۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۴

اپلیکیشن‌هایی که باید همین حالا از گوشی خود حذف کنید!

ایتنا - نرم‌افزارهای غیر ضروری گوشی‌های هوشمند موجب می‌شوند که حافظه‌ ذخیره‌سازی موبایلتان کاهش، عملکرد گوشی‌تان ضعیف شود و شارژدهی باتری‌تان کم شود. از این رو در فرصت حاضر به معرفی اپلیکیشن‌هایی که باید همین حالا از روی گوشی‌ اندرویدتان حذف کنید، می‌پردازیم.
اپلیکیشن‌هایی که باید همین حالا از گوشی خود حذف کنید!
با کمی دقت در می‌یابید که برخی از نرم‌افزارهای موجود بر روی گوشی‌تان کاربردی ندارند و باید آن‌ها را حذف کنید. با حذف این اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های زائد در واقع به سبک شدن موبایلتان و عملکرد بهتر آن کمک می‌کنید. با ما همراه باشید تا لیست نرم‌افزارهایی را که باید حذفشان کنید به شما معرفی کنیم.

فیس‌بوک

نرم افزار فیس بوک برای موبایل

فیس‌بوک نرم‌افزاری است که برقراری ارتباط شما با دوستان و آشنایانتان را در هر زمان و مکانی امکان‌پذیر می‌کند. این شبکه اجتماعی کاربردهای زیادی دارد و افراد متعددی از آن‌ استفاده می‌کنند، امّا خوب است بدانید که استفاده از این پیام رسان برای شما هزینه‌بر است و مصرف باتری‌تان را به شدت افزایش می‌دهد.
راهکار ما این است که به جای استفاده از نرم‌افزار فیسبوک، لینک میانبر وبسایت این پیام رسان را در صفحه‌ی اصلی گوشی‌تان داشته باشید. با انجام این کار، نیاز کمتری به منابع گوشی است، در حالیکه شما می‌توانید به آسانی به محتوای صفحه‌ی فیسبوک خود دسترسی داشته باشید.

اپ هایی که ادعای ذخیره‌سازی رم را دارند
برنامه هایی که در پس زمینه گوشی اجرا می‌شوند در واقع رم شما را می‌خورند و از عمر باتری گوشی‌تان استفاده می‌کنند. حتی اگر این اپ‌ها  در حالت استندبای (انتظار) هم باشند باز هم همین کارها را انجام می‌دهند. عملکرد این اپ‌ها این است که برنامه های پس زمینه را به طور سیستماتیک ببندند. اما متأسفانه، این کار خوبی نیست. پس پیشنهاد می‌کنیم این اپ‌ها را همین الان از روی گوشی موبایلتان حذف کنید، چون برایتان فایده‌ای ندارند.

نرم‌افزارهای آب و هوا

نرم افزارهای آب و هوای اندروید

نرم‌افزارهای هواشناسی نیز از جمله اپلیکیشن‌هایی هستند که به شدت مصرف باتری‌تان را بالا می‌برند و آن را تحت فشار می‌گذارند. اگرچه این نرم‌افزارها کاربرد زیادی دارند اما معمولاً کمتر کسی از آن‌ها استفاده می‌کند. اگر جزو آن دسته از افراد هستید که زیاد با این برنامه کار نمی‌کنید، همین الان آن را از روی گوشی‌تان حذف کنید و خدمت بزرگی به موبایلتان بکنید.
یک راهکار این است که همه‌ نرم‌افزارهای مربوط به هواشناسی را حذف کنید و از دستیار صوتی گوگل (Google Now)  استفاده نمایید. با این روش تنها زمانی که نیاز دارید، به اطلاعات هواشناسی دسترسی خواهید داشت. می‌توانید با کمی آزمون و خطا، فرمان‌های صوتی مختلف را برای رسیدن به اطلاعات مورد نظر به دستیار صوتی گوگل بدهید.
اگر قصد دارید این نرم‌افزار را همچنان روی گوشی موبایلتان نگه دارید، به یاد داشته باشید که آن‌ها به صورت مکرر اطلاعات خود را به روز می‌کنند تا اطلاعات دقیق‌تری در اختیار کاربران بگذارند. بنابراین، سعی کنید فرآیند به روزرسانی نرم‌افزار را فقط به زمان اجرا کردن نرم‌افزار محدود کنید و ویجت آن را از صفحه‌ی اصلی گوشی‌تان پاک نمایید تا حداقل در مصرف باتری مقدار زیادی صرفه‌جویی کنید.

برنامه‌های ذخیره‌کننده باتری  (Battery savers)
مشابه تقویت‌کننده‌های رم، اپلیکیشن‌های ذخیره باتری نیز اغلب کاربردی نیستند و فایده‌ای برایتان ندارند. این اپ‌ها مدعی هستند که می‌توانند از هدر رفتن انرژی باتری شما جلوگیری نمایند و کاری کنند که باتری شما مدت زمان بیشتری شارژ داشته باشد، اما در واقع این اپ‌ها کاربردی نیستند و نمی‌توانند به ادعایشان جامه عمل بپوشانند!

آنتی ویروس

استفاده از آنتی ویروس برای موبایل

عده زیادی از کاربران این سوال تکراری امّا مهم را مطرح می‌کنند که آیا نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس برای گوشی هوشمند اندرویدی لازم است؟ در پاسخ باید بگوییم که گوشی‌های هوشمند واقعاً هوشمند هستند و نیازی به نصب آنتی ویروس بر روی آن‌ها نیست. بنابراین، می‌توانید ضمن اینکه مراقب وبسایت‌ها و فایل‌های دانلودی هستید، با خیالی آسوده آنتی ویروسی را که روی گوشی‌تان نصب کرده‌اید، حذف کنید و کمی اجازه بدهید که گوشی‌تان نفس بکشد!
خوب است بدانید که به طور طبیعی، سیستم‌عامل اندروید از گوشی شما در مقابل حمله‌های نرم‌افزاری محافظت می‌کند و امکان رمزگذاری بر روی گوشی‌تان را فراهم می‌نماید. علاوه‌ بر این، گوگل سریعا اقدام به حذف برنامه‌های مضر از فروشگاه گوگل‌پلی می‌کند و تقریباً جای نگرانی نمی‌ماند.

نرم‌افزارهای پاک‌سازی
نرم‌افزارهای پاک‌سازی معمولاً این وعده را به کاربران می‌دهند که  دستگاهی پاکیزه خواهند داشت و عملکرد گوشی‌شان افزایش پیدا خواهد کرد. گفتنی است؛ نرم‌افزارهای پاک‌سازی مصرف باتری زیادی دارند. همچنین، تبلیغ‌های داخل این نرم‌افزارها، ترافیک اینترنتی زیادی را مصرف می‌کنند. با این شرایط بهتر است هر چه سریع‌تر نسبت به حذف این برنامه‌ها از روی موبایلتان اقدام کنید!
این درست است که نرم‌افزارهای پاک‌سازی داده‌های بلااستفاده‌ی مربوط به نرم‌افزارهای پاک شده را حذف می‌کنند؛ امّا، نیازی به نصب نرم‌افزارهای اختصاصی برای انجام این کار نیست. فقط کافی است به آدرس Settings→ Storage  در گوشی رفته و گزینه‌ی Cached data را لمس کنید. سپس در پیامی که بلافاصله ظاهر می‌شود، دکمه‌ی Ok را برای تایید پاک‌سازی بزنید. همچنین، در مسیر Settings→  Apps→ Downloaded  با انتخاب نرم افزار مورد نظر و لمس دکمه‌ی Clear Cache قادر به پاک‌سازی جداگانه‌ی داده‌های اضافی نرم‌افزارها خواهید بود.

برنامه‌های پیش‌فرض گوشی‌های هوشمند

برنامه های پیش فرض گوشی های هوشمند

روی بسیاری از گوشی‌های هوشمند تعداد زیادی اپلیکیشن از پیش نصب شده وجود دارد. این اپ‌ها شامل موارد متعددی از جمله برنامه‌های رزرو هتل، بازی‌ها، آفیس، آب و هوا و... هستند. خوب است بدانید که این اپ‌ها در واقع غیرکاربردی هستند، فضای حافظه‌تان را هدر می‌دهند و از عمر باتری‌ گوشی‌تان می‌کاهند. پس لطفاً نگاهی به لیست برنامه‌های از پیش تعیین شده گوشی‌تان بیندازید و موارد غیرکاربردی را حذف کنید.

مرورگر پیش‌فرض
خوب است بدانید که مرورگرهای پیش‌فرض دستگاه‌ها معمولا کمبودهای فراوانی دارند. بنابراین، بهتر است  مرورگر مورد نظر خود را از فروشگاه گوگل نصب کنید و با دنبال کردن مسیرSettings→ Apps ، مرورگرهای بلااستفاده و پیش‌فرض دستگاه را انتخاب و با لمس دکمه‌ی Disable آن‌ها را غیرفعال کنید.
نکته: اگر از مرورگر کروم استفاده می‌کنید، گزینه‌ی کاهش مصرف داده را در بخش تنظیم‌های آن فعال نمایید.

جمع‌بندی
به یاد داشته باشید که نرم‌افزاری‌های بلااستفاده در گوشی شما، تا حد زیادی مصرف باتری دارند و گاهی اوقات مقدار زیادی از ترافیک اینترنتی‌تان را مصرف می‌کنند. بنابراین، باید کاملا آگاهانه اقدام به نصب نرم‌افزارهای مورد نیازتان کنید و موارد بلااستفاده را حذف نمایید. برای آگاهی از میزان مصرف باتری و ترافیک اینترنتی هر نرم‌افزار به ترتیب به بخش تنظیمات باتری و Data Usage در گوشی هوشمند خود مراجعه کنید.
واقعیت این است که امروزه نرم‌افزارها، برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های متعددی در بازار وجود دارند و دلیلی ندارد که شما تمامی آن‌ها را ر گوشی‌ هوشمندتان داشته باشید. البته برخی از این برنامه‌ها و نرم‌افزارها بسیار کاربردی هستند و می‌توانند به شما کمک کنند، بنابراین با آگاهی کامل باید نسبت به نصب برخی از اپلیکیشن‌ها و حذف بعضی دیگر اقدام نمایید. به یاد داشته باشید که جایگزین‌های زیادی برای نرم‌افزارهای پرمصرفی که به طور روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنید، وجود دارد. حتی اگر به نرم‌افزاری پرمصرف علاقه دارید، بهتر است آن را فراموش کنید و نمونه‌های کم مصرف‌تر و مفیدتر را امتحان کنید.

 
کد مطلب: 53295
برچسب ها: اپلیکیشن
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام