطه با تهدیدهایی مانند ویروس‌ها و بدافزارها نیز افزایش یافته است. با ما باشید تا بیشتر در باره بهترین آنتی ویروس های اندوریدی اطلاع کسب کنید.
معرفی آنتی ویروس های برتر اندروید

اندکی درباره آنتی ویروس ها


استفاده از اپلیکیشن‌های آنتی ویروس اندرویدی تا حد بسیار زیادی به افزایش سطح امنیت دستگاه های اندرویدی کمک کرده و از بروز هر گونه مشکل احتمالی در رابطه با ویروس‌ها جلوگیری ‌می‌کند.
در اکثر دستگاه‌های اندرویدی به‌طور پیش‌فرض امکان نصب نرم‌افزار از منابع و فروشگاه‌های نرم‌افزاری دیگری جز گوگل پلی وجود ندارد. اما اگر خودتان بخواهید از دیگر منابع، اپلیکیشن دریافت کنید،‌ ریسک بزرگی می‌کنید و بهتر است که یک اپلیکیشن امنیتی یا آنتی‌ ویروس هم روی دستگاه تان نصب کنید. در این مقاله ایتنا قصد داریم به معرفی ده تا از برترین آنتی ویروس های اندروید بپردازیم.
 

ده آنتی ویروس برتر اندروید


۱. AVL


AVL یکی از برندگان سابق جایزه‌ی AV-Test (از خوشنام‌ترین مؤسسات مستقل آزمایش آنتی‌ ویروس) در بخش بهترین نرم‌افزار محافظتی دستگاه‌های موبایلی بوده است. این برنامه علاوه بر دارا بودن پایگاه داده‌ی آنتی ویروس، هر نوع فایل اجرایی را که وارد دستگاه می‌شود نیز شناسایی می‌کند.
 
آنتی ویروس های برتر اندروید

از دیگر ویژگی‌های کاربردی آن می‌توان به قابلیت مسدودسازی شماره تلفن‌ها اشاره کرد که برای جلوگیری از برقراری تماس‌های خطرناک به‌ درد می ‌خورد. علاوه بر این، ویژگی ضد فیشینگ هم در همان وهله‌ی اول از بارگذاری شدن وبسایت‌های خطرناک جلوگیری می‌کند. این اپ طوری طراحی شده که استفاده‌ی چندانی از منابع دستگاه نداشته باشد و این موضوع برای صرفه‌جویی در مصرف باتری همیشه حائز اهمیت است.
 

۲. اَوَست Avast Mobile Security


غول دنیای آنتی ویروس ‌ها Avast، با مهارت و ظرافت بسیار، دست به تولید اپلیکیشنی زده که فراتر از اسکنرهای عادی است. ویژگی‌های اضافه‌ی نسخه‌ی رایگان این برنامه شامل مسدودساز شماره تلفن، فایروال و قابلیتی برای مقابله با دزدی است که به شما اجازه می‌دهد تا در صورت دزدیده شدن دستگاه، از راه دور هم بتوانید موبایل خود را قفل یا پاک‌سازی کنید.
این اپلیکیشن قبلاً پولی بود ولی الآن رایگان شده و با کمک تبلیغات به فعالیت خود ادامه می‌دهد. برای حذف این تبلیغات می‌توانید به صورت ماهانه یا سالانه مبلغ کمی را بپردازید. قابلیت بسیار مفید بعدی «قفل اپ‌ها» نام دارد و به شما اجازه می‌دهد تا اپ‌های داخل دستگاه را با PIN قفل کنید. این برنامه به بدافزارها اجازه نمی‌دهد تا بتوانند به‌طور خودکار اپلیکیشن‌هایی مثل اپ بانکداری را اجرا کنند.
 

۳. بیت دیفندر ( Bitdefender )


Bitdefender نام بزرگی در حوزه‌ امنیت است، و آنتی ویروس رایگان آن هم فوق‌العاده سبک است. این اپلیکیشن در حقیقت اصلاً در پس‌زمینه‌ی دستگاه شما اجرا نمی‌شود، پس منابع سیستم را درگیر نمی‌کند. به همین خاطر باید برنامه‌ی زمانی خاصی ترتیب بدهید تا مرتباً دستگاه را به شکل دستی اسکن کنید. البته اپلیکیشن‌های جدیدی که داخل دستگاه دانلود می‌کنید به‌طور خودکار اسکن می‌شود.
مزیت بعدی این اپلیکیشن این است که بلافاصله بعد از نصب می‌توانید از آن استفاده کنید و نیازی به پیکربندی اضافی ندارد.
اگر به دنبال لایه‌ای اضافی برای محافظت از خود هستید، با ثبت نام در وبسایت این شرکت ۱۴ روز به طور رایگان و آزمایشی از Bitdefender Mobile Security استفاده کنید. این برنامه علاوه بر خود آنتی ویروس بخشی برای محافظت همزمان از مرورگر کروم و قابلیت‌های ضد-سرقت هم دارد.
 

۴. مک آفی McAfee Security & Power Booster Free


زمانی که بحث آنتی ویروس‌های کامپیوتری پیش می ‌آید McAfee هم یک نام شناخته شده‌ی دیگر است، و اپ اندروید آن هم عملکرد قابل قبولی دارد. این برنامه سوای از خود اسکنر آنتی ویروس، قابلیت‌های رایگانی نظیر ردیابی دستگاه و قفل کردن و پاک‌سازی از راه دور را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. حتی اگر دستگاه شما دزدیده شود، این اپلیکیشن می‌تواند از چهره‌ی سارق عکس بگیرد.
علاوه بر این با کمک این برنامه می‌توانید ببینید کدام اپلیکیشن‌ها نشت اطلاعات دارند و در صورت لزوم آنها را قفل کنید. McAfee دسترسی به وبسایت‌های خطرناک و مستعد آلودگی را هم مسدود می‌کند، و همچنین به شما اجازه می‌دهد تا فهرستی از شماره تلفن‌های مزاحم (Blacklist) داشته باشید.نسخه‌ی پولی این اپ امکان حذف تبلیغات و دریافت پشتیبانی تلفنی را هم برای شما فراهم می‌کند.
 

۵. کسپرسکی Kaspersky Mobile Antivirus


کسپرسکی هم در کنار بازیگران بزرگی که معرفی کردیم از جمله Bitdefender شهرت خوبی دارد. نسخه‌ رایگان این برنامه ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارد و در شناسایی بدافزارها بسیار خوب عمل می‌کند تا جایی که به گفته‌ AV-Test در نوامبر سال گذشته، نرخ شناسایی این برنامه ۹۹٫۹% است.
علاوه بر این کسپرسکی سعی می‌کند قبل از کلیک روی سایت‌ها و لینک‌های خطرناک آنها را مسدود کند تا از بروز آلودگی در همان وهله‌ی اول جلوگیری شود.
برای استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید ابتدا نسخه‌ی آزمایشی ۳۰ روزه‌یKaspersky Internet Security را امتحان کنید (کاربری سالانه‌ی این برنامه ۱۴٫۹۵دلار هزینه دارد). نسخه‌ی پولی آن هم قابلیت‌های امنیتی اضافه‌ای مثل فیلترینگ تماس و پیامک را در اختیار شما می‌گذارد.
 

۶. سوفوس Sophos Free Antivirus and Security


آنتی ویروس رایگان Sophos قبلاً یک بار در سال ۲۰۱۵ توانست جایزه‌ی بهترین محصول محافظتی سال را از AV-Test دریافت کند. این برنامه برخلاف سایر اسکنرها تبلیغات ندارد. آنتی ویروس Sophos وبسایت‌هایی را که محتوای نزدیک به اسپم یا غیرقانونی داشته باشد مسدود می‌کند.
این برنامه اپ‌ها را برای اطمینان از بدافزار نبودن آنها اسکن می‌کند و در صورتی که نشت اطلاعاتی داشته باشند به شما خبر می‌دهد. در این آنتی ویروس که پایگاه داده‌ی آن روزانه به‌روز می‌شود، می‌توانید با تعیینیک برنامه‌ی زمانی از پیش تعیین‌شده به اسکن فایل‌ها و پوشه‌ها بپردازید.
 
کاربردهای آنتی ویروس


این اپ یک اسکنر کد QR هم دارد که برای تنظیم ارتباطات امن Wi-Fi قابل استفاده است. علاوه بر این ابزاری برای تولید گذرواژه‌های یک بار مصرف هم در این برنامه قرار داده شده تا برای سیستم‌های احراز هویت دو مرحله‌ای بتوانید از آن استفاده کنید.
 

۷. نورتون Norton Security and Antivirus


این برنامه‌ی رایگان از شرکت Norton در آزمایش چند ماه پیشAV-Test قادر به شناساییِ ۱۰۰ درصدِ بدافزارهای اندرویدی بود. این اسکنر توسط Norton Mobile Insight پشتیبانی می‌شود و می‌تواند ویروس درون اپ‌ها و فایل‌ها را شناسایی و سپس به‌طور خودکار آنها را حذف کند.
ازجمله ویژگی‌های مفید این برنامه می‌توان به قابلیت قفل کردن تلفن از طریق پیامک یا در صورت برداشته شدن سیم کارت از روی گوشی اشاره کرد. علاوه بر این اگر دستگاه گم شود می‌توانید از راه دور آن را قفل کنید (یا آن را طوری تنظیم کنید که پس از ۱۰ بار تلاش ناموفق برای وارد کردن رمز، قفل شود).
شما می‌توانید این اپلیکیشن را ابتدا در یک بازه‌ی زمانی یک ماهه امتحان کنید و از ویژگی‌های اضافه‌ی آن مثل فیلترینگ SafeWeb استفاده نمایید که برای مسدودسازی وبسایت‌های مخرب کاربرد دارد.
 

۸. تند میکرو Trend Micro Mobile Security & Antivirus


اپلیکیشن شرکت Trend Micro نه‌تنها در اپلیکیشن‌های جدید به دنبال بدافزار می‌گردد، بلکه از دسترسی برنامه‌های جدیدی که روی نصب دستگاه می‌شود به سایر برنامه‌ها هم جلوگیری می‌کند. این ویژگی به‌خصوص برای دستگاه‌های مدیریتی و والدین کاربرد دارد.
علاوه بر این، یک اسکنر مخصوص هم برای فیس بوک وجود دارد که اگر در پروفایل‌تان اطلاعات شخصی حساس وجود داشته باشد درباره‌ی آن به شما هشدار می‌دهد.
نسخه رایگان این اپ امکان استفاده‌ی آزمایشی ۷ روزه از این برنامه را فراهم می‌کند. در این برنامه‌ی آزمایشی قابلیت مسدودسازی بدافزار هم وجود دارد که حتی پیش از نصب برنامه‌ها می‌تواند آنها را اسکن کند. در کنار اینها ابزارهایی برای وبگردی ایمن و فیلترینگ تماس و پیامک هم وجود دارد.
 

۹. AhnLab V3 Mobile Security


این اپلیکیشن امنیتی کره‌ای از شرکت AhnLab به‌اندازه‌ی سایر گزینه‌های این فهرست معروف نیست، ولی با این حال به گفته‌ AV-Test نرخ شناسایی بسیار بالایی دارد (۹۹٫۶%) و حتی روی دستگاه‌های قدیمی هم به‌خوبی اجرا می‌شود. این برنامه با بوستر داخلی خود به بهبود سرعت عملکرد موبایل شما کمک شایانی می‌کند.
 
آنتی ویروس چیست؟

تا ۱۰ روز می‌توانید از امکانات ضد بدافزاری این اپلیکیشن به‌طور رایگان استفاده کنید؛ امکاناتی که به‌طور فعال به دنبال آسیب‌پذیری‌ها می‌گردد و اگر اپلیکیشنی پیدا شود که احتمال نشت اطلاعات داشته باشد آن را به اطلاع شما می‌رساند.
از دیگر ویژگی‌های مفید مربوط به حریم خصوصی می‌توان به گالری مخفی برای عکس‌های شخصی و پاک‌سازی امن سوابق وبگردی کاربر اشاره کرد. قابلیت‌های ضد-سرقت هم به گونه‌ای است که در صورت گزارش کردن گم شدن دستگاه یا تعویض سیم کارت هشدار صادر می‌شود. همچنین می‌توانید از راه دور دستگاه خود را ردیابی، قفل یا پاک‌سازی کنید.
 

۱۰. اویرا Avira Antivirus Security


اپلیکیشن امنیتی Avira نه ‌تنها فایل‌های دانلودی و محتویات حافظه‌ی موبایل شما را اسکن می‌کند، بلکه می‌تواند رسانه‌های ذخیره‌سازی خارجی مثل SD Card را هم اسکن نماید. در این برنامه اپلیکیشن‌ها با کمک یک سیستم مقیاس بندی مبتنی بر حریم خصوصی رده بندی شده‌اند. به‌ این ترتیب راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید که تا چه اندازه‌ در دادن اطلاعات شخصی به این اپلیکیشن‌ها اطمینان کنید.
قابلیت Identity Safeguard مرتباً بررسی می‌کند تا ببیند که آدرس‌های ایمیل موجود در مخاطبان شما در فهرست‌های مربوط به رخنه‌های بزرگ اطلاعاتی وجود دارد یا نه. این اپلیکیشن توسط یک پرتال مدیریت مبتنی بر وب کنترل می‌شود که اگر بخواهید تنظیمات خاصی را روی چندین دستگاه اندرویدی اعمال کنید می‌توانید از آن کمک بگیرید.
نسخه‌ پولی این برنامه شامل پشتیبانی بهتر، مسدودسازی خودکار سایت‌های مخرب و به‌روز رسانی‌های بیشتر است.
همانطور که گفتیم اندروید با اختلاف بسیار زیاد محبوب‌ترین سیستم عامل موبایلی دنیاست که بر روی دستگاه‌های بسیار زیادی نصب شده است، بنابراین تعجبی ندارد که خیلی از بدافزارها سیستم عامل گوگل را هدف قرار داده‌اند و غالباً هم خود را درون اپلیکیشن‌های جعلی مخفی کرده‌اند. به همین دلیل در صورت نصب نرم‌افزار و بازی بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی‌تان، بهتر است که بر روی دستگاه خود آنتی ویروس نیز نصب نمایید.

 
کد مطلب: 53964
نام شما
آدرس ايميل شما


نفیسه
feedback
Iran, Islamic Republic of
آنتی ویروس دکتروب رو از قلم انداختی...
بهترین آنتی ویروسیه که من دیدم و در ضمن پردانلودترین آنتی ویروسه مخصوصا در اندروید.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام