۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۱

نرم افزار های erp بومی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

ایتنا - چرا شما به نرم افزار های erp نیاز دارید؟ هدف از پیاده سازی erp افزایش بهره وری، فرآیندهای ساده و ترویج فرهنگ همکاری در سازمان است. در نتیجه هزینه ها به حداقل می رسند و بهره وری افزایش می یابد و منجر به خط پایان کار بهتر می شود. در این مقاله شما را با ویژگی نرم افزار های erp آشنا می کنیم و سوالات اساسی شما را پاسخ خواهیم داد. سوالاتی مانند : برنامه erp چیست؟ چه ویژگی و قابلبت هایی باید از آن انتظار داشته باشیم؟ چرا سازمان ها باید از نرم افزار های erp بومی استفاده کنند؟
نرم افزار های erp بومی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
به گزارش سرویس کسب و کار به نقل از آرین سیستم تولید کننده نرم افزارهای erp در ایران ، ویژگی اصلی تمامی سیستم های ERP یک پایگاه داده مشترک است که از چندین توابع استفاده شده توسط واحدهای تجاری مختلف پشتیبانی می کند. در عمل به این معنی است که کارکنان در تقسیمات مختلف برای مثال حسابداری و فروش می توانند به همان اطلاعات برای نیازهای خاص خود متکی باشند و سرعت عملکرد کسب و کار خود را با استفاده از نرم افزار های erp افزایش دهید.

 ERP چیست؟
در تعریف کوتاه، برنامه ریزی منابع سازمانی یا راه حل erp مجموعه ای از برنامه های کاربردی است که مدیریت فرآیندهای کسب و کارهای اصلی و مهم  مانند فروش، خرید، حسابداری، منابع انسانی، پشتیبانی مشتری، CRM و موجودی را مدیریت می کند. نرم افزار erp یک سیستم یکپارچه است که مخصوص فرآیند کسب و کار طراحی شده است. نرم افزار های erp به طور کامل می توانند فرآیندهای خاص را یکپارچه کند. یک سیستم  erp معمولاً شامل فرآیندهای کسب و کار کلیدی زیر می باشد: جهت آشنایی کامل با erp پیشنهاد میکنیم که حتما مقاله تحت عنوان erp چیست را مطالعه نمایید.
مدیریت مالی
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
فروش و بازاریابی
مدیریت منابع انسانی
خرید و ساخت محصول
مدیریت زنجیره تامین
همچنین امروزه پیشرفته ترین نرم افزار های erp شامل هوش تجاری، مدیریت دارایی و تجارت الکترونیکی می شود.

چرا سازمان ها باید از ERP استفاده کنند؟
نرم افزار های erp با استفاده از پایگاه داده متمرکز، به کسب و کارها کمک می کنند تا داده ها را از واحدهای مختلف کسب و کار جمع آوری، ذخیره، مدیریت و تفسیر کنند. به همین ترتیب نرم افزار های erp برای خودکار سازی وظایف پشت صحنه و ساده سازی گردش کارهای متقاطع استفاده می شوند. هنگامی که داده ها با سیستم erp بهینه سازی می شوند، راه حل های ارائه شده هزینه های پایین تر و سودآوری در سازمان را افزایش می دهند. نرم افزار های erp با برنامه ریزی منابع سازمانی در سراسر واحدهای سازمانی انواع مختلفی از توابع ضروری سازمان را با ارائه نمایش در زمان واقعی اطلاعات و فرآیندها پوشش می دهند و همچنین هر جریان کاری را برای تصمیم گیری و رشد بهتر بهبود می دهند. نرم افزار های erp می توانند در بسیاری از موارد که برخی از آنها به شرح زیر می باشند به شما کمک کند:
 
برنامه erp در پشتیبانی بهتر از مشتری و خدمات به شما کمک می کند
دسترسی در زمان واقعی به داده های مختلف، به شما امکان تصمیم گیری سریع و قدرتمند می دهد
نرم افزار های erp در تسهیل روند فرآیند کسب و کار و گردش کارها کمک می کنند
کاهش کار کاغذی، تکثیر مطالب و نوشته های دستی
خلاصه کردن داده ها در سیستم ERP به افزایش بهره وری، سود و رشد سازمان شما کمک می کند
سه ویژگی نرم افزار های erp حرفه ای
نرم افزارهای erp موجود در بازار به طور خاص برای کسب و کارهای مختلف طراحی شده است. هر نرم افزار ERP شامل ماژول های قدرتمند بسته به محصولی است که برای کسب و کارتان انتخاب می کنید و هر یک از ماژول ها به صورت متفاوتی عمل می کند تا کارآیی سازمان شما را افزایش دهد. بیایید بیشتر با مزایا و ویژگی های نرم افزار های erp آشنا بشوید.

افزایش کارایی
فرآیندهای کسب و کار مانند حسابداری، فروش، بازاریابی، تولید و موجودی در پلت فرم نرم افزار های erp یکپارچه می شوند. جمع آوری و دسترسی ساده تر به داده ها در سراسر سازمان، موجب بهینه سازی گردش کارهای متقاطع سازمانی است. به همین ترتیب نرم افزار های erp به طور خودکار کارهای روزانه مانند ورود دستی داده ها یا تولید گزارش ها را انجام می دهند. فرآیند های تکراری از بین می روند و در نهایت سیستم erp موجب تمرکز بر نتایج اصلی فرآیند مالی و اداری سازمان می شود.

افزایش امنیت داده ها
در نرم افزار های erp تمرکز بر روی نظارت و امنیت داده می باشد. راه حل های موجود در erp دارای فایروال ها و کنترل های محدود کننده برای جلوگیری از دسترسی و سوء استفاده از اطلاعات است و مدیر می تواند با قفل کردن اطلاعات حساس، دسترسی کاربران به اطلاعات را محدود و یا به سرعت با تنظیمات جدید به غیرفعال کردن دسترسی کارکنان خاتمه دهد. همچنین راه حل های نرم افزار های erp فعالیت های کاربران را نمایش می دهند و مدیر به راحتی می توانند اقدامات غیر مجاز یا الگوهای فعالیت مشکوک در سیستم را مشخص کنند.

مطابق با مقررات
بسیاری از راه حل های نرم افزار های erp دارای استانداردهای فرآیند نظارتی و گزارش های سازگار با مقررات مالی و اداری هستند که به مدیران سازمان کمک می کند تا نیازهای بی شمار کسب و کار  خود را تامین کنند. راه حل های موجود در erp به پروتکل های گزارش برای جنبه هایی مانند حسابداری مالی، مقررات محصول و امنیت داده ها پیوسته است. گزارشات و ابزارهای تجزیه و تحلیل مطابق قوانین سازمانی به مدیران اجازه دسترسی به اطلاعات مهم از جمله حقوق و دستمزد، زمان و حضور وعملکرد کارکنان را می دهد.
در این مقاله با کاربرد erp و ویژگی های آن آشنا شدید. شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سیستم erp می‌توانید به وب‌سایت شرکت آرین سیستم مراجعه و با کارشناسان آرین سیستم در ارتباط باشید.
کد مطلب: 53411
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام