۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۹

۵ شیوه‌ای که اپ استور اپل نحوه استفاده ما از گوشی‌های هوشمند را تغییر داد

ایتنا - در حال حاضر، 500 میلیون نفر از 155 کشور هر هفته از اپ استور بازدید می‌کنند. بیش از 2 میلیون اپ برای دانلود در دسترس است که حدود 1.3 میلیون از آنها اختصاصا برای آپید طراحی شده‌اند و توسعه دهندگان درآمد هنگفتی از فروش اپ‌ها کسب می‌کنند: بیش از 100 میلیارد دلار تا ژوئن 2018.
۵ شیوه‌ای که اپ استور اپل نحوه استفاده ما از گوشی‌های هوشمند را تغییر داد
 
اپ استور 10 ساله شد، فروشگاهی که به لطف آن است که اپلیکیشن هایی مانند اوبر و اینستاگرام امروز در اختیار کاربران هستند. بدون اپ استور اپل، آیفون صرفا یک تلفن بود.
 
به گزارش ایتنا به نقل از cnet، اپ استور یک سال پس از معرفی اولین آیفون، همراه با iPhone 3G، در دسترس قرار گرفت. آغاز به کار آن با 500 اپ از توسعه دهندگانی مانند MLB و نیویورک تایمز بود، و مالکان آیفون و آیپد تاچ در 62 کشور در زمان گشایش این فروشگاه در 10 سال پیش به آن دسترسی داشتند.
خیلی طول نکشید که مشخص شد اپل فروشگاهی خوش آتیه را عرضه کرده است.
در اولین آخر هفته پس از انتشار App Store، تعداد اپ‌های در دسترس به بیش از 800 رسید و کاربران آنها را بیش از 10 میلیون بار دانلود کرده بودند.
 
استیو جابز، مدیرعامل وقت اپل، در آن زمان گفت که: «اپل استور توفیقی عظیم به شمار می‌رود، به طوری که رقم حیرت‌انگیز 10 میلیون دانلود اپلیکیشن را در تنها سه روز شاهد بود.»
او مبالغه نمی‌کرد. 10 سال پس از آن زمان، اپ استور «اپ استور از تمام خوشبینانه‌ترین پیش‌بینی‌ها[ی اپل] فراتر رفته است، این را فیل شیلر، سرپرست بازاریابی این شرکت هفته گذشته بیان کرد.
 
تعداد بازدید کنندگان اپ استور
در حال حاضر، 500 میلیون نفر از 155 کشور هر هفته از اپ استور بازدید می‌کنند. بیش از 2 میلیون اپ برای دانلود در دسترس است، که حدود 1.3 میلیون از آنها اختصاصا برای آپید طراحی شده‌اند. توسعه دهندگان درآمد هنگفتی از فروش اپ‌ها کسب می‌کنند: بیش از 100 میلیارد دلار تا ژوئن 2018.
 
لن فاگ، تحلیلگر تکنولوژی، می‌گوید «مدل توزیع اپی که اپل به خوبی هر چه تمام‌تر به اجرا در آورد، به همان اندازه عرضه آیفون در یک سال قبل‌تر از آن برای ایجاد بازار انبوه کنونی تلفن‌های هوشمند اهمیت داشته است.»
 
اخیرا، تیم کوک مدیرعامل اپل در توئیتی به مناسبت دهمین سالگرد این فروشگاه اشاره نمود، و نوشت که «برای صدها میلیون نفر ... زندگی بهتر شده است زیرا "یک اپ برای آن وجود دارد!"»
 
اپ استور اپل

اینها پنج شیوه‌ای هستند که اپ استور گوشی‌ها را به شکلی تغییر داده است که امروز می شناسیمشان:
 
1) اپ استور آیفون را به یک دستگاه ضروری تبدیل کرد و الهام‌بخش شبیه‌سازی‌های بسیاری از آن شد
اپ استور چقدر در موفقیت آیفون اهمیت داشته است؟ در یک کلام، فوق‌العاده.
اپ‌ها هستند که باعث شده‌اند آیفون به چیزی بیش از یک تلفن تبدیل شود. به خاطر آنهاست که کاربران مسحور دستگاه‌های همراهشان می‌شوند؛ بنا بر گزارش Flurry Analytics کاربران آمریکایی حدودا روزی پنج ساعت از آنها استفاده می‌کنند. بنا بر اعلام سایت Comscore، بخش عمده‌ای از زمانی که صرف کار با گوشی‌هایمان می‌کنیم برای استفاده از اپ‌ها است: 88 درصد.
 
کارشناسان، شکست بلک‌بری و مایکروسافت در پیگیری جاه‌طلبی‌هایشان در حوزه موبایل را به مشکلات این کمپانی‌ها در جذب توسعه دهندگان اپ‌ها به سمت خودشان نسبت داده‌اند. حتی سامسونگ؛ بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن همراه در جهان، در متقاعد کردن توسعه دهندگان به پشتیبانی از نرم افزار مخصوص خودش، تایزن، که در ساعت‌ها و تلویزیون‌هایش استفاده می‌شود، به مشکل خورده است.
تنها پلتفرم موفق موبایل، یعنی اندروید گوگل، به وجود 3.8 میلیون اپ در پلی استورش می‌بالد.
 
2) اپ استور باعث شد تا تلفن همراه چیزی بیش از یک تلفن همراه باشد
در گذشته ما از تلفن‌های همراه برای تماس تلفنی، ارسال پیام متنی و شاید هم بازی‌های خیلی ساده‌ای همچون Snake استفاده می‌کردیم. ولی گوشی‌های هوشمند امروز قابلیت‌های بیشتری از کامپیوترهای دیروز دارند. آنها به ابزارهای همه فن حریف هایتک تبدیل شده‌اند.
اولین آیفون یک مرورگر جالب و یک کلاینت ایمیل آسان کاربرد در اختیار کاربران قرار می‌داد. ولی اپ‌های فراوانی در این سال‌ها اضافه شده و آن را بسیار جذاب‌تر کرده‌اند. نقشه‌ها به ما کمک می‌کنند تا متوجه شویم به کجا می‌رویم. Spotify برای ما گوش دادن به موسیقی از طریق اینترنت را ممکن ساخته، و Netflix امکان تماشای فیلم‌ها در طی سفر را نیز برای ما فراهم آورده است.
 
با این حال این تمام ماجرا نیست. اپ‌هایی برای تقریبا هر آنچه بتوانید تصور کنید وجود دارند، از جمله 200000 اپ برای تحصیل و آموزش. و در برخی از کشورها، مردم حتی کامپیوتر یا تبلت ندارند، در عوض برای تمام ارتباطاتشان بر گوشی‌هایشان متکیند.
 
اپ استور

3) اپ استور کسب و کارهای کاملا جدیدی را ایجاد کرد
بدون اپ استور Uber وجود نداشت، اینستاگرام هم همینطور. توسعه دهندگان شروع به ساخت نرم‌افزارهایی کردند که، به جای اینکه در اصل برای کامپیوترهای نوت‌بوک و دسکتاپ ساخته شده باشند، مشخصا برای دستگاه‌های موبایل ساخته شده بودند. جا افتادن روند «اول موبایل» به آن شرکت‌ها برای دستیابی به میلیون‌ها کاربر کمک کرد.
اپ استور همچنین ساخت و توزیع نرم‌افزار را برای توسعه دهندگان آسان‌تر نمود، و فرایند یافتن نرم‌افزار مورد نظر را برای برای مالکان آیفون‌ها ساده سازی کرد، و به خاطر فرایند فرایند دقیق گزینشی اپل(که هر یک از اپ‌های لیست شده در اپ استور را بررسی و تایید می‌کند) کاربران می‌دانستند که نرم‌افزاری که دانلود می‌کنند عاری از ویروس است.
 
4) اپل استور گیمینگ را تسهیل و ترویج کرد
با آغاز به کار اپ استور، بازی‌های کامپیوتری دیگر مخصوص علاقه‌مندان ویژه آن به همراه کنسول‌های بازی گرانقیمت یا تجهیزات پیشرفته مخصوص PC نبود. به جای صرف صدها دلار بر روی یک کنسول و 50 دلار دیگر بر روی هر بازی، کاربران در عوض می‌توانند با مبلغ اندکی بازی دانلود کنند. گاهی هم بازی‌ها رایگان هستند، که باعث شده بازی به بخشی از یک مدل کسب و کار جدید تبدیل شود.
 
اپل در سال 2009 خریدهای درون اپی را معرفی کرد. از این طریق، کاربران می‌توانند به جای اینکه از ابتدا پولی برای یک بازی بپردازند به تدریج و در طی مراحل مختلف برای آن پول پرداخت کنند. به عنوان مثال، بازی Candy Crush Saga را رایگان می‌توانید دانلود کنید، ولی اگر می‌خواهید جان یا آیتم‌های جایزه بیشتری بگیرید باید بعدا آنها را بخرید.
 
فروشگاه اپلیکیشن

5) اپ استور ویدئوی موبایلی را به یک راه کلیدی برای ارتباط برقرار کردن تبدیل کرد
ویدئو، چه در قالب Netflix، یوتیوب و یا FaceTime، یک قابلیت بسیار مهم تلفن‌های هوشمند امروز است.
از همان ابتدای کار، اپل می‌دانست که ویدئو چقدر می‌تواند بر روی آیفون‌ایش اهمیت داشته باشد. اولین مدل این آیفون با یک اپ یوتیوب عرضه شد، هرچند که اپل در سال 2012 نصب پیش‌فرض این اپ بر روی آیفون‌هایش را، پس از محبوبیت پیدا کردن نرم‌افزار اندروید گوگل، متوقف کرد.  
 
مطابق گزارش ایتنا FaceTime اپل، که نخستین بار در سال 2010 بر روی آیفون 4 عرضه شد، دیدن افرادی که در حال صحبت با آنها هستید را آسان نمود، و اپ‌های متعددی، از جمله اینستاگرام، قابلیتهای ویدئویی جدیدی را عرضه کرده‌اند.
 
 
کد مطلب: 53415
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام