۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۶

IGTV سورپرایزی دیگر از اینستاگرام

ایتنا- اینستاگرام اخیراً قابلیت جدیدش را با نام IGTV در زمینه ارائه ویدیو با محدوده زمانی 1 ساعت ارائه داده است تا بیش از پیش بر میزان کاربرانش بیفزاید. در فرصت حاضر به معرفی این سرویس می‌پردازیم.
IGTV سورپرایزی دیگر از اینستاگرام
اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی است که در روزهای اول شکل‌گیری‌اش کمتر کسی به آینده آن امیدوار بود، اما امروز این پیام‌رسان بیش از ۱ میلیارد کاربر دارد و با قدرت به کارش ادامه می‌دهد.
جالب اینکه، کاربران اینستاگرام بسیار به آن وابسته هستند و آن را تبدیل به یک غول بزرگ در عرصه شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند.

نکته مهم این است که این شبکه اجتماعی مدام در حال رشد بیشتر است و به جایگاهی که دارد قانع نیست. در حال حاضر ضریب نفوذ این شبکه اجتماعی در جوامع و کشورهای مختلف آن‌قدر بالاست که کاربرانش حداقل به طور میانگین روزی ۱۰ بار به آن سر می‌زنند!


IGTV  اینستاگرام

همان‌طور که اشاره شد اینستاگرام هیچ‌گاه به جایگاهی که دارد قانع نبوده و نیست. این شبکه اجتماعی به صورت مرتب برای کاربرانش تحفه‌ای جدید دارد و شواهد نشان می‌دهد که قصد ندارد به این زودی‌ها از بازار داغ شبکه‌های اجتماعی کنار برود.

به تازگی قابلیت جدید اینستاگرام برای سازندگان محتوا با هزاران یا میلیون‌ها فالوور در این شبکه اجتماعی اضافه شده است، اما هر کسی که حتی یک اکانت فعال هم داشته باشد می‌تواند ویدیوهایی تا یک ساعت را آپلود کند. بنابراین، همگان می‌توانند در سرویس جدید اینستاگرام تبدیل به یک اینفلوئنسر شوند.
در ادامه به معرفی امکان جدید پیام‌رسان اینستاگرام IGTV می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا با سورپرایز جدید این شبکه اجتماعی آشنا شوید.

IGTV چیست؟
آی‌جی‌تی‌وی در واقع قابلیت جدیدی است که اینستاگرام برای کاربرانش در زمینه نمایش ویدیو ارائه داده است. این برنامه بسیار طبیعی و ملموس طراحی شده، ویدئوها به صورت عمودی  در آن قرار می‌گیرند. عمودی قرار گرفتن ویدیوها در این سرویس دقیقاً با این موضوع که به صورت طبیعی گوشی‌ها عمودی نگه ‌داشته می‌شوند، ارتباط دارد.
اینستاگرام شما را مجبور نکرده است که حتماً در داخل این پیام‌رسان از قابلیت جدیدش استفاده کنید، بلکه شما می‌توانید این سرویس را به صورت مستقل در اختیار داشته باشید و یا داخل برنامه اینستاگرام از آن استفاده کنید. انتخاب با شماست!

اینکه آی‌جی‌تی‌وی به صورت مستقل در اختیار کاربران قرار گرفته است، در نوع خودش جالب و منحصر به فرد است و نشان‌دهنده تلاش شرکت فیس‌بوک، صاحب اینستاگرام برای ارتباط برقرار کردن بیشتر با کاربرانش است.
به هر حال، وقتی ‌شما از برنامه مستقل آی‌جی‌تی‌وی استفاده کنید، به‌ صورت خودکار ویدئوهای مختلف به شکل تلویزیون نمایش داده خواهند شد. دقیقاً مانند تلویزیون می‌توانید ویدئوها را از کانال‌های مختلف دنبال و به ‌راحتی تماشا کنید. در سرویس جدید اینستاگرام، محدودیت زمان ویدئو از یک دقیقه به یک ساعت افزایش یافته است که می‌تواند برای کاربران این شبکه اجتماعی بسیار جذاب باشد.

البته مقامات شرکت فیس‌بوک اعلام کرده‌اند که محدودیت یک ساعتی برای ویدیوها موقتی است و به زودی کاربران در این زمینه محدودیتی نخواهند داشت. این موضوع نیز خبری سورپرایز کننده به شما می‌رود و نشان می‌دهد که خبری در راه است!

IGTV  چیست؟

به نظر می‌رسد این سرویس علاوه بر اینکه جایگزین خوبی برای یوتیوب است، به زودی ابزار مناسبی برای پخش زنده برنامه‌های تلویزیونی، ورزشی و… نیز خواهد بود و جایش را بیش از پیش در موبایل‌ها باز خواهد کرد.
 سرویس جدید اینستاگرام در ورژن‌های iOS و Android در اپ استورها منتشر شده و همین حالا می‌توانید به این سرویس جدید و جالب دسترسی داشته باشید. این برنامه به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است و همه کاربران می‌توانند با ایجاد حساب کاربری در این اپ فعالیت کنند.

چطور با IGTV کار کنیم؟
آی‌جی‌تی‌وی بیشتر به کار کسانی می‌آید که به هر دلیلی به یوتیوب دسترسی ندارند و یا از آن استفاده نمی‌کنند. البته احتمالاً هدف اینستاگرام این است که با ایجاد جذابیت بیشتر برای کاربران یوتیوب، آن‌ها را به استفاده از قابلیت جدیدش تشویق کند.
اگر اپلیکیشن اینستاگرام‌تان را به روز کنید در بالای صفحه متوجه آیکون جدیدی می‌شوید که شما را به تجربه تماشای ویدیوهای عمودی دعوت می‌کند. اگر می‌خواهید استوری‌ها، عکس‌ها و دیگر پست‌ها را از IGTV جدا کنید می‌توانید اپلیکیشن جدید اینستاگرام را به صورت جداگانه دانلود کنید تا یک تلویزیون اینترنتی مستقل جدید را در گوشی موبایل خود داشته باشید و از قابلیت جدید این شبکه اجتماعی لذت ببرید.
این اپلیکیشن رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و در آن کار زیادی به جز گشتن در ویدئوهای مختلف انجام نمی‌شود. اگر صفحه را به بالا بکشید می‌توانید از طریق چهار برگه، “For you” | “Following” | “Popular” | “Continue Watching”  به ویدیوهای بیشتر دست پیدا کنید، آن‌ها را لایک کنید، کامنت بگذارید و یا به صورت دایرکت برای دوستان خود ارسال کنید. می‌توانید با کشیدن صفحه به طرفین ویدیوهای دیگر را مرور کنید. این شرایط دقیقاً همان چیزی است که در YouTube  شاهد آن هستیم.

قابلیت جدید اینستاگرام با نام IGTV


IGTV دقیقاً مثل تلویزیون کانال‌های مختلف دارد اما در اینجا، کانال‌ها همان کاربران هستند. وقتی شما یک نفر را در اینستاگرام دنبال می‌کنید کانال‌های وی برای شما نمایش داده می‌شوند. از سوی دیگر، شما هم می‌توانید ویدیوهای آی‌جی‌تی‌وی خود را در اپلیکیشن یا در فضای وب برای افتتاح کانال خود آپلود کنید.

سخن آخر
در دنیایی زندگی می‌کنیم که ارتباطات در آن حرف اول و آخر را می‌زند. وسیله این ارتباط نیز شبکه‌های اجتماعی هستند. این شبکه‌ها مبتنی بر دنیای وب و اینترنت هستند و می‌توانند رابط شما با چند میلیارد انسان دیگر روی کره زمین باشند!
در این شرایط، شرکت‌های مختلف ه عنوان صاحبان شبکه‌های اجتماعی تلاش دارند تا از یکدیگر سبقت بگیرند و خدماتی جدید و جذاب را به کاربران ارائه دهند و بر تعداد کاربرانشان بیفزایند. شواهد نشان می‌دهد که شرکت فیس‌بوک به عنوان دارنده اینستاگرام عزم خود را جزم کرده است تا در این رقابت بی نهایت پیروز میدان باشد.
قابلیت جدید اینستاگرام با عنوان IGTV تازه‌ترین تلاش این شرکت برای جذب کاربران بیشتر و بیشتر است. به نظر می‌رسد، اینستاگرام قابلیت جدید خود را با هدف رقابت با یوتیوب معرفی کرده است. با توجه به اینکه این امکان قبلاً در یک شبکه اجتماعی پر مخاطب وجود داشته است، باید دید که آیا اینستاگرام می‌تواند در این زمینه موفق شود یا خیر. البته نباید فراموش کنیم که این شبکه اجتماعی قبلاً تجربه ارائه قابلیتی تکراری با عنوان «story» را داشته است که موفق هم بود.
با توجه به تمامی آنچه در بالا گفته شد باید منتظر بمانید تا اینستاگرام اپلیکیشن IGTV را به اکانت شما اضافه کند. آن‌طور که مسئولان شرکت فیس‌بوک اعلام کرده‌اند، به‌زودی همه کاربران می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.
 
معرفی IGTV




 
کد مطلب: 53213
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام